چند ترفند برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

اگر یک اتاق خواب کوچک دارید، شما تنها نیستید این یکی از رایج‌ترین موارد برای دکور اتاق است و شما باید مجددا دکور اتاق را عوض کنید تا اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. اما خوشبختانه ترفندهای تزیینی بسیاری وجود دارد که چشم را فریب می‌دهد تا اتاق خواب بزرگتر از واقعیت به نظر برسد. در اینجا چند ترفند ساده برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا اتاقتان را بزرگتر نشان دهید.

راه‌هایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

از فضای عمودی استفاده کنید

وقتی با یک اتاق خواب کوچک سر و کار دارید، عمودی فکر کنید. شاید فضای کف اتاق زیاد نباشد، اما می‌توانید از فضای کارآمد دیوارها و سقف استفاده کنید تا چشم به سمت بالا کشیده شود این کار باعث می‌شود اتاق خواب بزرگتر به نظر برسد. قفسه‌های داخلی که از کف تا سقف ادامه دارند، راهی عالی برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی و فضای بصری به اتاق خواب هستند، اما متاسفانه گزینه خوبی برای همه اتاق‌ها نیستند. می‌توانید با استفاده از قفسه‌های کتاب یا قفسه‌های آویزی که تا سقف امتداد دارند، این توهم را ایجاد کنید تا اتاق شما بزرگتر به نظر برسد.

بزرگ نشان دادن اتاق خواب
آینه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فریب دادن این است که اتاق خواب بزرگتر به نظر برسد
از آینه‌های مناسب استفاده کنید

هر اتاق خواب حداقل به یک آینه تمام قد نیاز دارد تا بتوانید لباس خود را از سر تا پا بررسی کنید، اما در اتاق خواب‌های کوچک می‌توانید از موارد بیشتری استفاده کنید. آینه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فریب دادن این نکته است که اتاق خواب بزرگتر به نظر برسد. روش‌های زیادی برای استفاده از آینه در اتاق خواب وجود دارد:
* کمدهایی با درهای آینه‌ای
* آینه‌های تزیینی روی کمد دیواری
* آینه‌های مدل‌دار روی تخت
* آینه‌های کوچک و زیبا با قاب و طبقه بندی شده روی دیوار
* لامپ‌های آینه‌دار یا کرومی، مبلمان و دکوراسیون
دو یا سه مورد از این لیست را انتخاب کنید و اتاق خواب خود را به طرز جادویی بزرگ نشان دهید. دقت داشته باشید که آینه‌ها نور اتاق را بسیار زیاد می‌کنند.

پنجره را با دیوارها مطابقت دهید

در حالی که در اتاق خواب‌های بزرگ می‌توانید از پرده یا پرده‌هایی استفاده کنید که در تضاد با دیوارها هستند در یک اتاق خواب کوچک، بهتر است مدل پنجره‌ها و رنگ دیوارها و پرده‌ها با هم مطابقت داشته باشد. این کار باعث می‌شود که چشم در فضای اتاق در حرکت باشد و اتاق خواب را کمی بزرگتر از آنچه هست ببینید.

بهترین رنگ برای فضای کوچک
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای باز کردن فضای خالی و بزرگ نشان دادن اتاق خواب تمیز کردن آن است
اتاق را مرتب کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای باز کردن فضای خالی و بزرگ نشان دادن اتاق خواب تمیز کردن آن است. از شر وسایل اضافی و وسایل مربوط به سایر اتاق‌ها خلاص شوید و هر چیز بلا استفاده و غیر جذاب را دور بیندازید. در عوض با چند تکه از آثار هنری، عکس و لوازم تزیینی فضای زیبایی ایجاد کنید.

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که رنگ روشن باعث می‌شود اتاق بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد. دیوارهای خالی و رنگ روشن منعکس کننده فضا هستند و باعث می‌شوند که فضا خالی‌تر و بازتر دیده شود. از طرفی دیگر رنگ‌های تیره تمایل به جذب نور دارند و باعث می‌شود اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. برای جلوه بهتر اتاق، رنگ‌های سفید، آبی و سبز را انتخاب کنید و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق‌های روشن‌تر بزرگ‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

روشنایی یکی از بهترین گزینه‌ها در باز کردن یک فضای کوچک است

داشتن نور طبیعی در داخل فضای داخلی، فضای اتاق را باز می‌کند و باعث بزرگتر شدن آن می‌شود. اگر نور زیادی ندارید می‌توانید با استفاده از وسایل روشنایی و کارهای خلاقانه اتاق را روشن‌تر کنید. شما متحیر خواهید شد که چگونه این ویژگی کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر به نور طبیعی دسترسی داشته باشید، آوردن نور از طریق پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود که اتاق نورگیرتر و در نتیجه جلوه‌ای بزرگ‌تر داشته باشد. برای اینکه نور بیشتری وارد شود گل‌ها و گیاهان را در نزدیکی پنجره‌ها قرار دهید و از لامپ‌ها برای روشن‌تر کردن فضا استفاده کنید.

منبع: Large bedroom show

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.