جلسه اول خواستگاری چی بپوشم؟

یکی از چالش های دختران و پسران دم بخت، انتخاب لباس مناسب و فاخر برای جلسه اول خواستگاری است. برای بعضی افراد، این جلسه اولین دیدار آن ها محسوب می شود. حتی برای کسانی که از گذشته همدیگر را ملاقات کرده اند، این روز به عنوان جلسه رسمی تقاضای ازدواج تلقی می گردد. پس ظاهر زیبا و جذاب، مهم خواهد بود.

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم؟ سوالی که پاسخش به ویژه برای دختران جوان بسیار حیاتی است! دیگر مثل گذشته، تنوع پوشش بانوان در روز خواستگاری به چادرهای رنگارنگ محدود نمی شود. اکسسوری های جذاب و شیکی مانند توربان حجاب، شال، هدشال و روسری های متنوع دست دختران باسلیقه را برای درخشیدن در این مهمانی مهم باز گذاشته است. کافیست برای انتخاب بهترین گزینه، کمی وقت اختصاص دهیم.

زیباترین ملزومات حجاب برای روز خواستگاری

نوع پوشش در جلسه اول خواستگاری، به موارد مختلفی از جمله فرهنگ، اعتقادات و میزان شناخت از طرف مقابل بستگی دارد. اگر خود را به رعایت حجاب ملزم می دانید، علاوه بر روسری و چادر می توانید از ملزومات زیبای حجاب از جمله توربان لاکچری، کلاه حجاب، بستن هدشال با مدل های متنوع و شال های خوش رنگ استفاده کنید. خوشبختانه پیشرفت های صنعت مد و پوشاک، برای بانوان محجبه نیز امکان انتخاب پوشش های زیبا را فراهم کرده و می توانند با اندکی ذوق و سلیقه، در هر محفلی به ویژه روز اول خواستگاری بدرخشند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین لباس روز خواستگاری

نکات مهم برای انتخاب بهترین لباس روز خواستگاری

لباس هر کس در نگاه اول، نشان دهنده شخصیت اوست. روز اول خواستگاری نیز دیداری برای یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز تلقی می شود، پس ارزش تامل و صرف وقت را برای انتخاب بهترین و زیباترین پوشش دارد. مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر می شود.

خودت باش!

مهم ترین نکته این است که خود واقعی تان باشید و از تظاهر خودداری کنید. اگر در زندگی روزمره خود، به پوشش کامل اعتقاد دارید باید در روز اول خواستگاری لباسی پوشیده انتخاب کنید. برعکس، اگر همیشه لباس های راحت می پوشیدید، تا حد امکان باید راحتی را در سبک پوشش خود لحاظ کنید.

بعضی از دختران جوان به اجبار خانواده یا برای رعایت شئونات طرف مقابل، در جلسه خواستگاری چادر می پوشند، اما در زندگی روزمره این گونه نیستند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، حتما اختلاف نظرتان با سبک پوشش انتخابی را به صورت خصوصی با داماد در میان بگذارید.

ساده اما شیک بپوش!

حفظ سادگی در ظاهر برای لباس جلسه اول خواستگاری بسیار اهمیت دارد. هرگز از زیورآلات و اکسسوری های پر زرق و برق استفاده نکنید. هر چه پوشش شما ساده تر باشد، زیبایی خودتان بیشتر به چشم می آید. باید دقت کنید لباس شما پارچه طرح دار و شلوغ نداشته باشد.

جهت حفظ آراستگی می توانید آرایش ملایمی روی صورتتان داشته باشید. به هیچ عنوان از سبک های تند و زننده و غلیظ استفاده نکنید، زیرا هیچ نکته ای در ظاهر شما نباید حالت نمایش گونه و افراطی داشته باشد.

لباسی انتخاب کن که مناسب اندامت باشد!

در انتخاب سبک پوشش مناسب برای جلسه اول خواستگاری باید به مدل آن نیز دقت کنید. لباسی که اندام شما را بسیار لاغر یا چاق نشان دهد، اصلا برازنده نیست. پس بهتر است اندام خود را بشناسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

لباس مناسب برای اندام مستطیلی

در این حالت، عرض شانه و کمر یک اندازه است و بهترین انتخاب برای افرادی با اندام مستطیلی، پوشیدن لباس هایی با برش منحنی با دامن های راسته کوتاه یا بلند است.

