چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

هیچکس از بدن پر مو خوشش نمی‌آید، خصوصا اگر موهای تیره و درشتی داشته باشد. مهم نیست که موهای زائد شما در کجای بدنتان بیشتر است، روش‌هایی وجود دارد که میتوانید از شر آن‌ها خلاص شوید.

از بین بردن موهای زائد بدن

مو در تمام قسمت‌های بدن رشد می‌کند اما قبل از اینکه بخواهید موهای زائد بدن را حذف کنید به این سوال پاسخ دهید که می‌خواهید موهای کدام قسمت از بدن را حذف کنید. این ممکن است روی روشی ‌که برای از بین بردن مو استفاده می‌کنید تاثیر بگذارد. بهتر است قبل از حذف موهای زائد دوش آب گرم بگیرید، بهتر است برای موثرتر بودن روش، منافذ پوست باز باشد. این کار می‌تواند به کاهش تحریک پوست کمک کند. خیساندن موها در آب گرم باعث نرم شدن موها نیز می‌شود و در نتیجه موهای زائد راحت‌تر جدا می‌شود.

توقف رشد موهای زائد
اپیلاسیون روشی ارزان و موثر است زیرا موها را از ریشه بیرون آورده و برای مدت طولانی‌تری از شر آن خلاص می‌شوید
پوست را تمیز و لایه برداری کنید

قبل از اینکه موها را اصلاح کنید، موم بزنید یا از کرم استفاده کنید، شستن ناحیه و لایه برداری از آن ضروری است. پیش مراقبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مخصوصا اگر در حال اپیلاسیون هستید. از بین بردن آلودگی، چربی و سلول‌های مرده پوست فرآیند از بین بردن موها را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از تحریک، قرمزی و رشد موهای زائد کمک می‌کند. پوست را بلافاصله بعد از تراشیدن مو و یا اصلاح لایه‌برداری نکنید، اصلاح باعث لایه برداری از پوست می‌شود، بنابراین نیازی نیست که بلافاصله دوباره لایه برداری کنید. لایه برداری درست بعد از اپیلاسیون می‌تواند باعث تحریک پوست شود. ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید، لایه برداری بعد از اپیلاسیون می‌تواند باعث تحریک پوست شود.
تراشیدن شاید ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن باشد، این روش برای پاها، بازوها، پشت و قفسه سینه مناسب است. قبل از شروع اصلاح، ناحیه را با ژل یا کرم اصلاح بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. هرگز پوست خشک یا بدون کف را اصلاح نکنید. مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند تا تیغ به جای اینکه روی پوست کشیده شود به راحتی بلغزد و موهای ناخواسته را از بین ببرد. برای این کار حتما از تیغ‌های تیز استفاده کنید، تیغ‌های کند باعث تحریک و برش پوست می‌شود. تیغ‌ها را بعد از هر ۵ یا ۶ بار تعویض کنید.

موم بگیرید

اپیلاسیون روشی ارزان و موثر است زیرا موها را از ریشه بیرون آورده و برای مدت طولانی‌تری از شر آن خلاص می‌شوید. کیت‌های موم خانگی را می‌توانید به صورت آنلاین، از خرده فروشی‌های بزرگ و فروشگاه‌های لوازم آرایشی خریداری کنید. آنها معمولا با نوارهای پارچه‌ای و اپلیکاتورهای چوبی عرضه می‌شوند. قبل از اپیلاسیون اجازه دهید موها به اندازه کافی رشد کند، با این حال، اجازه ندهید که موها خیلی بلند و ضخیم شوند. اندازه مو برای مرتبه اول باید حدودا ۱.۵ سانتی‌متر باشد. بلندی مو برای افرادی که مرتبا اپیلاسیون انجام می‌دهند بین ۰.۵ و ۱ سانتی‌متر است. برای این کار موم را در محل مورد نظر بمالید، نوار را روی آن قرار دهید. پوست را محکم نگه دارید و سپس به سرعت نوار را در خلاف جهت رشد مو بکشید‌. موم برای ذوب شدن باید کمی گرم شود اما دقت داشته باشید که موم را بیش از حد گرم نکنید، در صورت استفاده از موم داغ ممکن است پوست را بسوزانید. جهت جلوگیری از آسیب دیدگی، دستورالعمل‌های کیت را به دقت دنبال کنید. اپیلاسیون با موم مدت زمانی بیشتری نسبت به سایر روش‌های موزدایی دوام دارد. یعنی تا مدت‌ها نیازی به تکرار مجدد آن ندارید. حدود چهار تا پنج هفته با وجود اپیلاسیون، دیگر خبری از موهای زاید نیست. رشد موها معمولا سه تا چهار هفته بعد از اپیلاسیون، شروع می‌شود. از طرفی می‌تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شود. در برخی موارد، اپیلاسیون میتواند باعث عفونت شود. اپیلاسیون همچنین میتواند باعث آکنه یا تیرگی پوست شود.

کرم متوقف کننده رشد مو
تراشیدن ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن است
از کرم موبر استفاده کنید

مواد اصلی کرم‌های موبر، سدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدرواکسید (نوعی باز) است. ماده اصلی تشکیل دهنده مو کراتین است. کرم‌های موبر ماده کراتین را حل می‌کنند. این کار را با حل کردن پیوندهای شیمیایی سولفور درون کراتین انجام می‌دهند. به این ترتیب منجر به شکسته شدن و کنده شدن مو می‌شوند. این کرم‌ها موهای سطح پوست را از بین می‌برند. قبل از استفاده از کرم، پوست را تمیز و مرطوب کنید. درست مثل تراشیدن مو، موها به راحتی پاک می‌شوند. کرم های موبر حاوی مواد شیمیایی هستند و پوست برخی از افراد ممکن است واکنش‌های نامطلوبی نسبت به آنها داشته باشد قبل از برداشتن مو، قسمتی از پوست خود را آزمایش کنید تا از بروز جوش‌ها جلوگیری کنید. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید. کرم را بیشتر از آنچه در دستورالعمل ذکر شده است، روی پوست نگذارید. سعی نکنید برای خلاص شدن از شر موهای سرسخت، کرم را مدت طولانی‌تری روی پوست خود بگذارید. اطمینان حاصل کنید که کرم موبر مخصوص بدن خریداری کرده‌اید.

مو را به صورت حرفه‌ای از بین ببرید

روی لیزر موهای زائد سرمایه گذاری کنید. لیزر موهای زائد یک جراحی زیبایی است، نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. این روش برای بیشتر نواحی بدن به ویژه صورت، پاها و بازوها خوب است. لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است. قبل از انجام این روش، پزشک یا تکنسین خود را با دقت انتخاب کنید. لیزر مو روی بدن اشخاصی که پوست روشن و موهای تیره تر دارند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. تعداد جلسات لیزر برای بیشتر اشخاص بین ۶ تا ۸ جلسه است که بین هر جلسه تا جلسه بعد از ۵ تا ۸ هفته فاصله می‌افتد و در نهایت مقدار موهای زائد تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. ده درصد باقی مانده بافت نازکتر و رنگ روشن‌تری خواهند داشت و به اصطلاح بصورت کرکی می‌باشد. ‌این روش ممکن است گران باشد، با این حال، لیزر برای از بین بردن موها یک راه حل دائمی است. با این کار میتوانید در طولانی مدت در هزینه‌های اپیلاسیون، کرم اصلاح یا کرم‌های موبر صرفه جویی کنید.

منبع: How to get rid of unwanted hair?

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.