رابطه لانگ دیستنس و محافظت از آن

رابطه لانگ دیستنس رابطه ای است که از راه دور باشد. البته رابطه لانگ دیستنس حتی می­تواند یک رابطه از راه دور با خانواده و یا دوستان هم باشد. اما معمولا مدیریت این نوع روابط، با اینکه سختی های خود را دارد، آسان تر از محافظت از روابط عاطفی از راه دور است. از آن جایی که این نوع روابط با انتخاب هر دو طرف اتفاق می­افتد، اما معمولا دو طرف به دلیلی مجبور به این انتخاب شده اند. در این نوع رابطه دو طرف به دلیل فاصله ای که بینشان است، معمولا از انواع وسایل ارتباطی استفاده می­کنند.

از زمانی که اینترنت به وجود آمد و ارتباطات راحت تر شد، به مرور زمان رابطه از راه دور هم افزایش پیدا کرد تا جایی که امروزه رابطه از راه دور آسان تر از قبل شده و با وجود تماس تصویری و اینترنت دائم در هر جایی که هستید، رابطه داشتن با فردی که کیلومتر ها از شما دور تر است راحت تر شده است. هرچند این نوع روابط هنوز چالش هایی دارد.

دلایل روابط لانگ دیستنس:

روابط لانگ دیستنس، یا از راه دور، معمولا به چند دلیل اتفاق می­افتد. برای مثال ممکن است یکی از طرفین به واسطه شغل مجبور شود در یک شهر یا کشور دیگری سکونت داشته باشد. ممکن است طرفین قصد مهاجرت داشته باشند، اما به دلایلی فردی زودتر از شخص مقابل مهاجرت کند. و یا ممکن است یک فردی به زندان افتاده باشد. همینطور دلایل دیگری مانند والدین، خانواده، شهر محل زندگی و یا تحصیل در یک دانشگاه دور هم باعث روابط لانگ دیستنس شود. رابطه از راه دور در اینجور موارد می­تواند موقت و کوتاه باشد، و یا اینکه حتی در مواردی سال ها ادامه یابد. البته یک نکته در روابط لانگ دیستنس، معمولا مورد توجه هر دو شخص است، و آن هم این است که هر دو طرف معمولا آینذده ای دور یا نزدیک را مد نظر دارند که با هم زندگی کنند و این مسئله موقتی است.

رابطه لانگ دیستنس

آیا آمار روابط لانگ دیستنس دقیق است؟

خیر آمار دقیقی از این نوع روابط در دست نیست، دلیل آن این است که رابطه لانگ دیستنس از نظر افراد متفاوت است، برای مثال بعضی یک سفر کاری یک روزه را هم رابطه لانگ دیستنس حساب می­کنند و برخی این مدت کوتاه را رابطه از راه دور حساب نمی­کنند. برخی تمایل ندارند که دلایل عدم زندگی در یک مکان را بیان کنند و برخی هم روابط پیچیده ای دارند و معلوم نیست که چه مدت از هم جدا هستند.

چگونه رابطه لانگ دیستنس موفق داشته باشیم؟

زمانی که رابطه از راه دور می­شود چالش های زیادی به وجود می­آید. برای مثال ممکن است در هنگام چت کردن، سو تفاهم پیش بیاید و یا ممکن است هنگامی که طرفین در حال صحبت هستند، منظور همدیگر را بد متوجه بشوند، یا مقصود یکدیگر را ندانند. برای مثال ممکن است حال یکی از طرفین خوب نباشد، روز بدی را گذرانده باشد و یا به مشکلی برخورده باشد. طرف مقابل که این موضوع را نمی­داند از نوع حرف زدن شریک عاطفی خود ناراحت می­شود و فکر می­کند این موضوع شخصی است. بنابراین خود این موضوع به یک مشکل جدید تبدیل می­­شود که می­تواند حتی در زوجینی که ازدواج کرده اند باعث طلاق عاطفی شود. همچنین در مواردی افسردگی در بانوان متاهل هم ممکن است به دلیل روابط لانگ دیستنس بوجود آید. بنابراین ضروری است که بدانیم چگونه می­توانیم از روابط لانگ دیستنس مراقبت کنیم.

به رابطه لانگ دیستنس مثبت نگاه کنید

دلایل روابط لانگ دیستنس

داشتن یک رابطه از راه دور فرصتی است تا بتوانید ببینید طرف مقابل چقدر پایبند است و در این دوره شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. همچنین می­توانید متوجه شوید که طرف مقابل اگر از شما دور باشد چه رفتاری از خود نشان می­دهد و بعد می­توانید رابطه را بهتر مدیریت کنید یا برای ادامه داشتن آن بهتر تصمیم بگیرید.

یک روال مشخص داشته باشید

زوجینی که کنار یکدیگر زندگی می­کنند مشخصا یک هدف دارند. این موضوع برای افرادی که در رابطه از راه دور هستند نیز صدق می­کند. افراد باید یک هدف مشخص داشته باشند. انتظارات آنها باید از هم مشخص باشد و بدانند که چه چیزی از طرف مقابل می­خواهند این موضوع کمک می­کند تا افراد تکلیف خود را در رابطه بدانند.

دروغ نگویید

بی اعتمادی در روابط لانگ دیستنس خیلی بدتر از روابط معمولی است. به همین دلیل سعی کنید اصلا دروغ نگویید. اگر اعتماد طرف مقابل به شما از بین برود ساختن دوباره آن از راه دور خیلی سخت است.بنابراین سعی کنید این اعتماد را خراب نکنید و اگر هم به طرف مقابل بی اعتماد هستید این موضوع را با او در میان بگذارید. ناراحتی های خود را پنهان نکنید و بدانید گفت و گو به پیدا کردن راه حل کمک می­کند.

تعادل در حرف زدن را رعایت کنید

روابط لانگ دیستنس

این که شما ۲۴ ساعته با هم در ارتباط باشید منطقی نیست و به کار های روزمره نمی­رسید. اما اینکه با هم روزی یک بار تلفنی و در حد ۵ دقیقه صحبت کنید هم منطقی نیست. شما قطعا باید برای جبران این فاصله زمان بیشتری بگذارید، اما این موضوع به این معنی نیست که باید تمام وقت خود را برای رابطه بگذارید. بلکه صرفا باید زمان بیشتری را به گفت و گو اختصاص دهید تا بتوانید از حال طرف مقابل دقیقا خبردار باشید.

چند نکته کوتاه برای اینکه از رابطه از راه دور بهتر حفاظت کنید:

  • اگر برایتان ممکن است هدیه بدهید. مثلا اگر خودتان حضور ندارید از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید.
  • همدیگر را از برنامه های خود و هدف های خود روشن کنید. نگذارید او حس دوری بکند.
  • ارسال عکس های یهویی یا از کاری که انجام می دهید هم می تواند یک حس امنیت در طرف مقابل ایجاد بکند.
  • در رابطه با آینده مشترکتان و هدف هایی که دارید صحبت کنید. حتی گاهی خیال پردازی کنید. هیچ ایرادی ندارد.

کلینیک روانشناسی در تهران

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.