نکاتی در مورد شیک پوشی آقایان

با لباس خوب، افراد می‌توانند اعتماد به نفس و جذابیت داشته باشند، درنتیجه شرکت‌های مهم آن‌ها را استخدام می‌کند و فرد مورد علاقه‌شان با آنها قرار می‌گذارد. لباس فرد یکی از اولین مواردی است که دیگران به آن توجه می‌کنند و این اولین برداشت ماندگار از آن‌ها خواهد بود. با چند مرحله ساده، هر فردی می‌تواند نوعی لباس بپوشد تا هر روز دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه نکاتی در مورد شیک پوشی آقایان بیان می‌کنیم:

چند اصل شیک پوشی برای آقایان

با توجه به فعالیت‌های زندگی خود، لباس بپوشید

لباس پوشیدن بر اساس مد می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما اگر لباستان مناسب کارتان نباشد، می‌تواند ظاهرتان را زیر سوال ببرد. با خودتان و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید صادق باشید. اگر ورزش نمی‌کنید طوری لباس نپوشید که نشان دهد از باشگاه برمی‌گردید. هنگام لباس پوشیدن برای محل کار یا مدرسه، به فرهنگ آن محیط احترام بگذارید. اطمینان حاصل کنید که ظاهر یک فرد حرفه‌ای و با شخصیت را می‌دانید. اگر می‌خواهید به مصاحبه شغلی بروید، از مخاطب خود بپرسید که متقاضیان آنها معمولا چه نوع لباسی می‌پوشند. برای رویدادهای حرفه‌ای، کنفرانس‌های صنعتی، یا شام‌های رسمی یک لباس مناسب انتخاب کنید. برای افزایش انعطاف پذیری، یک رنگ تیره و درجه یک را انتخاب کنید. خاکستری، آبی تیره و مشکی گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

هنگام پوشیدن لباس شخصیت خود را در نظر بگیرید

شما نباید خودتان را مجبور کنید فرد دیگری باشید، این نکته بسیار مهم است که لباس‌های شما بیانگر شخصیت واقعی شما باشند. این که بخواهید خوب لباس بپوشید به این معنی نیست که ناگهان باید کاملا به مد توجه داشته باشید یا از همه روندها آگاه باشید. خوب لباس پوشیدن همچنین به این معنی نیست که شما باید از قوانین زیادی پیروی کنید. اگر شخصیتی معمولی و آرام دارید داشتن یک کمد ساده با چند مورد اساسی، قابل قبول است. اگر شخصیتی دراماتیک دارید منطقی است که این ویژگی در لباس شما منعکس شود. فقط کافی است کمی خویشتن داری کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد پیش نمی‌روید.

قوانین شیک پوشی مردان
هر کاری اصول و قواعد خاص خود را دارد و شیک پوشی آقایان از این امر مستثنی نیست
لباس‌های خود را با دقت انتخاب کنید

خوب لباس پوشیدن به این معنی است که نشان می‌دهید از اینکه خودتان هستید راحت هستید و در پشت لباس‌هایتان پنهان نمی‌شوید. پوشیدن لباسی که نشان دهنده علایق شما باشد خوب است، اما از تبلیغ یک مارک، یک تیم ورزشی یا نوازنده خودداری کنید. از پوشیدن پیراهنی که جملات توهین آمیز یا کنایه آمیز را به نمایش بگذارد، خودداری کنید. اگر تصویر مثبتی به دنیا ارائه دهید جذابیت بیشتری خواهید داشت.

بدانید که چه لباسی متناسب با اندام شماست

نیازی نیست که اندامی ایده‌آل داشته باشید تا در لباس‌هایتان جذاب و زیبا به نظر برسید. لباس‌ها می‌توانند تفاوت زیادی در شکل ظاهری بدن شما ایجاد کنند و می‌توانند این توهم را ایجاد کنند که شما قد بلندتر یا لاغرتر از سن خود هستید. لباس پوشیدن را به عنوان یک توهم نوری در نظر بگیرید و به خطوط و اشکال ایجاد شده بر روی بدن خود نگاه کنید. نگاهی صادقانه به چگونگی مطابقت بدن شما با این نقطه ایده‌آل بیندازید و به دنبال لباس‌هایی باشید که قسمت‌های نامناسب را پنهان کنند. بهتر است که بسته به موقعیت و گروه اجتماعی خود کمی با این نسبت‌ها بازی کنید.

