بهترین روغن گیاهی برای سفید و روشن شدن پوست

در سفید کردن پوست صورت استفاده از انواع روغن‌ها نتایج اعجاب انگیز و خیره کننده و البته متناقضی با ماهیت روغن‌ها دارد. در اکثر مواقع ما از کرم‌ها، لوسیون‌ها، پک‌های شستشوی صورت، لایه بردارها و در موارد بسیار شدید از انواع قرص‌ها برای کم کردن لایه چربی سطح پوست استفاده می‌کنیم تا پوستی معتدل‌تر و سفید‌تر داشته باشیم. با این وجود روغن‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که نه تنها پوست را معتدل می‌کنند بلکه کیفیت پوست را با تغذیه مناسب، بالا برده و خود منجر به سفید و روشن شدن پوست صورت می‌گردند.

ما محصولات با پایه روغنی را در محو انواع جوش‌های سر سیاه، زخم‌ها و اسکارهای به جا مانده بر روی صورت و طیف گسترده‌ای از انواع مشکلات پوستی به کار می‌گیریم و قصد داریم در این مقاله به طور اختصاصی برخی از روغن‌های کاربردی در روشن‌تر شدن پوست را معرفی کرده و برداشت ذهنی شما را از آنچه که تاکنون در مورد تاثیر روغن‌ها بر پوست صورت داشته‌اید تغییر دهیم. قبل از معرفی انواع روغن‌ها و تاثیر یک به یک آنها بر روی پوست بهتر است از تاثیری که روغن‌ها بر پوست می‌گذارند و فواید آن شروع کنیم.

مزایای روغن‌های طبیعی برای پوست

۱- کمک به از بین بردن لکه‌های پوستی
لکه‌های پوستی باعث تغییر رنگدانه‌های پوست و ُتن پوست می‌شوند، لکه‌های تیره پوست به دلیل انواع آلرژی‌ها، بارداری‌های متعدد و جوش دوران بلوغ ایجاد می‌شوند و در صورت عدم درمان می‌توانند ظاهر پوست را از یکدستی خارج کرده و چهره‌تان را پیر و چروکیده کنند.

۲- محو خطوط و شیارهای روی صورت و بدن
خطوط و شیارهای روی صورت و بدن می‌توانند کاملاً با استفاده از روغن‌های خالص و طبیعی از بین بروند.

۳- رفع افسردگی‌ها و ناراحتی‌های روحی
روغن‌های خالص و طبیعی اشاره شده در زیر همچنین می‌توانند افسردگی‌ها و ناراحتی‌های شدید روحی را درمان کنند.

روشن شدن پوست با روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس یا روغن بابونه برای انواع پوست‌ها از جمله پوست خشک و طبیعی مناسب است

۴- رفع استرس و خستگی
روغن‌ها همچنین به لطف عطر و رایحه دلپذیر خود استرس و خستگی را رفع می‌کنند.

۵- تغذیه کننده پوست
روغن‌های طبیعی با انواع مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها، پوست را تغذیه و آبرسانی کرده و همیشه مرطوب نگه می‌دارند.

آیا نمی‌خواهید مزایای هر روغن را به طور اختصاصی بر روی پوست صورتتان ببینید؟ ما بهترین آنها را پیش روی چشمانتان قرار می‌دهیم.

لست ۱۱ نوع روغن برای سفید شدن پوست صورت

۱- روغن سیاه دانه
از آنجا که این روغن از محبوبیت بسیاری برخوردار است درمان کننده عالی برای خشکی پوست است و در بهبود جای زخم‌ها و درمان چین و چروک‌ها موثر بوده، همچنین درخشندگی و زیبایی پوست را صد چندان می‌کند و به دلیل امگا ۳ و امگا ۶ باعث حفظ شادابی و جوانسازی پوست صورت می‌شود. می‌توانید ۱ تا ۲ قطره از این روغن را روزی ۱ تا ۲ بار روی صورت خود ماساژ دهید و پوست روشن داشته باشید.

