ماندگاری اسانس عطر بیشتره یا ادکلن

استفاده از محصولاتی مانند عطر و ادکلن برای خوشبو کردن بدن بسیار رایج‌تر از سایر محصولات موجود در بازار است. عطرها و ادکلن‌ها دارای رایحه‌های متفاوتی هستند و هر فرد بسته به سلیقۀ خود، می‌تواند یکی از رایحه‌ها را انتخاب کند.

امروزه با افزایش قیمت ادکلن‌ها، خرید یک ادکلن باکیفیت که رایحه و ماندگاری بالایی داشته باشد، نیاز به پرداخت هزینۀ بالایی دارد، به همین دلیل بیشتر افراد به‌جای استفاده از ادکلن‌های گران‌قیمت، از اسانس عطر برای خوشبو کردن بدن خود استفاده می‌کنند. اسانس عطرها نیز مانند ادکلن‌ها از کیفیت و رایحه متفاوتی برخوردار هستند، به همین دلیل قیمت اسانس عطرها بسته به کیفیت و ماندگاری آن‌ها متفاوت است.

افراد می‌توانند با خرید اینترنتی اسانس عطر، خوشبوترین اسانس‌ های زنانه و مردانه را خریداری کنند. همچنین می‌توانند با مقایسۀ قیمت اسانس مردانه و زنانه در سایت‌های مختلف، ارزان‌ترین محصول را خریداری کنند. حال سؤال این است که ماندگاری اسانس عطر بیشتر است یا ادکلن؟ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا جواب این سؤال را پیدا کنید.

اسانس good girl

عطر چیست؟

عطرها به محلول‌هایی با رایحه‌های خوشبو گفته می‌شود که ترکیبی از اسانس‌های معطر، تثبیت‌کننده و حلال‌هاست. استفاده از عطرها به زمان‌های خیلی قدیم بازمی‌گردد، اما عطرسازی با روش‌های نوین و به شکل امروزی از اواخر قرن نوزدهم شروع شده‌است. معمولاً افراد برای جلوگیری از پخش‌شدن بوی بد عرق بدن و خوشبو کردن بدن خود، از عطرهای با رایحه‌های متنوع استفاده می‌کنند.

اسانس عطرها رایحه‌های متنوعی دارند. همچنین این اسانس‌ها دارای کیفیت و ماندگاری متفاوتی هستند. امروزه عطرها به دو دسته اسانس مردانه و اسانس زنانه تقسیم می‌شوند. با خرید اینترنتی اسانس عطر، افراد می‌توانند خوشبوترین اسانس‌ های مردانه و زنانه را با قیمت مناسبی خریداری کنند. علاوه‌بر این، خرید اینترنتی اسانس عطر به افراد کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عطری با رایحه دلخواه را پیدا کنند.

نکتۀ مهمی که درمورد اسانس عطرها باید به آن خیلی توجه شود، غلظت و ماندگاری آن‌هاست. معمولاً اسانس عطرها دارای غلظت‌های متفاوتی هستند، به همین دلیل ماندگاری آن‌ها متفاوت است.

ادکلن چیست؟

ادکلن‌ها نیز به محلول‌هایی با رایحه‌های خوشبو گفته می‌شوند که شامل ترکیباتی مانند اسانس‌های معطر، روغن، الکل، عصاره‌های مختلف و آب است. ادکلن برای اولین‌ بار در سال ۱۷۰۹ توسط یک فرد آلمانی به نام یوهان ماریا فارینا ساخته شد. اصطلاح ادکلن به معنی عطری است که در کلن آلمان ساخته می‌شود. امروزه اصطلاح ادکلن بسیار رایج شده‌است و در برخی از کشورها به معنی عطرهایی است که غلظت کمتری دارند و ازلحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

Sauvage for men

تفاوت اسانس عطر و ادکلن چیست؟

باتوجه‌به تعریف عطر و ادکلن، به این نتیجه رسیدم که هرکدام از آن‌ها محلول‌های خوشبوکننده با ویژگی‌های متفاوت هستند. این دو محصول تفاوت‌های زیادی باهم دارند، به همین دلیل خوب است که افراد قبل از خرید اینترنتی اسانس عطر، با تفاوت بین آن‌ها آشنا شوند. با این کار می‌توانند بهترین تصمیم را در خرید عطر یا ادکلن بگیرند.

