مزایای ارز دیجیتال و راز موفقیت در آن

ارز دیجیتال نوعی ارز مجازی است که به صورت الکترونیکی ایجاد و ذخیره می‌شود. بیشتر ارزهای دیجیتال ارزهای رمزنگاری شده هستند.

پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی اطلاق می‌شود که صرفاً به شکل الکترونیکی وجود داشته باشد. پول دیجیتال مانند اسکناس دلار یا سکه قابل لمس نیست و با استفاده از فناوری‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند، کارت‌های اعتباری و صرافی‌های رمزنگاری آنلاین مبادله می‌شود.

حتی برخی از بزرگترین اشخاص در امور مالی نیز نمی‌توانند در مورد این موضوع توافق کنند که آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری خوبی است یا خیر. تا حدی حدس و گمان تنها شاخصی است که باید در هر سرمایه گذاری مد نظر قرار داد. با این وجود ارزهای رمزپایه بسیار خطرناک‌تر از اکثر سهام‌ها هستند زیرا نوع نسبتاً جدیدی از سرمایه گذاری هستند.

ارزهای دیجیتال ارزهایی هستند که فقط با رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند، زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. از آنجا که ارزهای دیجیتال به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارند، اغلب ارزان‌ترین روش برای معامله ارز هستند.

همه ارزهای رمزپایه ارزهای دیجیتالی هستند اما همه ارزهای دیجیتال قابل رمزنگاری نیستند.

ارزهای دیجیتال خصوصیاتی مشابه ارزهای سنتی از خود به نمایش می‌گذارند، اما به طور کلی برخلاف ارزهای دارای اسکناس چاپی یا سکه‌های ضرب شده، شکل فیزیکی ندارند. این کمبود فرم فیزیکی امکان معاملات فوری آنی را از طریق اینترنت فراهم می‌کند و هزینه مربوط به توزیع اسکناس و سکه را از بین می‌برد. ارزهای مجازی که معمولاً توسط یک نهاد دولتی صادر نمی‌شوند پول قانونی محسوب نمی‌شوند و انتقال مالکیت را از مرزهای دولتی امکان پذیر می‌کنند.

ممکن است این نوع ارزها برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی مورد استفاده قرار گیرند، اما ممکن است محدود به انجمن‌های خاص مانند استفاده در یک بازی آنلاین باشد.

پول دیجیتال هم می‌تواند متمرکز شود جایی که یک نقطه مرکزی برای کنترل پول (مثلاً یک بانک) وجود دارد، هم می‌تواند غیر متمرکز باشد جایی که کنترل میزان پول از قبل تعیین شده یا به طور دموکراتیک توافق شده است.

مزایای ارز دیجیتال
ارز دیجیتال نوعی ارز مجازی است که به صورت الکترونیکی ایجاد و ذخیره می‌شود

ارز دیجیتال چه فوایدی دارد؟

پرداخت سریع‌تر
نقل و انتقالات بین المللی کمتر
دسترسی راحت‌تر
پشتیبانی از افراد غیر بانکی
پرداخت‌های کارآمدتر دولت
راحت بودن
صرفه جویی در زمان
پیگیری هزینه‌های بهتر
امنیت پیشرفته
جوایز ویژه
هزینه‌های پایین‌تر
سرمایه گذاری در وقت و پول

به گفته الویرا نبیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، همزمان با حرکت اقتصاد به صورت آنلاین، ارزهای دیجیتال آینده سیستم‌های مالی خواهند بود. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی همان ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین نیستند.

موفقیت در ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال پایدار هستند و با بازارها معامله می‌شوند

فناوری رمزپایه به لطف ماهیت غیرمتمرکز – و عمومی – فناوری دفتر توزیع شده و فرآیند رمزگذاری هر معامله، اساسا دارای امنیت است.

ارزها دارای ارزش هستند زیرا می‌توانند به عنوان ذخیره ارزش و واحد مبادله مورد استفاده قرار گیرند. ارز رمزنگاری شده بیت کوین دارای ارزش است. اگرچه بزرگترین مشکل وضعیت آن به عنوان یک واحد مبادله است بدلیل اینکه هنوز بیشتر مشاغل آن را به عنوان پرداخت قبول نکرده‌اند.

