چگونه کالری غذاهای مورد علاقه‌مان را بسوزانیم؟

دفعه بعد که تصمیم گرفتید یک تکه پیتزا برای شام بخورید؛ با دوچرخه به رستوران بروید؛ شما با این کار کالری اضافی غذاها را می‌سوزانید.

آیا در مورد آن دونات خوشمزه‌ای که امروز صبح خوردید؛ عذاب وجدان دارید؟ احساس گناه شما کالری آن را نمی‌سوزاند، اما می‌توانید با ورزش و رقص کالری آن را در دو ساعت بسوزانید.

بنابراین اگر تصمیم گرفتید رژیم خودتان را کنار بگذارید و در ایام تعطیل غذاهای مورد علاقه تان را بخورید؛ بهتر است با کمی فعالیت و قدم زدن کالری اضافی را بسوزانید.

راه‌های سوزاندن کالری غذاهای مورد علاقه‌

بعد از غذا خوردن، راه بروید

در این مقاله شرکت کفش‌سازی Kuru از داده‌های Google Trends برای یافتن محبوب‌ترین غذاها در روز شکرگذاری در سال ۲۰۲۱ استفاده کرده است.

سپس این شرکت کالری هر ظرف از این غذا را با داده‌های موجود تخمین زده و سپس از ماشین‌حساب Omni برای تعیین تعداد گام‌های مورد نیاز برای سوزاندن استفاده کرده است.

این مطالعه نشان داد که ساده‌ترین غذا یک فنجان سبزیجات خام است که تنها به ۴۴۸ گام برای سوزاندن نیاز دارد.

از طرف دیگر پر کالری ترین غذای این لیست برای این که در بدنتان سوزانده شود به ۷۹۵۸ گام نیاز دارد.

این مطالعه نشان داد غذاهای محبوب دیگری مانند یک کاسه لوبیا سبز، بوقلمون، پوره سیب زمینی و پای کدو تنبل حاوی صدها کالری هستند.

تعداد گام‌های لازم برای سوزاندن آن‌ها به ترتیب برای یک کاسه لوبیا سبز ۳۲۰۵ گام، برای بوقلمون سوخاری ۴۲۵۹ گام، برای پوره سیب زمینی ۵۳۳۵  گام و برای پای کدو تنبل ۷۲۴۱ گام است.

این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که با وجود دریافت ۲۰۰۰ کالری در روز، بیشتر آمریکایی‌ها در روز شکرگزاری حدود ۳۴۰۰ کالری می‌خورند. این آمار بدون شک در رویدادهایی مانند شب یلدا در ایران به مراتب بیشتر است.

بنابراین، در مجموع، یک وعده غذایی متوسط با محبوب‌ترین غذاها حاوی ۳۴۰۸ کالری است و به ۷۶۳۹۷ گام برای سوزاندن نیاز دارد.

این مطالعه نشان داد که تعداد زیادی از این گام‌ها به بیش از ۳۰ مایل پیاده‌روی نیاز دارند. یعنی به صورت میانگین دو مایل در هر ۵۰۰۰ گام.

کالری و وزنی که هنگام راه رفتن می‌سوزانید به قد، وزن، سرعت و تعداد گام‌های شما بستگی دارد.

هر چه سریع‌تر قدم بردارید،؛ ضربان قلب شما بیشتر می‌شود و کالری بیشتری از دست می‌دهید.

هر چه وزن شما سنگین‌تر باشد؛ برای سوزاندن کالری‌های بدن باید قدم‌های کمتری بردارید.

البته این محاسبه بر اساس فردی با قد ۱۷۵ و وزن حدود ۷۳ کیلوگرم است. به عبارت دیگر بر اساس قد و وزن متوسط است.

فردی با این مشخصات ظاهری اگر با سرعت سه مایل در ساعت راه برود، در هر ۱۰۰۰ گام خود حدود ۴۰ کالری می‌سوزاند.
سوزاندن کالری غذاها

ورزش کنید و خوب بخوابید

در پایان توصیه می‌کنیم که هر روز فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش یک یا دو بار در هفته می‌تواند خطر بیماری قلبی یا سکته را پایین بیاورد.

حداقل دو روز در هفته فعالیت‌های قوی انجام دهید که بر روی تمام گروه‌های عضلانی اصلی مانند پا، پشت، شکم، باشن، شانه و بازوها کار می‌کند.

به طور مثال می‌توانید یوگا، پیلاتس و وزنه برداری انجام دهید.

حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته داشته باشید.

فعالیت متوسط مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، رقص و تنیس است. فعالیت شدید مانند دو، شنا و دوچرخه سواری سریع یا صعود به قله است.

ورزش را به طور میانگین در چهار تا پنج روز در هفته انجام دهید.

کمتر بنشینید و یا دراز بکشید.  با این حال علاوه بر فعالیت بدنی و ورزش، خواب نیز می‌تواند تا میزان زیادی به کالری سوزی غذاهای مورد علاقهٔ شما کمک کند.

یک انسان ۱۵۰ پوندی در خواب ۹۵ کالری در ساعت می‌سوزاند. بنابراین خواب خوب تا میزان زیادی به کالری سوزی شما کمک می‌کند. علاوه بر این خواب خوب می‌تواند به کنترل اشتها و  کاهش وزن نیز کمک کند.

منبع: rochesterfirst

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.