روشن شدن پوست با روغن بادام
روغن بادام علاوه بر روشن شدن پوست به رفع تیرگی زیر چشم نیز کمک می‌کند

۲- روغن آرگان
روغن آرگان یا روغن مراکشی که به دلیل ظاهر آن به روغن مایع نیز معروف است یک روشن کننده ایده‌ال است. روغن مراکشی به صورت آنلاین در بسیاری از کشورها از جمله هند فروخته می‌شود. این روغن علاوه بر فواید بی‌شماری که بر پوست و مو دارد می‌تواند یک جوانساز حرفه‌ای نیز باشد و پیری را به تاخیر اندازد. چند قطره از این روغن را بر روی پوست صورت و گردن ماساژ داده یک شب تا صبح صبر کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را صبح روز بعد مشاهده کنید. این روغن خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل باعث کاهش ظاهر چین و چروک و لکه‌ها می‌شود، همچنین پوست را تمیز کرده و رشد ملانین را در پوست تقویت می‌کند. خشکی پوست را درمان کرده و یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست است. روغن آرگان به عنوان محصول کاربردی زیبایی و یک مرطوب کننده قوی طرفداران بسیاری دارد. در صورت ابتلا به اگزما می‌توانید روغن آرگان استفاده کنید، این روغن در درمان انواع بثورات و بریدگی‌ها و کبودی‌ها موثر است. روغن آرگان همچنین می‌تواند رشد جوش‌ها را متوقف سازد. صورت خود را شسته و پوست صورت را خشک کنید و سپس چند قطره از روغن آرگان را روی پوست خود بمالید.

۳- روغن هسته انگور
این روغن که از انگور به دست می‌آید مناسب پوست‌های چرب و مختلط است که از تشکیل آکنه و چربی زیاد بر روی پوست جلوگیری می‌کند و مقدار چربی زیاد را از پوست صورت جذب می‌کند. روغن هسته انگور یک روشن کننده طبیعی پوست نیز هست و پوست صورت را سفیدتر می‌کند.

۴- روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس یا روغن بابونه برای انواع پوست‌ها از جمله پوست خشک و طبیعی مناسب است. این روغن همچنین برای سفید و روشن شدن پوست چرب نیز مفید است. امراض پوستی را بهبود می‌بخشد، اعصاب را تسکین می‌دهد و رنگدانه‌های پوستی را مهار می‌کند. شما باید از این روغن فقط شب‌ها بر روی پوست بمالید زیرا به اشعه خورشید حساسیت نشان می‌دهد.

۵- روغن گل سرخ
آیا تا کنون از گلاب بر روی پوست صورت‌تان استفاده کرده‌اید؟ پس می‌دانید من درباره چه چیز فوق العاده‌ای صحبت می‌کنم. روغن گل رز یک محصول کاملاً طبیعی، پرفایده و ایده‌آل است. فقط کافی است روغن گل سرخ را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بخوابید تاثیر فوق العاده‌ای در روشن شدن پوست و برطرف شدن انواع جوش‌ها دارد. این محصول به روشن شدن لک‌های تیره، از بین بردن جای جوش و محکم‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

روشن شدن پوست با روغن چوب صندل
استفاده منظم از روغن چوب صندل برای روشن شدن و سفید شدن پوست مناسب است

۶- روغن بادام
روغن بادام علاوه بر روشن شدن پوست به رفع تیرگی زیر چشم نیز کمک می‌کند. این روغن با لایه برداری ظریف، سلول‌های مرده پوست را تغذیه می‌کند و از این طریق ظاهری زیبا و درخشان به پوست صورت می‌بخشد. همچنین می‌توانید روغن بادام را با روغن چوب صندل مخلوط کرده و برای نتیجه بهتر در سفید شدن پوست استفاده کنید و پوستی شفاف و براق و بی‌عیب داشته باشید.

۷- روغن چوب صندل
می‌توان از این روغن به عنوان تونر استفاده کرد، استفاده منظم از روغن چوب صندل برای روشن شدن و سفید شدن پوست مناسب است و در از بین بردن لک‌های پوستی و جای جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند و درمان کننده خشکی پوست است. از این روغن به عنوان قابض، در رفع التهاب و باز کردن منافذ پوستی کمک می‌گیرند و بثورات، زخم‌ها و حساسیت‌های پوستی را از بین می‌برند.

۸- روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و از این طریق می‌تواند یک منبع تغذیه ایده‌آل برای پوست باشد و باعث درخشندگی و روشنایی پوست شود. این ماده در درمان خطوط ریز و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط خنده نیز موثر است. برای کسب نتیجه بهتر دو قاشق چایخوری روغن زیتون را با مقداری ماست و عسل مخلوط کنید و این کار را تا یک هفته مرتبه انجام دهید تا از شر رنگدانه‌ها و ناهمواری‌ها و لک‌های پوستی خلاص شوید.

