بهترین راه‌های درمان افسردگی شدید و مزمن

افسردگی می‌تواند انرژی شما را تخلیه کرده و در شما احساس خستگی و ناتوانی ایجاد کند. روش‌های زیادی برای مقابله با افسردگی وجود دارد، تغییر رفتار، فعالیت بدنی، سبک زندگی و حتی طرز تفکر همه از روش‌های طبیعی درمان افسردگی هستند.

چکونه افسردگی را به صورت طبیعی درمان کنیم؟

به خود عشق بورزید

افسردگی یک بیماری شایع است که زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این افراد ممکن است با چالش‌ها، احساسات و موانع مشابهی روبرو شوند. به همین دلیل مهم است که بهداشت روانی خود را جدی بگیرید و بپذیرید جایگاه اکنون شما جایی نیست که همیشه در آن باشید. کلید خود درمانی افسردگی، گشودگی، پذیرش و عشق ورزیدن به خود است.

به اندازه کافی بخوابید

افسردگی باعث می‌شود که به اندازه کافی نخوابید و نداشتن خواب کافی می‌تواند افسردگی را بدتر کند. اما چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ با تغییراتی در سبک زندگی خود شروع کنید. هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بلند شوید. سعی کنید چرت نزنید. تمام حواس پرتی‌ها را از اتاق خواب خود خارج کنید – بدون کامپیوتر و تلویزیون. با گذشت زمان، می‌توانید خواب خود را بهبود ببخشید.

مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرید

وقتی افسرده هستید ممکن است بخواهید از زندگی کنار بگیرید و از مسئولیت‌های خود در خانه و محل کار صرف نظر کنید. در حالیکه درگیر ماندن و داشتن مسئولیت‌های روزمره می‌تواند به شما در حفظ سبک زندگی سالم کمک کند و با افسردگی مقابله کنند. آنها شما را زمین می‌زنند و به شما احساس موفقیت می‌دهند.

راههای درمان افسردگی
موسیقی می‌تواند راهی عالی برای تقویت روحیه و بهبود علائم افسردگی باشد
افکار خود را تغییر دهید

به نظر می‌رسد تفکر خوب می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی داشته باشید. افکار شما واقعاً ارتباط مستقیمی با روحیه شما دارند. اگر با منفی‌گری دست و پنجه نرم می‌کنید مراجعه به یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند. راه‌های مقابله با آن را بیاموزید، یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های درمانی که در درمان افسردگی استفاده می‌شود درمان شناختی-رفتاری (CBT) است. روش‌های مختلفی برای درمان افسردگی وجود دارد که می‌توانید برخی از این ایده‌ها را به تنهایی تمرین کنید.

ایجاد یک روال روزانه می‌تواند مفید باشد

اگر علائم افسردگی شدید باشد ممکن است برنامه روزانه شما را مختل کند در این شرایط تنظیم یک برنامه آرام ممکن است به کنترل احساسات شما کمک کند.

کاری انجام دهید که از آن لذت می‌برید

افسردگی می‌تواند شما را مجبور کند تا به خستگی تن دهید و گاهی ممکن است احساسات منفی قدرتمندتر از احساسات مثبت باشد. سعی کنید به گذشته برگردید و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید (کاری آرامش بخش، اما انرژی‌زا). این می‌تواند نواختن ساز، نقاشی، پیاده روی یا دوچرخه سواری باشد. این فعالیت‌ها می‌توانند باعث افزایش روحیه و انرژی شما شوند و به شما کمک کنند تا بر علائم خود غلبه کنید.

به موسیقی گوش دهید

پژوهش‌ها نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند راهی عالی برای تقویت روحیه و بهبود علائم افسردگی باشد.

ویتامین D بیشتری دریافت کنید

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کمبود این ماده مغذی و مهم می‌تواند در بروز افسردگی نقش داشته باشد. اگر از طریق رژیم غذایی و شیوه زندگی خود ویتامین D دریافت نمی‌کنید (مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب)، از پزشک خود بپرسید که آیا باید مکمل ویتامین دی مصرف کنید. کمبود برخی مواد مغذی می‌تواند در علائم افسردگی نقش داشته باشد. اگر در گذراندن وقت کافی در فضای باز وقت ندارید یا اگر شرایط آب و هوایی منطقه‌تان آفتابی نیست، مصرف مکمل مفید خواهد بود.

