چگونه از ریزش مو و ابرو جلوگیری کنیم؟

موی ابرو مانند دیگر موهای بدن اعم از موی سر، مژه و موهای زائد بدن تحت تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش می‌شوند. ابرو یکی از اجزا صورت است و نقش مهمی در ظاهر و حالت‌های چهره دارد. اگر موها و ابروهایتان شروع به ریزش کرد، مطمئنا تفاوتی در ظاهر خود مشاهده خواهید کرد، در چنین شرایطی ممکن است بخواهید آن‌ها را اصلاح کنید، راه‌های بسیاری برای درمان ریزش مو و ابرو وجود دارد با این حال، شما میتوانید از یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی درست پیروی کنید.

درمان ریزش مو و ابرو

محصولات تازه مصرف کنید

با مصرف روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات تازه مطمئن شوید که به اندازه کافی مواد مغذی مانند ویتامین A ،D ،C و E دریافت می‌کنید. اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار، هویج، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ویتامین C را از میوه‌هایی مانند پرتقال، کیوی، توت و خربزه دریافت کنید.

گوشت بدون چربی و حبوبات مصرف کنید

در حالی که نیازی به افزایش مصرف پروتئین ندارید، اما اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در رژیم غذایی خود مصرف پروتئین را قرار داده‌اید. یک رژیم متعادل، از جمله دریافت پروتئین کافی، می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. پروتئین همچنین می‌تواند موهای شما را تقویت کرده و سلامت آن را حفظ کند.

تغییرات هورمونی را کنترل کنید

هورمون‌های تستوسترون، استروژن و پروژسترون از هورمون‌های تاثیرگذار بدن بر روی پوست و مو هستند. پایین بودن استروژن در بدن زنان ریزش مو را تشدید می‌کند، بنابراین اگر به تغییرات هورمونی در بدن خود شک دارید، در مورد مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳
در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ لزوما مانع ریزش مو نمی‌شوند، اما مصرف آن‌ها به رشد موهای سالم کمک می‌کند
اسیدهای چرب امگا ۳ بخورید

در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ لزوما مانع از ریزش مو نمی‌شوند، اما مصرف آن‌ها به رشد موهای سالم کمک می‌کنند، همچنین برای سلامت کلی شما مفید هستند. ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و شاه ماهی بخورید. گیاهخواران می‌توانند امگا ۳ را از گردو، دانه کدو تنبل و آووکادو دریافت کنند.

بیوتین کافی دریافت کنید

عدم دریافت بیوتین کافی در رژیم غذایی می‌تواند موهای شما را ضعیف و شکننده کنند. وقتی موهای شما شکننده است، احتمال شکستن آن بیشتر است و منجر به ریزش مو می‌شود. افزایش بیوتین در رژیم غذایی می‌تواند به ریزش مو کمک کند. زرده تخم مرغ، غلات سبوس‌دار، آرد سویا و جگر همه دارای مقادیر زیادی بیوتین هستند.

هر روز به اندازه کافی آب بنوشید

هیدراته بودن برای سلامتی بدن و داشتن موهای سالم ضروری است. اطمینان حاصل کنید که به میزان توصیه شده آب می‌نوشید. موسسه پزشکی توصیه می‌کند که مردان روزانه ۱۳ لیوان آب و زنان روزانه ۹ لیوان آب مصرف کنند. نوشیدن آب با میوه‌های تازه مانند پرتقال و توت فرنگی طعم آن را بهتر می‌کند.

سیگار نکشیدن
مواد شیمیایی موجود در دود سیگار و انواع دیگر دود میتواند سلول‌های مو را تجزیه کرده و منجر به ریزش مو شود
قند خون ثابت داشته باشید

اگر دیابت دارید، داشتن قند خون کنترل نشده برای مدت زمان طولانی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین، برای کاهش این مشکل، سعی کنید قند خون خود را از طریق رژیم غذایی تجویز شده برای بیماران دیابتی و مصرف داروها کنترل کنید. اگر قند خون شما اغلب از کنترل خارج می‌شوند، در مورد تغییر داروهای خود با پزشک خود صحبت کنید.

روغن نارگیل را به عنوان مرطوب کننده امتحان کنید

مرطوب نگه داشتن پوست به مرطوب نگه داشتن مو نیز کمک می‌کند، به خصوص روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، سعی کنید روغن نارگیل را قبل و بعد از شستن صورت به ابروهای خود بمالید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن می‌تواند منجر به ریزش مو شود. مواد شیمیایی موجود در دود سیگار و انواع دیگر دود میتواند سلول‌های مو را تجزیه کرده و منجر به ریزش مو شود. اگر نگران ریزش مو هستید، به فکر ترک کردن سیگار باشید تا مشکل را کاهش دهید. برای ترک سیگار، مطمئن شوید که خانواده و دوستان شما می‌دانند که می‌خواهید آن را ترک کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند از عوامل محرک جلوگیری کنید و هنگام فراموش کردن به شما یادآوری کنند.

مصرف داروهای جدید
داروهای متعدد می‌توانند باعث ریزش موقت یا دائمی مو شوند
هنگام مصرف داروهای جدید، هرگونه ریزش مو را کنترل کنید

داروهای متعدد می‌توانند باعث ریزش موقت یا دائمی مو شوند، از جمله شیمی درمانی، داروهای ضد افسردگی و تثبیت کننده‌های خلقی. اگر پس از مصرف یک داروی جدید متوجه ریزش مو شدید، در مورد این عارضه جانبی با پزشک خود صحبت کنید.

برای ریزش ناگهانی موهایتان به پزشک مراجعه کنید

اگر ناگهان متوجه ریزش ابروهای خود شدید، این می‌تواند نشانه یک مشکل جدی باشد، به خصوص اگر فقط ابروها یا مژه‌های خود را از دست دادید و نه موهای دیگر. از بین رفتن ناگهانی ابرو میتواند نشانه‌ای از بیماری چشم، بیماری‌های پوستی، اختلالات سیستماتیک، عفونت‌ها و کمبودهای تغذیه‌ای باشد. مراجعه به پزشک می‌تواند به شما در کاهش وضعیت کمک کند. غالبا، وقتی بیماری زمینه‌ای باعث ریزش مو می‌شود، در صورت درمان موهای شما دوباره رشد می‌کند.

برای خارش پوست یا جوش در اطراف ابروهای خود به یک متخصص پوست مراجعه کنید

این مسائل ممکن است یک عفونت پوستی یا تعامل با یک محصول زیبایی جدید یا یک محرک محیطی باشد. همچنین ممکن است ناشی از التهاب پوستی یا پسوریازیس باشد. در این صورت بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

منبع: Hair and eyebrow treatment

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.