راه‌های درمان زخم ناشی از آکنه

بعضی درمان های خانگی که معمولا برای زخم های آکنه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

چگونه زخم ناشی از آکنه را درمان کنیم؟

گوجه فرنگی
برش های گوجه فرنگی برای کاهش زخم های آکنه موثر هستند. این برش ها ناشی از ویتامین A و کاروتن ها هستند که نه تنها رنگ قرمز را ارائه می دهند، بلکه ترکیبی از آنتی اکسیدان هایی هستند که بافت های آسیب دیده را بهبود می بخشند و رشد سلول های سالم را ترویج می دهند.

آب خیار
آب خیار یک تونر پوستی مناسب است که بافت پوست را بهبود می بخشد. خیارها التهاب را کاهش می دهند، پوست را تسکین می دهند و زخم های ناشی از آکنه را بهبود می دهند.

روغن درخت چای
این روش یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان مشکلات آکنه هستند. این روغن، رقیق شده است و بر لکه های آکنه اعمال می شود.

درمان زخم آکنه با آب خیار
عسل طبیعی مرطوب کننده است و در درمان زخم های آکنه استفاده می شود

سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ به راحتی جذب می شود و در درمان زخم های آکنه موثر عمل می کند. با استفاده از یک توپ پنبه سفیده تخم مرغ را روی زخم ها قرار دهید و بگذارید یک شب روی صورتتان بماند. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است و روند بهبودی را سرعت می دهد.

داروهای گیاهی
گیاهانی مانند زردچوبه، آلوئه ورا و مریم گلی برای درمان زخم های آکنه موثر هستند. زردچوبه از هزاران سال پیش به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می شود و در مدیریت زخم های آکنه موثر عمل می کند. آلوئه ورا می تواند به طور مستقیم به پوست اعمال شود.

سرکه سیب
سرکه سیب یک تونر خوب است که به پاک کردن زخم ها و علائم آکنه کمک می کند. سرکه همچنین باعث تحریک جریان خون می شود و بازسازی سلول ها را افزایش می دهد.

آب لیمو
آب لیموی تازه را بر روی زخم ها اعمال کنید و سپس آنها را بشویید. املاح سفید کننده آب لیمو باعث می شود که زخم های آکنه کمتر قابل مشاهده باشند. آب لیمو همچنین در حذف سلول های مرده پوست و بازسازی سلول های جدید کمک می کند.

درمان زخم آکنه با روغن زیتون
سرکه سیب یک تونر خوب است که به پاک کردن زخم ها و علائم آکنه کمک می کند

روغن زیتون
شما باید از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده کنید، زیرا نه تنها غذا را اشتها آورتر می کند بلکه می تواند زخم های آکنه را نیز کاهش دهد. کمی روغن زیتون را بر روی پوست خود ماساژ دهید و پس از چند دقیقه پوست خود را بشویید. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی می باشد، به همین دلیل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل
عسل طبیعی مرطوب کننده است و در درمان زخم های آکنه استفاده می شود. خوردن عسل و استفاده از ماسک عسل در درمان زخم آکنه موثر است.

آب
آب احتمالا بهترین روش طبیعی برای درمان زخم های آکنه است. شما باید مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا آب در تخلیه سموم بدن و احیاء آن کمک می کند. آب همچنین در رها کردن سلول های مرده پوست و تشکیل پوست سالم کمک می کند. مصرف آب آشامیدنی هنگام صبح به سم زدایی سموم بدن کمک می کند.

منبع: treat acne scars

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. […] تولید سبوم را افزایش دهد، بنابراین اگر پوست شما مستعد آکنه است، قبل از استفاده با متخصص پوست خود مشورت […]

  2. […] مطالعات اخیر ارتباط مشخصی بین مصرف شیر و احتمال بروز آکنه روی پوست صورت را نشان داده‌اند. این به این دلیل است که […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.