درمان افسردگی در خانه
وقت‌گذرانی در طبیعت می‌تواند تأثیر مهمی بر درمان افسردگی بگذارد
در طبیعت وقت بگذرانید

وقت‌گذرانی در طبیعت می‌تواند تأثیر مهمی بر درمان افسردگی بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اوقات خود را در طبیعت می‌گذرانند سلامت روان خود را بهبود می‌بخشند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است مزایای مشابهی داشته باشد. این کار می‌تواند سطح سروتونین را افزایش دهد و باعث تقویت خلق و خو شود.

با عزیزان خود وقت بگذرانید

افسردگی می‌تواند شما را وسوسه کند تا خود را منزوی کنید و از دوستان و خانواده خود کناره‌گیری کنید اما وقت گذرانی با خانواده و دوستان می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند.

چیز جدیدی امتحان کنید

وقتی هر روز یک کار تکراری انجام می‌دهید از یک قسمت مغز خود استفاده می‌کنید اما اگر کارهای متنوع انجام دهید با انجام کارهای کاملاً متفاوت می‌توانید نورون‌های خود را به چالش بکشید و فعالیت مغز خود را تغییر دهید. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد انجام کارهای جدید می‌تواند وضعیت کلی شما را بهبود ببخشد و روابط اجتماعی شما را تقویت کند. برای بهره‌مندی از این مزایا، سعی کنید یک ورزش جدید با یک کلاس خلاقانه شرکت کنید یا یک روش آشپزی جدید یاد بگیرید.

علت افسردگی را پیدا کنید

وضعیت خود را با دقت بررسی کرده و در صدد رفع مشکل خود باشید. در بسیاری از مواقع اگر منشأ افسردگی خود را درست تشخیص بدهید، احساس شما خیلی بهتر خواهد شد. وقتی مشکل خود را می‌دانید، می‌توانید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

سریعترین درمان افسردگی
ورزش باعث می‌شود تا مواد شیمیایی نشاط‌آور و انرژی‌بخشی چون سروتنین و اندورفین در مغز آزاد شوند
ورزش کنید

۳ تا ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش باعث می‌شود تا مواد شیمیایی نشاط‌آور و انرژی‌بخشی چون سروتنین و اندورفین در مغز آزاد شوند و سلول‌های مغزی رشد کنند؛ کاری که داروها به‌طور مصنوعی انجام می‌دهند، به شکل طبیعی در مغز انجام می‌شود.

از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید

نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر ممکن است برای مدت کوتاهی حال شما را بهتر کند اما در طولانی مدت این مواد می‌توانند علائم افسردگی و اضطراب را بدتر کنند.

از گفتگودرمانی کمک بگیرید

گفتگو درمانی شامل گفتگو با کسی در مورد مشکلات و رفع آنها از طرق مختلف است. این افراد مدتی را صرف درک وضعیت شما می‌کنند و با شما همکاری می‌کنند تا در مورد روش درمانی مناسب تصمیم بگیرید. گفتگودرمانی بر روی روش‌های خاصی متمرکز است و به شما کمک می‌کند تا روش‌های جدیدی برای رفع مشکلات و چالش‌های خود پیدا کنید. اینها می‌تواند شامل برنامه‌های عملی یا تکنیک‌های مثبت اندیشی باشد. این بدان معنی است که یک برنامه گفتاردرمانی اغلب شامل انجام فعالیت‌ها و گفتگو در مورد وضعیت شما است.

منبع: depression treatment

افسردگی بعد از خیانت همسر و نشانه‌های پشیمانی بعد از خیانت

افسردگی پس از زایمان همسر و راه های درمان آن

هشدار برای مصرف قرص‌های ضدافسردگی و مسکن‌ها

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.