چگونه عطر تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

در دنیای امروز، صنعت زیبایی با پیشرفت روز افزون و صعودی خود به عنوان یک امپراطوری بزرگ در گردش مالی سراسر دنیا به شمار می‌رود. برندهای متعددی در تولید انواع لوازم آرایشی و خصوصا عطر در سراسر دنیا متولد شده‌اند و با امکانات فریبنده و وسوسه کننده‌ای محصولات خود را ارائه می‌دهند.

در این میان سازندگان محصولات آرایشی فیک و تقلبی، با اقتباس از محصولات برند و پرطرفدار، محصولاتی مشابه با قیمت پایین‌تر تولید و روانه بازار می‌کنند و به این ترتیب محصولات تقلبی وارد چرخه خرید مصرف کننده می‌شوند.

دنیای عطر نیز از این قاعده مستثنی نیست و برخی سازندگان، بطری‌های عطر تقلبی را به عنوان عطر اصلی به بازار ارائه می‌کنند و در نتیجه خریدار با محصولی شبیه به اصل و گاهی با همان قیمت محصول اصل مواجه است که ارزش خرید به هیچ وجه نداشته است.

راهکار تشخیص عطر تقلبی و اصل

توجه به بسته بندی عطر

اولین نکته در بررسی بسته بندی یک عطر برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن، املا و فونت نام عطر است که بر روی  بسته بندی درج شده است؛ در عطرهای تقلبی ممکن است اشتباهات جزئی در درج نام و نوع فونت به کار رفته رخ داده باشد که با یک مقایسه سریع و ساده می‌توانید آن را تشخیص دهید. البته گاهی آنقدر شباهت ها زیاد هستند که فقط باید کارشناس حرفه‌ای در زمینه عطر باشید تا بتوانید آن را تشخیص دهید.

دومین نکته در بسته بندی عطرهای اورجینال، سلفون دور عطر است. وکیوم سلفونی دور عطرهای اورجینال کاملا کیپ و با کمترین میزان چسب است. در عوض اگر عطری که خریداری می‌کنید سلفون چروکیده یا شل داشته باشد و یا با چسب زیادی صرف بسته بندی شده باشد، نشان از تقلبی بودن عطر دارد.

اگر مواد اولیه بسته بندی اصلی عطر بی‌کیفیت باشد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر تقلبی است. عطرهای اصلی در جعبه‌هایی با طراحی و کیفیت مواد درجه یک بسته بندی می‌شوند تا کالایی لوکس و فوق‌العاده به نظر برسند. جعبه عطرهای اصل بسیار محکم و باکیفیت هستند و در طول ارسال و دست به دست شدن تا رسیدن به مقصد دچار هیچ خدشه‌ای نخواهند شد و از بطری عطر به خوبی محافظت می‌کنند.

بطری عطر

نکته بسیار مهم و قابل توجهی که کمک بسیاری در تشخیص تقلبی و اصلی بودن عطر به شما می‌کنند، بطری اصلی عطر است. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید عطری را خریداری کنید، توصیه می‌شود با مراجعه به سایت برند عطر مربوطه و یا یک فروشگاه معتبر، بطری، رنگ عطر، رایحه و محدوده قیمت آن را به خوبی چک کنید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. درپوش عطر اصل از وزن سنگینی نسبت به نمونه‌های تقلبی برخوردار است و باید کاملا محکم و به خوبی در اطراف نازل قرار بگیرد. بطری شیشه‌ای هم نباید دارای حباب هوا بوده و یا از نظر جنس شیشه بی‌کیفیت، ضخیم و دارای خط باشد. شیشه عطرهای اصل، کریستالی و صیقل خورده هستند و ظرافت و سنگینی خاصی دارند که در نگاه اول قابل تمایز اند.

وقتی شیشه یک عطر تقلبی را تکان می‌دهید، حباب‌هایی ظاهر می‌شوند که فورا ناپدید خواهند شد، اما در یک عطر اصلی و اورجینال ۵ تا ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا این حباب‌ها از بین بروند.

رایحه عطر

یک عطر تقلبی، هرچقدر هم که مشابه نسخه اصلی آن باشد، بیش از یک تا دو ساعت بر لباس شما نخواهد ماند و در اکثر موارد بوی آن در عرض چند دقیقه محو می‌شود. عطر اصلی دارای سه نت بالا، میانی و پایه است و این امر سبب ماندگاری چند ساعته آنها می‌شود و به مرور بوی آن با توجه به ترکیب نت‌ها تغییر می‌کند. مدت اثر یک عطر اورجینال بر روی لباس‌های شما ۲ تا ۳ روز است.