۹- روغن مارولا
این روغن در آفریقا یافت می‌شود اما در ایران نیز فروش اینترنتی دارد. دارای اسید اولئیک بالایی است که برای داشتن پوستی سالم لازم است. یک آبرسان طبیعی پوست است و خاصیت ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد اگر زیاد سفر می‌کنید در سفر به آفریقا حتماً از این روغن سوغات بیاورید و خود نیز هر شب از این روغن بر روی پوست‌تان استفاده کنید تا شما را از شر آلودگی‌های محیطی (که منجر به پیری زودرس پوست در کلانشهرهای آلوده‌ای همچون تهران می‌شوند) در امان نگه دارد.

روشن شدن پوست با روغن نارگیل
از روغن نارگیل می‌توانید جهت روشن شدن لک‌های تیره پوست صورت استفاده کنید

۱۰- روغن نارگیل
از روغن نارگیل می‌توانید جهت روشن شدن لک‌های تیره پوست صورت استفاده کنید. برای رفع جای سوختگی در صورت و لک‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و جای جوش موثر است و یک خنک کننده طبیعی در انواع سوختگی‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از پزشکان متخصص زنان در دوران بارداری و پس از آن جهت درمان انواع لک‌های ناشی از بارداری روغن نارگیل را توصیه می‌کنند.

۱۱- روغن کرچک
روغن کرچک آکنه پوست را کاهش می‌دهد، با پیری مبارزه می‌کند و آبرسان قوی پوست است و پوست را تا چند درجه روشن‌تر می‌کند. جدای از این همه خاصیت‌ها کاهش دهنده رنگدانه‌های پوستی و یک پاک کننده طبیعی چربی از درون منافذ باز پوست است.

۱۲- روغن اکالیپتوس
روغن اکالیپتوس که امروز در مواردی همچون گزش حشراتی چون پشه و موریانه و سایر موجودات ریز و موذی استفاده می‌شود، در صورت استفاده مداوم در پوست صورت با خاصیت ضد التهابی و روشن کنندگی بالای خود پوست صورت را شفاف و روشن می‌کند.

موارد احتیاط در هنگام استفاده از انواع روغن
۱- اگر پوست صورتتان چرب است از مصرف این روغن‌ها در صورت امکان جلوگیری کنید.
۲- در صورت واکنش پوستی از این روغن‌ها استفاده نکنید.
۳- از انواع روغن‌ها ترجیحاً در هنگام خواب استفاده کنید زیرا اکثر این روغن‌ها به گرمای بالا و نور و اشعه خورشید حساس هستند.
۴- قبل از استفاده از انواع روغن‌ها بر روی پوست صورت، پوست را با یک پاک کننده غیر صابونی و سبک با پایه طبیعی و گیاهی پاک نمایید.
۵- در مصرف روغن بر روی پوست زیاده روی نکنید و از انواع آنها تنها به میزان چند قطره بر روی پوست استفاده کنید و به آرامی مالش دهید.

تلاش ما در این مقاله معرفی ۱۱ نوع از انواع روغن‌های موجود در بازار ایران و توصیه‌های بهداشتی به نحوه استفاده از آنها در سفید و روشن شدن پوست صورت‌ و حفظ شادابی و جوانی پوست شما بوده است. اگر موفق به تهیه این روغن‌ها در بازار نبود می‌توانید چند نمونه آن را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید این ۱۱ نوع روغن از بهترین روغن‌های طبیعی با خاصیت زیبایی بالا و روشن شدن پوست صورت هستند. انواع مختلف روغن‌ها بیس (پایه) گیاهی داشته و معمولاً عوارض جانبی به همراه ندارند. انواع مختلف بیماری‌های پوستی به دلیل کمبود روغن (چربی) در پوست و یا بیش از حد روغنی و چرب بودن آن به وجود می‌آیند شما با شناخت نوع پوست و نیازهای تغذیه‌ای و زیبایی پوست صورتتان و استفاده از انواع روغن‌ها رژیم زیبایی عاری از دردسر خواهید داشت و همیشه جوان خواهید ماند.

منبع: Best Essential Oils for Skin Whitening and Brightening

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.