سیستم‌های نقدی دیجیتال خطرات منحصر به فردی به همراه دارند. از آنجا که پول نقد دیجیتال است، احتمال دارد هکرها به سیستم نفوذ کنند. آنها ممکن است سکه بیشتری تولید کنند حتی اگر برای بدست آوردن آن پول نقدی پرداخت نکرده باشند. وقتی سکه‌ها بیش از حد تولید می‌شود، ارزش سایر سکه‌های سیستم بشدت کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال می‌توان به برنامه‌های آنلاین جدید، پر کردن نظرسنجی‌ها، مشاهده تبلیغات ویدیویی و ثبت نام برای اشتراک‌های آزمایشی رایگان اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال پایدار هستند و با بازارها معامله می‌شوند، در حالی که ارزهای رمزپایه از طریق احساسات مصرف کننده و عوامل روانی مربوط به قیمت معامله می‌شوند.

در ابتدا بیت کوین مورد توجه عموم مردم نبود، زیرا بیشتر رمزنگاران، هکرها و ریاضی دانان هدف و کاربرد آن را درک نکرده بودند. ارز دیجیتال توسط الگوریتمی تولید می‌شود و جعل آن غیرممکن است.

درک ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال از کلیه خصوصیات ذاتی مانند ارز فیزیکی برخوردارند

درک ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال غیرقابل لمس هستند و تنها با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه‌های تعیین شده، می‌توان مالک آنها شد و یا با آنها معامله کرد. در مقابل، ارزهای فیزیکی مانند اسکناس و سکه‌های ضرب شده ملموس هستند و معاملات فقط توسط دارندگان آنها (که مالکیت فیزیکی آنها را دارند) امکان پذیر است.

مانند هر ارز استاندارد دیگری از ارزهای دیجیتال می‌توان برای خرید کالا و همچنین پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد، اگرچه در برخی از انجمن‌های آنلاین مانند سایت‌های بازی، درگاه‌های قمار یا شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند محدودیت استفاده داشته باشند.

ارزهای دیجیتال از کلیه خصوصیات ذاتی مانند ارز فیزیکی برخوردارند و معاملات فوری را امکان پذیر می‌سازند و می‌توانند برای انجام پرداخت‌های خارج از مرزها هنگامی که به دستگاه‌ها و شبکه‌های پشتیبانی شده متصل هستند، به صورت یکپارچه این کار را انجام دهند.

به عنوان مثال، برای یک آمریکایی امکان پرداخت با ارز دیجیتال به یک طرف مقابل در سنگاپور وجود دارد، مشروط بر اینکه هر دو به همان شبکه مورد نیاز برای معامله در ارز دیجیتال متصل باشند.

ارزهای دیجیتال مزایای بیشماری دارند. از آنجا که پرداخت با ارزهای دیجیتال مستقیماً بین طرفین معامله‌گر و بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای انجام می‌شود، معاملات معمولاً فوری و با هزینه کمی انجام می‌شوند. این قیمت در مقایسه با روش‌های پرداخت سنتی (که شامل بانک‌ها هم میباشد) بهتر است. معاملات الکترونیکی مبتنی بر ارز دیجیتال نیز موجب ثبت سوابق و شفافیت لازم در معاملات می‌شود. پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار مالی به ویژه پس از بحران‌های اقتصادی جهانی اخیر از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به پویایی غیرخطی، که شامل ضریب شکست ذاتی و آشفتگی ارزهای دیجیتال است، از تحقیقات انجام شده توسط بسیاری از محققان درک می‌شود که یک مدل واحد در پیش بینی ارزهای دیجیتال کافی نیست. از آنجا که مدل‌های منفرد مورد استفاده در پیش بینی ارزهای دیجیتال دارای نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت مربوط به خود هستند، ممکن است در تمام شرایط بهترین دستاورد پیش بینی را به طور مداوم نداشته باشند.

مطالب مرتبط:  ارز دیجیتال چیست؟

چگونه قبل از خرید ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال انجام دهیم

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.