ازجمله تفاوت‌های بین این دو محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حجم اسانس‌های معطر به‌کاررفته در ترکیبات عطر و ادکلن با هم متفاوت است.

  • غلظت روغن‌های معطر در ادکلن‌ها از عطرها کمتر است و به همین دلیل محلول ادکلن‌ها رقیق‌تر از عطر است.

  • ادکلن‌ها به دلیل غلظت کمتر روغن‌های معطر شدت بوی کمتری دارند و برای مصارف روزانه مناسب هستند.

  • بوی عطرهای اورجینال و اصل قوی‌تر است و معمولاً این نوع عطرها برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب‌تر هستند.

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟

یکی از سؤالات متداولی که افراد در خصوص عطر و ادکلن می‌پرسند، این است که آیا ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟ در جواب این سؤال باید به شما بگوییم که عطرها به‌دلیل غلظت روغن‌های معطر ماندگاری و بوی قوی‌تری دارند. درحالی‌که ادکلن‌ها درصد اسانس معطر کمتری دارند، به همین دلیل بوی آن‌ها شدت کمتری دارد و معمولاً رایحه ادکلن‌ها فرارتر است. استفاده از ادکلن‌ها برای مصارف روزانه مقرون‌به‌صرفه‌تر و بهتر است. درحالی‌که استفاده از عطرهای اورجینال و اصل به‌دلیل قیمت بالا و بوی قوی که دارند برای مجالس گزینۀ مناسب‌تری هستند.

افراد می‌توانند از طریق خرید اینترنتی اسانس عطر، بهترین رایحه‌ها را با قیمتی مناسب و به‌آسانی خریداری کنند.

نت یا اسانس چیست؟

یکی از اصطلاحات رایج که درمورد عطر و ادکلن بسیار به گوش می‌رسد، نت یا اسانس است. هر عطر یا ادکلن مخلوطی از اسانس‌های مختلف هستند. اسانس‌ها عصاره‌های طبیعی خوشبویی هستند که از گیاهان به‌دست می‌آیند. تفاوت اصلی عطر و ادکلن مربوط به نوع اسانس‌های به‌کاررفته در ترکیبات آن‌هاست.

بر‌اساس بوی اسانس‌ها آن‌ها را به دو دسته اسانس زنانه و اسانس مردانه تقسیم می‌کنند. هر عطر از سه اسانس مختلف تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از: نت‌های بالایی، نت‌های میانی و نت‌های پایه.

معمولاً رایحه ادکلن‌ها ملایم‌تر است و شامل ترکیباتی از سانس گیاهانی مانند رزماری، اسطوخودوس، مریم‌گلی و نعنا هستند. اسانس عطرها قوی‌تر بوده و معمولاً از عصاره گیاهانی مانند پاتچولی و چوب صندل تشکیل می‌شوند. با خرید اینترنتی اسانس عطر می‌توانید خوشبوترین اسانس‌ های زنانه و مردانه را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

خرید عطر گرمی

عطرهای گرمی به‌صورت فله‌ای و در ظرف‌های آلومینیومی به بازار و فروشگاه‌های عطرفروشی عرضه می‌شوند. برای خرید عمده عطر گرمی می‌توانید به سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید. با این کار می‌توانید قیمت عطرها را به‌راحتی در چندین فروشگاه مقایسه کنید و خرید عطر گرمی را با کمترین قیمت انجام دهید.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که عطرها و ادکلن‌ها ازلحاظ رایحه و ماندگاری تفاوت‌های زیادی باهم دارند. معمولاً رایحه عطرها به‌دلیل غلظت بیشتر اسانس‌ها ماندگارتر است، به همین دلیل استفاده از عطرهای اورجینال می‌تواند گزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌تری باشد.

باتوجه‌به افزایش قیمت بسیار بالای ادکلن‌های اورجینال، درصورتی‌که به‌دنبال رایحۀ موردعلاقه خود با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید، بهتر است از اسانس‌های باکیفیت و غلظت عالی پرفیوم غافل نشوید.

در فروشگاه آنلاین عطر تی تی می‌توانید اسانس هر ادکلنی را تهیه و از کیفیت بالای محصولات ما بهرمند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.