بررسی مرحله عاطفی طلاق در مراحل درخواست طلاق توافقی

مراحل عاطفی طلاق تقریباً مشابه مراحل عاطفی است که وقتی کسی که دوستش دارید از دنیا می رود. بالاخره مرگ یک رابطه است.

شما این مراحل را با سرعت و زمان خود طی خواهید کرد. و تجربه شما برای شما منحصر به فرد خواهد بود، اما احتمالاً در همان نوع الگو.

ممکن است احساس خاصی داشته باشید، و اگرچه این احساس رایج است، اما اگر نتوانید ادامه دهید، سالم نیست. اینجاست که مشاوره طلاق همراه با درمان سنتی بیشتر می تواند کمک کند.

در اینجا مراحل عاطفی طلاق که از مراحل درخواست طلاق توافقی است و برخی از احساساتی که می توانید انتظار داشته باشید آورده شده است.

انکار

اگر آن را ندیدید، پذیرش واقعیت آنچه اتفاق افتاده است برایتان سخت خواهد بود. شما منطقی می شوید، سعی می کنید باور کنید که همه چیز حل خواهد شد و این رابطه فرصتی برای ادامه خواهد داشت. تلاش برای نادیده گرفتن آنچه اتفاق می افتد نیز در این مرحله رایج است.

درد و عدم اطمینان

وقتی به این توافق رسیدید که در حال طلاق هستید، ممکن است احساس کنید که به طرز عجیبی آزاد شده اید. سعی کنید، حتی اگر آن را در اعماق خود دفن کنید، نمی توانید از مقدار معینی درد فرار کنید. شما طرد شده اید و این هر بار چیزی از شما خواهد گرفت.

اگر در شرایط مالی متزلزل هستید یا تمایل به احساساتی بودن دارید، عدم اطمینان به شدت ضربه می زند. ترس و اضطراب نیز طبیعی است.

 

خشم هنگامی که عصبانیت شما شعله ور میشود، ممکن است حضور در اطراف شما دشوار باشد. در این مرحله، شما به دنبال کسی هستید که مقصر باشید. شما در حال شکار سر هستید شما ممکن است نتوانید آن را در مورد سابق خود حذف کنید، بنابراین سایر اعضای خانواده، فرزندان، همکاران و دوستان شما ممکن است قربانیان ناخواسته شوند.

نکته مهم مراحل درخواست طلاق توافقی بیرون آمدن خشم درون شما در واقع سالم است. این نشان دهنده پیشرفت است. کنترل آن خشم کلید است.

چانه زنی این مرحله “بیا معامله کنیم” در واقع نشانه پشیمانی و سیگنالی است که می خواهید تلاش کنید و نتیجه را تغییر دهید در حالی که نمی توانید.
طلاق عاطفی

احساس گناه

ازدواج یکی از نهادهای بزرگ جامعه است و وقتی طلاق می گیرد، ممکن است به دلیل شکست در این بخش از زندگی خود احساس گناه کنید. با فروکش کردن خشم خود احساس شرم خواهید کرد.

اگر بچه داشته باشید این موضوع بیشتر خواهد بود. همچنین ممکن است با خود فکر کنید که هر کاری که می توانستید برای نجات ازدواج خود انجام نداده اید. احساس گناه می تواند فلج کننده باشد و می تواند یک مانع واقعی برای عبور از طلاق باشد.

افسردگی

احساس گناه می تواند منجر به غم و اندوه شود. غم و اندوه طولانی مدت می تواند منجر به افسردگی شود. ممکن است در موارد شدید افکار خودکشی را تجربه کنید. اگر این کار را کردید، در اسرع وقت کمک بگیرید. ممکن است احساس تنبلی، بی الهامی، بدون هدف داشته باشید، یا مشکل خواب یا پرخوری داشته باشید. فانک می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما همانطور که در بیشتر چیزهای زندگی وجود دارد، زمان شما را شفا می دهد.

پذیرش یا پذیرفته شدن

ممکن است هنوز بقایایی از این احساسات دیگر داشته باشید، اما در نقطه‌ای به نقطه پذیرش می‌رسید و زمان آن را برای ادامه زندگی خود تعیین می‌کنید. این مرحله با یافتن سطح جدیدی از آرامش در زندگی مشخص می شود، در حالی که واقعیت جدیدی را برای خود ایجاد می کنید.

 

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.