رنگ مایع عطر

عطرهای اصلی فرمولاسیون و طراحی بسیار پیچیده و منحصر به فردی دارند که تعیین کننده رنگ آنها نیز همین پروسه پیچیده تولید آنهاست و به راحتی قابل جعل و تولید نخواهند بود؛ چرا که این روند مسیری بسیار پرهزینه و زمان‌بر است که برای تولید کنندگان عطرهای تقلبی در دسترس و راحت نیست. بنابراین توجه به رنگ مایع عطر نیز می‌تواند یک شاخصه بسیار مهم جهت تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطر مورد نظرتان باشد.

تشخیص اصلی و تقلبی بودن چند عطر معروف

عطر لانکوم لوی ابل

عطر لانکوم

  • اولین نکته در تشخیص عطر لانکوم اصل، چک کردن بچ نامبر آن است که در نمونه اصلی، زیر شیشه عطر چاپ شده است.
  • درب بطری‌های عطر از مهم‌ترین شاخصه‌های اصلی بودن آنهاست که در لوی استی بل، درب بطری عطر تلفیقی فلزی پلاستیکی دارد که کاملا با نمونه فیک آن که از جنس پلاستیک است قابل تمایز می‌باشد.
  • جنس افشانه عطر های لانکوم، کاملا فلزی هستند در حالی که نمونه‌های تقلبی اکثرا از نوع پلاستیکی آن استفاده می‌کنند.
  • پمپ عطر لوی ابل جنس فلزی دارد و با برداشتن افشانه عطر قابل مشاهده است و یک ویژگی شاخص برای تشخیص تقلبی یا اصلی بودن لوی ابل می‌باشد.

عطر لهوم ایو سن لورن

عطر ایوسن لورن دربی از جنس فلز دارد که از وزن قابل توجهی برخوردار بوده و یک وجه تمایز برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن این عطر به شمار می‌رود.نمونه‌های تقلبی این عطر معمولا دربی از جنس پلاستیک دارند.

  • پمپ عطر لهوم، از جنس پلاستیک است و با برداشتن افشانه آن قابل مشاهده می‌باشد، حال آنکه در نمونه‌های تقلبی جنس پمپ آلومینیومی و بی‌کیفیت است و عطر بعد از مدتی از مابین آن به بیرون نشت می‌کند.
  • بچ کد عطر لهوم با لیزر بر قسمت پایینی شیشه آن چاپ شده است که نمونه تقلبی فاقد این ویژگی است.
  • اطلاعات تکمیلی درج شده روی لیبل عطر، طوق فلزی و سلفون بطری عطر در نمونه اصل و تقلبی این عطر مشابه است.

عطر کرید اونتوس

عطر کرید

  • برای خرید عطر کرید اصل در وهله اول باید بچ نامبر آن را بررسی کنید. در نمونه اصلی کرید اونتوس، بچ نامبر با استفاده از لیزر بر شیشه عطر حک شده و نمونه تقلبی آن فاقد این ویژگی است.
  • در نمونه اصلی عطر اونتوس، پمپ عطر از جنس پلاستیک است که با برداشتن افشانه عطر قابل مشاهده است. در نمونه تقلبی جنس پمپ عطر آلومینیومی و بی‌کیفیت است که پس از مدتی عطر از کناره‌های آن نشت می‌کند.
  • وجود طوق فلزی در نمونه اصلی عطر باعث شده درب آن به خوبی و محکمی روی شیشه عطر قرار بگیرد. نمونه تقلبی فاقد این ویژگی است و درب محصول لق است و به خوبی روی شیشه عطر قرار نمی‌گیرد.
  • نمونه اصلی عطر اونتوس در بسته بندی خود دارای سلفون است که این ویژگی در نمونه تقلبی آن دیده نمی‌شود.
  • قالب سازی نام برند کرید بر روی افشانه عطر، وجود اطلاعات تکمیلی به صورت قالب سازی زیر شیشه و درب پلاستیکی در نمونه اصلی و تقلبی عطر کرید اونتوس مشترک است.
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.