نکات مهم در شیک پوشی آقایان
تناسب اندام مهمترین اصل برای شیک پوشی آقایان است
بدانید که تناسب فراتر از اندازه شماست

شرکت‌های پوشاک از اندازه گیری‌های متوسط برای تعیین اندازه و متناسب بودن استفاده می‌کنند تا پاسخگوی بسیاری از افراد باشند. با این حال، برخی افراد دارای اندامی هستند که کمی متفاوت است. تناسب اندام مهمترین جنبۀ هر نوع لباس است. لباس شما هر مدلی که باشد، اگر متناسب شما نباشد نباید آن را بپوشید. نگاه کنید که لباس مورد نظر، اندام شما را چگونه نشان می‌دهد و سایز مناسب را انتخاب کنید. انعطاف پذیر باشید ممکن است در یک فروشگاه سایز یک لباس اندازه شما باشد و در فروشگاه دیگر برای شما بزرگ باشد. مارک‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با نوع بدن شما باشند. احتمالا متوجه خواهید شد که برخی از مارک‌ها و برندها بیشتر از سایرین به اندام شما می‌آیند و خوب است که عمدتا در آن فروشگاه‌ها خرید کنید. خیاط خوبی پیدا کنید. لباس‌هایی که دکمه ندارند اغلب مناسب نیستند، اما می‌توانند با تنظیمات ساده متناسب باشند. بسیاری از فروشگاه‌های خوب در صورت خرید از آنها خدمات خیاطی را با نرخ تخفیف ارائه می‌دهند. برای پیراهن‌ها، درز ابتدای آستین باید از همان جایی شروع شود که شانه به پایان می‌رسد. قد پیراهن باید فراتر از کمربند باشد اما از باسن فراتر نرود. برای شلوار، باید کمر آن درست در بالای باسن قرار گیرد. پای شلوار باید حداقل تا بالای کفش به سمت پایین امتداد داشته باشد، اما به زمین نخورد.

رنگ‌های مناسب انتخاب کنید

رنگ‌های لباس در پوست، چشم‌ها و موهای شما بازتاب پیدا می‌کنند و بسته به ویژگی‌های خاص شما برخی از رنگ‌ها از دیگر رنگ‌ها بهتر می‌شوند. رنگها همچنین می‌توانند روحیه شما را بهبود بخشند و پوشیدن رنگ‌های شاد و مد روز می‌توانند به شما کمک کنند تا به روز نگاه کنید. رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید و مواردی را انتخاب کنید که بیشتر به شما می‌آیند. یک رنگ خوب باید به گونه‌ای باشد که پوست شما سالم به نظر برسد و رنگ شما پریده، لکه‌دار یا بیمار نشود. همچنین چشمان شما شفاف و روشن به نظر برسد و خون آلود یا خسته نباشد. اگر چشمان آبی یا سبز دارید، سعی کنید پیراهن یا کراوات آبی بپوشید. رنگ‌هایی که میپوشید باید به شما احساس خوشبختی و راحتی ارائه دهند. همچنین اگر از پوشیدن یک رنگ خاص راحت نیستید آن رنگ را نپوشید، حتی اگر مد روز باشد یا رنگ تیم مورد علاقه‌تان باشد. برخی افراد پوشیدن رنگ‌های روشن مانند زرد و نارنجی را دوست دارند، اما ممکن است این رنگ‌ها باعث شود دیگران احساس خوبی نسبت به آن شخص نداشته باشند. احتمالا هنگام خرید متوجه خواهید شد که برخی از رنگ‌ها برای یک فصل محبوب هستند مانند زرد یا خردلی. برخی از رنگ‌ها کلاسیک در نظر گرفته می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتند مانند قهوه‌ای، مشکی، خاکستری و آبی تیره. این‌ها رنگ‌های بسیار خوبی برای انتخاب لباس هستند، اما هنگام انتخاب آن‌ها به رنگ پوست و احساس خود توجه کنید. به یاد داشته باشید که اگرچه این رنگ‌ها خنثی هستند اما باز هم می‌توانند برای شما شیک و زیبا باشند. به عنوان مثال رنگ مشکی در برخی افراد خیلی زیبا و شکیل به نظر می‌رسد.