بهترین لباس جلسه خواستگاری برای اندام گلابی

در فرم گلابی، عرض شانه و بالا تنه از کمر و باسن کوچکتر است، در نتیجه پوشیدن دامن راسته با لباس های پرکار در قسمت یقه و سرشانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

پوشش مناسب اندام مثلثی برای روز خواستگاری

عرض شانه و بالاتنه در اندام مثلثی خیلی بیشتر از کمر است، بنابراین با انتخاب لباس اشتباه ممکن است باعث شویم نیمه بالا بسیار بزرگتر از پایین بدن دیده شود. برای افرادی که اندام مثلثی دارند، پوشیدن کت و شومیز با دامن کلوش، نتیجه بسیار خوشایندی خواهد داشت.

چه رنگی برای لباس جلسه اول خواستگاری انتخاب کنم؟

چه رنگی برای لباس جلسه اول خواستگاری انتخاب کنم؟

رنگ مناسب، در زیبایی ظاهری ما تاثیر بسیار زیادی دارد. در اولین جلسه رسمی خواستگاری بهتر است رنگ های روشن، ملایم و آرامش بخش را انتخاب کنید. رنگ های سرد، تمام این ویژگی ها را در بردارند، چرا که از نظر روانشناختی به بیننده احساس آرامش و امنیت را القا می کنند. آبی یکی از بهترین رنگ ها برای ست کردن لباس در جلسه اول خواستگاریست. موارد زیر نیز می تواند نتایج دلخواهی در ظاهر شما ایجاد کنند:

  • صورتی
  • آبی روشن
  • بژ
  • نسکافه ای
  • سبزآبی
  • لیمویی

البته اگر پوست تیره یا سبزه دارید، این رنگ های روشن و سرد صورت شما را کدر نشان می دهند. بهترین پیشنهاد برای این افراد، انتخاب از میان رنگ های گرمی همچون قهوه ای، بنفش، نارنجی و زرشکی خواهد بود.

چند پیشنهاد جذاب برای لباس روز خواستگاری

بعد از انتخاب رنگ و در نظر گرفتن اندام برای انتخاب بهترین مدل، باید سبک پوشش خود را برای جلسه اول خواستگاری مشخص کنید. از بهترین لباس هایی که رسمیت و ظاهر شیک را برآورده می سازد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پوشیدن کت و شلوار خوش دوخت و زیبا

کت و شلوار در دسته لباس های رسمی و شیک قرار دارد که می توان در مدل آن، با توجه به سلیقه شخصی تفاوت هایی اعمال کرد.

  1. مانتو شلوار مجلسی و شیک با هدشال

بعضی از مدل های مانتو و شلوار مجلسی، مخصوص محافل مهمی مانند خواستگاری دوخته می شوند. شما می توانید با توجه به فرم و اندامتان، مدل مناسب را سفارش یا خریداری کنید.

  1. پیراهن بلند و ساده با توربان

اگر به سبک پوشش راحت اعتقاد دارید، پیراهن های بلند ساده علاوع بر راحتی، بسیار زیبا و متفاوت خواهند بود. البته توجه کنید که زیاد تنگ یا گشاد نباشد.

  1. پوشیدن چادر ساده با روسری زیبا

یکی از بهترین پوشش ها برای بانوان محجبه، چادر و روسری است. انتخاب چادر ساده به رنگ روشن و و روسری با رنگ تند، ظاهر شما را بسیار جذاب خواهد کرد. جنس مناسب برای روسری نیز بسیار مهم است زیرا ایستایی چادر را روی سر حفظ می کند.

جلسه اول خواستگاری چی نپوشم؟

جلسه اول خواستگاری چی نپوشم؟

اطلاع از لباس هایی که به هیچ عنوان نباید در مجلس خواستگاری پوشید نیز می تواند در انتخاب کارساز باشد. لباس های پر زرق و برق، تنگ، کوتاه با رنگ های جیغ و زننده در این دسته قرار می گیرند. لباس شما باید طرح ساده داشته باشد. هم چنین پوشش های اداری مانند مانتو و مقنعه تیره، اصلا جالب نیست. برای باحجاب بودن می توان از ملزومات جدید و شیکی مانند توربان و هدشال استفاده کرد.

حرف آخر

دغدغه و چالش درباره این سوال که جلسه اول خواستگاری چی بپوشم، با در نظر گرفتن مواردی همچون ساده پوشی، استفاده از اکسسوری های حجاب جدید و متفاوت، در نظر گرفتن مدل مناسب با توجه به اندام و انتخاب رنگ های روشن و سرد حل خواهد شد. سبک پوشش شما در روز خواستگاری باید با فرهنگ خانوادگی، اعتقادات و سلیقه شما هماهنگ باشد. قطعا با اندکی تامل و صرف وقت برای انتخاب لباس مناسب، در این مجلس سرنوشت ساز خواهید درخشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.