۱۰ نکته اساسی برای انتخاب و خرید کت و شلوار مناسب

انتخاب و خرید کت و شلوار مردانه یکی از دغدغه های آقایان است. همانطور که می دانید پوشیدن کت و شلوار یک استایل شیک مردانه به آقایان می بخشد. آقایان برای حضور در محیط های رسمی، مجالس عزا و عروسی کت و شلوار می پوشند. البته کت تک مردانه نیز بعضا جایگزین مناسبی می باشد که در بازار و فروشگاه های اینترنتی موجود است. با خرید کت و شلوار مردانه استایل شیک تری داشته باشید.

خرید کت و شلوار مردانه مناسب، موجب مرتب جلوه دادن ظاهر فرد می شود. با یک انتخاب دقیق یا نادرست می توانید قد خود را بلندتر و یا کوتاه تر جلوه دهید.

ما در این مطلب ۱۰ نکته برای انتخاب و خرید کت و شلوار مناسب به شما ارائه می دهیم. پس با خواندن ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱- توجه به سایز کت و شلوار

تولیدکنندگان برای سهولت کار تمام کت و شلوارهای تولید شده را به صورت سایزبندی به بازار عرضه می کنند. بنابراین هر مدل کت و شلوار، متناسب با اندام افراد مختلف در چندین سایز دوخت می شود و هر فرد هنگام مراجعه به فروشگاه سایز مخصوص به خود را به فروشنده اعلام می کند. توجه به سایز اولین نکته برای خرید کت و شلوار مردانه است که حتما باید به آن توجه نمایید. دانستن سایز در خرید اینترنتی بسیار به کار خواهد آمد.

۲- توجه به دکمه کت و شلوار

توجه به دکمه یکی دیگر از موارد قابل توجه هنگام خرید کت و شلوار مردانه است. شاید تا به امروز به دکمه های کت مردانه توجه نکرده باشید اما نحوه قرار دادن دکمه در کت های مختلف، متفاوت است. کت با تعداد دکمه کمتر رسمی تر به نظر می رسد زیرا کت هایی که یک یا نهایتاً دو دکمه دارند، دارای یقه ی بازتری هستند. به دلیل باز بودن یقه پیراهن زیرین بیشتر به چشم دیگران می آید. چنین استایلی در محیط های رسمی استفاده می شود. آقایان اروپایی معمولاً کت های دو دکمه را در مهمانی ها می پوشند اما در ایران آقایان کت های سه دکمه را در مجلس عروسی مناسب می بینند. کت های امروزی با طراحی جدید دکمه های بیشتری دارند. ما به شما کت های دو دکمه را پیشنهاد می دهیم زیرا استایل را کلاسیک تر جلوه می دهد. البته توجه داشته باشید همیشه تنها دکمه اول بسته می شود و دکمه دوم حالت نمادین دارد.

خرید کت و شلوار

۳- توجه به جنس پارچه به کار رفته در کت و شلوار

جنس پارچه تاثیر فراوانی روی کیفیت یک کت و شلوار خواهد گذاشت.  پارچه لنین، پارچه پشمی یا کشمیر و پارچه نخی رایج ترین جنس های پارچه کت و شلواری است که تولیدکنندگان از آن استفاده می کنند. قیمت هر یک از این پارچه ها با هم متفاوت است. به عنوان مثال پارچه نخی ارزان ترین نوع پارچه نسبت به دو نوع دیگر است. خیاطان برای خوش دوخت شدن کت و شلوار از پارچه کشمیر یا فوتر استفاده می کنند. پارچه لنین هم یک پارچه به نسبت خنک تر از فوتر  و مناسب برای فصل تابستان است. توجه به جنس سومین نکته در خرید کت و شلوار مردانه می باشد.

۴- توجه به سرشانه ها

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در خرید کت و شلوار مردانه، توجه به سرشانه ها است. برای مطمئن شدن از سایز کت و شلوار به شانه های کت توجه کنید. شانه های کت باید کاملاً با اندام شما تناسب داشته باشد. در واقع اپل کت دقیقاً باید در روی انتهای سرشانه قرار گیرد در غیر این صورت آن کت مناسب با بدن شما نیست. پس در خرید کت و شلوار مردانه توجه به سرشانه فراموش نشود.