ترفندهای شیک پوشی مردانه
یکی از اصول مهم برای شیک پوشی آقایان این است که مطابق با سن لباس خود انتخاب کنند
لباس‌های باکیفیت بپوشید

پارچه‌های با کیفیت، جنس خوب و خوش دوخت را انتخاب کنید. این امر به ویژه برای لباس‌های اساسی مانند شلوار صدق می‌کنند که انتظار دارید مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. لزوما مجبور نیستید هزینه زیادی برای خرید لباس بپردازید، اما همیشه به دنبال کیفیت باشید. برنامه ریزی کنید که پول بیشتری را صرف لباس‌های مهم کنید و پول کمتری را برای موارد مد روز یا چیزهای دیگر کنید. خرید کردن از یک مارک گران قیمت لزوما نشانه کیفیت آن نیست، در هنگام خرید و انتخاب لباس بدون توجه به جایی که از آن خرید می‌کنید از بهترین سلیقه خود استفاده کنید. در هنگام خرید لوازم جانبی به خصوص کفش، کوتاهی نکنید. لوازم جانبی باکیفیت حتی می‌تواند لباس‌های ساده را نیز زیبا جلوه دهند، کفش‌های متنوع به شما کمک می‌کنند تا در موارد مختلف لباس مناسب بپوشید. متفاوت بودن کفش به شما کمک می‌کند تا ظاهر شما جذاب بماند و ماندگاری کفش شما بیشتر شود. کفش‌های کتانی برای ظاهر اسپرت عالی است. با این حال سعی کنید همیشه کفش‌های ورزشی نپوشید، مگر اینکه بخواهید مانند یک نوجوان به نظر برسید. سعی کنید کفش‌های رسمی با جلوی مربع یا نوک تیز را انتخاب نکنید، آن‌ها برای همیشه کلاسیک نخواهند بود. اگر کفش‌هایتان ارزان قیمت به نظر می‌رسد یا ناراحت کننده هستند، این می‌تواند شیک پوشی کل لباس را پایین بیاورد‌. کفش‌های ناسازگار همچنین می‌توانند وضعیت روحی شما را تحت تاثیر قرار دهند. برای مناسبت‌های رسمی، همیشه به دنبال یک کراوات عالی باشید. این می‌تواند جلوه زیادی را به یک لباس معمولی اضافه کند.

به یاد داشته باشید که بهداشت و وضعیت بد بدن می‌تواند حتی بهترین لباس‌ها را خراب کند

همیشه مطمئن شوید که تمیز، آراسته و شیک هستید. یک نظافت خوب داشته باشید. بوی بد یا بوی عرق هرگز جذاب نیست. زیاد ادکلن نزنید. مدل مویی شیک و به روز داشته باشید. یک مدل موی خوب باید صورت شما را تکمیل کند. یک آرایشگر خوب می‌تواند به شما در انتخاب مدل مو کمک کند. اطمینان حاصل کنید که لباس‌های شما تمیز، مرتب و در صورت لزوم اتو کشیده هستند.

منبع: Tips on gentlemen’s fashion

مطالب مرتبط:
توصیه‌هایی به آقایان در مورد شلوارهای خانگی

هشت قانون مد برای آقایان در محل کار

باید و نبایدهای لباس پوشیدن افراد چاق

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.