اتاق کودک شما چگونه است؟

اتاق کودک (کودکان به مکانی برای تعلق خودشان احتیاج دارند) در بیشتر خانه ها همه چیز برای راحتی و راحتی بزرگسالان ساخته شده است و کودکان به سختی می توانند جایی برای خود پیدا کنند. کودکان به مکانی اختصاصی نیاز دارند. داشتن یک فضای کوچک و خصوصی به کودک کمک می کند احساس مالکیت کند. احساس مالکیت برای رشد استقلال و شخصیت کودک مفید و سازنده است.

کودکان، در سال های اولیه نه تنها از نظر جسمی و روحی، بلکه در داخل نیز رشد می کنند. به همین دلیل داشتن یک محیط زندگی ضروری است.

کودک را طوری برنامه ریزی کنید که جایگاه ویژه ای برای خودش داشته باشد. داشتن یک محیط اختصاصی برای نگهداری وسایل شخصی مانند اسباب بازی، لباس اضافی، کتاب، مجله تصویری و … به رشد شخصیت کودک کمک می کند.

کودک چه می خواهد؟

کودکان دوست ندارند کسی اسباب بازی ها و وسایل شخصی شان را لمس کند. آنها می خواهند اسباب بازی ها و تجهیزاتشان جایگاه ویژه ای داشته باشد که بتوانند هر طور که ​​می خواهند بازی کنند و پرتاب کنند، پراکنده و مرتب کنند، به طوری که هیچ کسی در کار آنها دخالت نکند و بازی آنها را قطع نکند.

آنها می خواهند اسباب بازی هایشان جایی باشد که مثلاً آنها چند ساعت پیش بازی کردند، آنها می خواهند همه چیز در دسترس و سرجایش باشد. به آنها باید اجازه داده شود که کارهای خود را در بعد از ظهر ادامه دهند، به عنوان مثال برای ادامه راهی که شروع کرده اند یا اولین برجی را که با لگو کیدبی تویز درست کرده به پدرش نشان دهد. دوست دارند جای خود را داشته باشد تا این بازی های نیمه تمام بدون شوخی هیچ کس ثابت بماند.

لازم است هنگام ساخت خانه یک اتاق برای کودکان در نظر بگیرید. اگر فضای کافی و اتاق جداگانه برای آنها ندارید، کمدهایی با چند طبقه تهیه کنید تا کودک بتواند اسباب بازی ها و وسایل خود را در آنجا ذخیره کند، یا با نئوپان، جعبه های پلاستیکی، کارتن ها و … مکانی جداگانه برای هر کودک در نظر بگیرید.

همانطور که گفته شد، در نظر گرفتن یک مکان خاص و جداگانه به کودک این پیام را می دهد که شما فرد مهمی هستید. کودکان به ما احترام می گذارند و به آنها شخصیت می بخشند. اختصاص دادن مکان ویژه به کودک، حس مالکیت، استقلال، رشد شخصیت و احساس ارزشمندی را در او پرورش می دهد.

اتاق کودک

ویژگی های اتاق کودک

اتاقی با اندازه ۳۷۴ متر که فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل بازی دارد، برای کودک کافی است. رنگ اتاق در پرورش سلیقه هنری کودک، یادگیری، آرامش خاطر او موثر است.

اتاق کودک را با رنگ های ملایم، روشن و خنثی رنگ کنید. بهتر است دیوارهای اتاق قابل شستشو باشند تا بچه ها قد بلندی داشته باشند.

دیزاین اتاق کودک و اسباب بازی کودک

برای دیزاین کردن و تهیه وسایل اسباب بازی، روش های متفاوتی وجود دارد. هم می توان به صورت حضوری به فروشگاه اسباب بازی مراجعه نمود و هم از فروشگاه اینترنتی اسباب بازی به صورت غیرحضوری انجام داد.

خرید اسباب بازی برای هر کودک باید بنا بر شرایطی صورت گیرد و آن ها را در هنگام خرید و سفارش در نظر گرفت. در برخی از فروشگاه های معتبر خرید آنلاین اسباب بازی مانند: هپیلی، دیجی کالا، کیدبی تویز و ماتی لوس، مشاوران و روانشناسان خبره ای حضور دارند و به صورت غیرحضوری به شما مشاوره می دهند تا بتوانید بهترین اسباب بازی پسرانه و یا دخترانه را برای فرزندتان تهیه کنید.

خرید اسباب بازی کودک بصورت آنلاین مناسب سن، جنس و مهارت و نیازهای روانشناختی کودکان و نوجوانان در فروشگاه اینترنتی کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد. تناسب اسباب بازی با ویژگی ها و نیازهای جسمی، مهارتی و عاطفی کودک بسیار مهم است. با استفاده از فیلتر پیشرفته محصول می توانید ابتدا محصولات بر اساس گروه سنی کودک یا نوجوان خود را به راحتی فیلتر کنید و سپس مهارت، هوش و نیازهای روانی او را انتخاب کنید تا هوشمندانه به لیست محصولات مورد نیاز خود برسید.

انتخاب براساس گروه سنی

انتخاب براساس تأثیر بر مهارت های زندگی

انتخاب براساس تأثیر بر انواع هوش

انتخاب براساس سایر مشخصات فنی محصولات

ویژگی های اتاق کودک

آنچه والدین باید بدانند

  • قفسه های اتاق کودک باید باز و کم باشد تا کودک بتواند به راحتی اسامی مختلف را روی آنها بگذارد و خودش بتواند اسباب بازی های خود را در آن قرار دهد.
  • قفسه ها و کمد لباس ها را با رنگ های طبیعی و خنثی رنگ کنید.
  • کمد لباس کودک باید ساخته شود تا بتواند به راحتی به تمام قسمتهای آن دسترسی پیدا کند.
  • میزها و صندلی ها باید سبک باشند تا کودک بتواند آنها را به راحتی و بدون سر و صدا حرکت دهد.
  • بهتر است به جای مرتب کردن اتاق و کمد کودک و همیشه او را بخاطر نظم نداشتن اسباب بازی ها و وسایل خود سرزنش کردن، اجازه دهید کودک اتاق و کمد خود را هر طور که می خواهد چیدمان کند.
  • هنگام دکوراسیون اتاق کودک، اگر او می گوید که به کمک نیاز دارد، به درخواست او پاسخ مثبت دهید. وقتی به خواسته ها و نظرات فرزند خود اهمیت می دهید و به نظرات و نظرات او احترام می گذارید، برای او شادی، لذت و اعتماد به نفس ایجاد می کنید.
  • در اتاق کودک، نقاشی های جذاب و زیبا از مناظر طبیعی نصب کنید و از نصب نقاشی های مختلف خودداری کنید. زیرا تنوع بیش از حد باعث از بین رفتن تمرکز و حواس پرتی کودک می شود.
  • جایگاهی برای قرار دادن کتاب ها و وسایل بازی کودک قرار دهید. بازی های فکری مانند خرید لگو اصل را حتما در قفسه این نوع بازی ها قرار دهید.
  •  اگر نمی خواهید کودک دیوار اتاق یا اتاق های دیگر خود را خراش دهد، یک تخته سیاه یا تخته سفید (تخته سیاه ترجیح داده می شود) روی دیوار را در ارتفاع کم نصب کنید، تا کودکان بتوانند روی آن بنویسند یا برای نقاشی استفاده کنند.
  • کاغذ باطله ارزان تهیه کنید و آن را به کودکان بدهید تا نقاشی بکشد.
  • دمای اتاق کودک باید از ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتیگراد باشد و از ۲۲ درجه بیشتر نشود.
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.