۵- دوخت کت و شلوار

جنس پارچه و نوع دوخت دو عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در زیبایی و کیفیت کت و شلوار است. بنابراین به هنگام خرید کت و شلوار مردانه به نوع و نحوه دوخت لباس توجه کافی نمایید. دوخت تمیز و بی نقص لباس، موجب می شود کت و شلوار کاملاً به تن فرد بنشیند. در واقع کیفیت یک کت و شلوار به جنس و دوخت آن بستگی دارد پس به این دو فاکتور مهم دقت کنید.

خرید کت و شلوار

۶- آستر

یک نکته دیگر به هنگام خرید کت و شلوار مردانه، توجه به جنس، اندازه و رنگ آستر کت است. آستر یک پارچه معمولاً براق و نازک است که قسمت داخلی کت قرار می گیرد. جنس آستر بسیار مهم بوده و رنگ آستر باید با رنگ کت همخوانی داشته باشد. اندازه آستر هم باید طوری طراحی شود تا هنگام پوشیدن کت اصلا دیده نشود.

۷- توجه به مدل

با ورود به فروشگاه های حضوری و اینترنتی انواع مدل کت و شلوار مردانه در طرح و رنگ بندی بسیار متنوع دیده می شود. اما هنگام خرید کت و شلوار مردانه حتما یک مدل متناسب با قد و اندامتان انتخاب کنید. البته پوشیدن و نپوشیدن جلیقه هم به استایل افراد بستگی دارد. پس ممکن است یک مدل در حالت عادی زیبا به نظر آید اما پس از پوشیدن شما را چاق تر و یا لاغرتر نشان دهد. پس باید به مدل کت و شلوار توجه شود.

اگر بخواهیم به چند مدل کت اشاره کنیم می توانید کت های چاک دار را مثال بزنیم. پیش از آن بدانید کت بی چاک به کت ایتالیایی معروف است. کتی که تنها یک چاک در پشت آن طراحی شده، کت آمریکایی نامیده می شود. طرفدار کت یک چاک بسیار محدود است و فروش کمتری دارد. برخی از کت ها دارای دو چاک در دو طرف هستند. این مدل کت به کت انگلیسی مشهور است. دو چاک تعبیه شده در کت موجب آزاد تکان دادن دست ها می شود. دو چاک طراحی شده از چروک شدن لباس جلوگیری می کند.

 ۸- اهمیت انتخاب رنگ

انتخاب رنگ به دو چیز بستگی دارد اول اینکه هدف از خرید کت و شلوار مردانه به چه منظور است؟ در واقع قصد استفاده از کت و شلوار در چه مجلسی را دارید. با توجه به رنگ پوست خود و مجلس مورد نظر رنگ کت و شلوار را انتخاب کنید. کت و شلوارهای رنگ تیره همچون سرمه ای، مشکی و طوسی مورد پسند افراد بیشتری است.

۹- انتخاب براساس رنگ پوست

هنگام خرید کت و شلوار مردانه به رنگ انتخابی خود بسیار دقت کنید. انتخاب رنگ کت و شلوار به رنگ پوست بدن شما بستگی دارد به عنوان مثال رنگ های تیره برای پوست های رنگ روشن و رنگ های روشن برای پوست های سبزه مناسب است.

۱۰- توجه به مدل جیب ها

هنگام خرید کت و شلوار مردانه حتما به مدل جیب ها دقت کنید. به صورت استاندارد معمولاً جیب روی سینه سمت چپ تعبیه می شود. اما این یک قانون نیست. جیب با مدل ساده رسمی ترین حالت یک کت و شلوار است. در واقع تنها یک بریدگی روی کت دیده می شود. کت هایی که دارای جیب های در دار هستند بیشتر برای روزمرگی مورد استفاده قرار می گیرند.

نتیجه گیری

امروزه به دلیل مشغله و کمبود وقت انتخاب و خرید لباس مناسب کمی دشوار شده است. با خرید لباس مردانه به صورت اینترنتی می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین خرید کت و شلوار مردانه دارای اهمیت زیادی است که با رعایت نکاتی که ذکر کردیم می توانید خریدی رضایت بخش داشته باشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.