فواید ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یک ماسک خانگی بسیار ساده است که فواید بسیاری برای سلامتی پوست و مو دارد. در ادامه فواید آن را بیان می کنیم:

ماسک سفیده تخم مرغ و تاثیر آن بر روی پوست

– منافذ پوست را کاهش می دهد: سفیده تخم مرغ حاوی خواص رطوبتی است که با سفت کردن پوست به کاهش منافذ پوست کمک می کند.

– جوش‌ های سرسیاه را از بین می برد: سفیده تخم مرغ حاوی نوعی پروتئین به نام آلبومین است که به سفت شدن پوست و کاهش جوش‌ های سر سیاه کمک می‌ کند. برای این کار کافی است سفیده تخم مرغ را جدا کرده و کمی هم بزنید تا سفت شود. سپس با یک فرچه آرایشی، لایۀ نازکی از آن را بر پوست بگذارید.

– جوش های صورت را از بین می برد: عسل ماده‌ای رایج در انواع ماسک‌ های صورت است. یک لیمو را نصف کرده و آب آن را بگیرید سپس آن را با یک قاشق چایخوری عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و به صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید. این ماسک پوست شما را بسیار نرم خواهد کرد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست
ترکیب سفیده تخم مرغ، آب پرتقال و زردچوبه تأثیر شگرفی در روشن شدن پوست دارد

– پوست را پاک می کند: سفیده تخم مرغ به خاطر سفت کردن پوست مفید شناخته شده است. از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا گونه های نرم و صافی داشته باشید. به آرامی یک سفیده تخم مرغ را بهم بزنید و با ستفاده از یک برس تمیز روی صورت خود بمالید و پس از خشک شدن آن، صورت خود را بشویید.

– چربی پوست را کاهش می دهد: سفیده تخم مرغ برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار عالی است زیرا خواص چسبندگی دارد و منافذ پوست را از بین می برد. برای این کار، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. صورت خود را با یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ بپوشانید و پس از خشک شدن ماسک، صورت خود را با آب سرد پاک کنید.

– پوست را روشن می کند: ترکیب سفیده تخم مرغ، آب پرتقال و زردچوبه تأثیر شگرفی در روشن شدن پوست و کمرنگ شدن لکه‌های سیاه زیر چشم دارد. یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید و به پوست بزنید. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را شسته و پس از آن روی پوست کرم بزنید تا مواد بیشتر در پوست بماند.

سفیده تخم‌مرغ برای پوست
سفیده تخم مرغ برای افراد دارای پوست چرب بسیار عالی است

– از آکنه و زخم های آن جلوگیری می کند: آکنه می تواند ناشی از ترشح سبوم بر روی سطح پوست باشد. سفیده تخم مرغ به طور شگفت انگیزی در کنترل پوست روغنی موثر است و می توان از آن برای جلوگیری و مبارزه با آکنه استفاده کرد! با این حال، هنگام استفاده از سفیده تخم مرغ مراقب باشید زیرا ممکن است آکنه را تشدید کند. به همین دلیل از قلم مو استفاده نکنید و به جای آن از نوک انگشتان خود استفاده کنید. همچنین برای درمان موثرتر ۲ قطره روغن زیتون را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

– تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد: با استفاده از انگشتان اشاره خود، سفیده تخم مرغ را زیر گودی چشم هایتان بمالید تا از تیرگی آن خلاص شوید. هنگامی که سفیده تخم مرغ کاملا خشک شد، صورت خود را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

– چین و چروک های پوست را از بین می برد: از آنجا که سفیده تخم مرغ پوست را بلند می کند، در پیشگیری از پیری زودرس ناشی از چین و چروک ها بسیار مفید است. هفته ای دو بار از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا کارایی آن را مشاهده کنید.

منبع: egg white mask benefits

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.