فواید شگفت انگیز گیاه خواری برای پوست

یک رژیم غذایی مبنی بر گیاه خواری و غنی از میوه و سبزیجات می‌تواند طیف وسیعی از فواید را برای پوست فراهم کند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است که مشکلات شایع پوستی مانند آکنه، چین و چروک‌ و التهاب با رعایت رژیم وگان بهبود می‌یابد. رژیم غذایی وگان سبکی از زندگی است که در آن افراد به علل مختلف مصرف محصولات حیوانی را حذف کرده و فقط از گیاهان تغذیه می‌کنند غذاهای کاملاً گیاهی برای دستیابی به پوست درخشان حیاتی و ضروری هستند: رژیم‌های گیاهی مبتنی بر مواد غذایی ناخواسته یا فرآوری شده هیچ فایده‌ای ندارند.

پوست بدن بازتابی از سلامت داخلی بدن است، یک رژیم غذایی سالم به درخشش پوست کمک می‌کند. عواملی که باعث جذابیت و درخشندگی پوست می‌شوند عبارتند از: خواب فراوان، مصرف مداوم آب، اجتناب از آلاینده‌ها و سموم، ورزش منظم و رژیم‌های غذایی سالم. با وجود اینکه رژیم‌هایی که پوست را هدف قرار می‌دهند در طی سال‌های گذشته کمرنگ شده‌اند اما همچنان ثابت باقی مانده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند غذاهای کاملا گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید هستند که باعث مرطوب کنندگی پوست می‌شوند و سلامت عمومی آن را تضمین می‌کنند. یک رژیم گیاهی همچنین قندها و غلات لبنی و تصفیه شده را از بین می‌برد و به بهبود شکایات پوستی از داخل و خارج کمک می‌کند.

در رژیم گیاهی وگان چه چیزی می‌توانید مصرف کنید؟

رژیم وگان یک رژیم گیاهی است و گیاهخواران از خوردن غذاهای مشتق شده از حیوانات اجتناب می‌کنند مانند:
گوشت و محصولات جانبی گوشت
محصولات لبنی
تخم مرغ
عسل.

یک رژیم گیاهی بر اساس غذاهای کاملاً گیاهی است که در طبیعت یافت می‌شوند و تا آنجا که ممکن است کمتر تحت پردازش قرار می‌گیرند. وگان‌ها نه تنها گوشت و محصولات گوشتی را مصرف نمی‌کنند، بلکه سایر محصولات حیوانی مانند لبنیات، عسل و تخم مرغ را هم نمی‌خورند، هم چنین خوراکی‌هایی که حاوی ژلاتین باشد و شکر را نیز استفاده نمی‌کنند.

فواید رژیم گیاه خواری برای پوست
یک رژیم غذایی سالم به درخشش پوست کمک می‌کند

فواید رژیم گیاه خواری برای پوست چیست؟

یک رژیم گیاه خواری فواید زیادی برای پوست دارد. مجموعه قابل توجهی از شایع‌ترین مشکلات شایع را می‌توان با یک رژیم غذایی گیاهی بهبود بخشید مانند:

ازبین بردن آکنه روی پوست

نتایج مطالعات اخیر ارتباط مشخصی بین مصرف شیر و احتمال بروز آکنه روی پوست صورت را نشان داده‌اند. این به این دلیل است که شیر تولید شده توسط حیوانات باردار (گاوها و بزها) حاوی مقادیر بالای هورمون رشد است و این مسئله، منجر به ترشح بیش از حد روغن در پوست صورت و آسیب دیدن آن می‌شود. در واقع هورمون‌های رشد موجود در لبنیات می‌توانند پوست را تشدید کنند یا سطح هورمونی خود را از تعادل خارج کرده و باعث آکنه‌های پوستی شوند. مطالعات گسترده‌ای در مورد کره نیز صورت گرفته است و اثرات این ماده غذایی بر آکنه را کشف کرده و دریافته است کسانی که از مصرف سبزیجات بیشتر برخوردار هستند مستعد آکنه نیستند، در حالی که کسانی که غذاهای بسیار فرآوری شده، گوشت و پنیر می‌خورند به احتمال زیاد آکنه دارند. در حالی که در حال حاضر مطالعات کمی در مورد بررسی اثرات وگانیسم بر شرایط خاص پوستی وجود دارد، تحقیقات نشان می‌دهد گیاهخواری التهاب سیستمیک را کاهش می‌دهد این خبر نه تنها برای پوست، بلکه برای کل بدن خبر خوبی است.

کاهش چربی پوست

بذر کتان حاوی روغن‌های طبیعی است که می‌تواند به تعادل تولید روغن در پوست کمک کرده و منافذ مسدود شده را کاهش دهد. اسیدهای چرب و لیگنان موجود در بذر کتان علاوه بر اینکه به بهبود ظاهر کلی پوست کمک می‌کند در کاهش تولید سبوم هم نقش مهمی دارند.

کاهش چربی پوست
خوردن رژیم غذایی مبتنی بر میوه و سبزیجات باعث افزایش قابل توجهی در مصرف آنتی اکسیدان می‌شود

از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های ظریف

خوردن رژیم غذایی مبتنی بر میوه و سبزیجات باعث افزایش قابل توجهی در مصرف آنتی اکسیدان می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند همانطور که میدانید رادیکال‌های آزاد باعث علائم پیری زودرس می‌شوند، مانند خطوط ریز، چین و چروک و رنگدانه‌ها. هرچه میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، آنتی اکسیدان‌های بیشتری دریافت می‌کنید. غذاهای گیاهی به عنوان قوی‌ترین منابع آنتی اکسیدانی شناخته شده‌اند: ۳۳ برابر بیشتر از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، گوشت و تخم مرغ آنتی اکسیدان دارند. علاوه بر این غذاهای غنی از اسید هیالورونیک یا غذاهایی که به تولید اسید هیالورونیک کمک می‌کنند نیز می‌توانند خطوط ریز و چین و چروک پوست را کاهش دهند.

رفع تیرگی و افزایش درخشندگی پوست

کسانی که به طور مرتب از سبزیجات نارنجی مانند کدو و هویج استفاده می‌کنند مصرف بتاکاروتن را افزایش می‌دهند. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که نه تنها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند بلکه درخشندگی بسیاری به پوست می‌بخشد. ویتامین C موجود در مرکبات، سیب، کیوی و انبه نیز از پوست درخشان حمایت می‌کنند.

آیا رژیم وگان می‌تواند باعث مشکلات پوستی شود؟

رژیم‌های گیاهی فاقد چربی، مواد مغذی یا مواد معدنی می‌توانند برای پوست مضر باشند. دقت داشته باشید که برای داشتن پوست سالم و درخشان باید تمام نیازهای غذایی رفع شوند، در غیر این صورت بر سلامتی پوست تأثیر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال غذاهای حاوی اسیدهای چرب مانند نارگیل و آووکادو برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار حیاتی هستند. رژیم‌های گیاهی غنی از چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس و قندهای تصفیه شده نیز می‌توانند باعث تشدید شکایات پوستی شوند.

نتیجه
شواهد قابل توجهی وجود دارد که رژیم غذایی وگان غنی از غذاهای کامل گیاهی می‌توانند به بهبود شکایات پوستی کمک کنند. میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس و اهدای پوست درخشان و صاف دارند.

منبع: vegan diet skin

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.