۳ تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو (نکات مهم) – کدام بهتر است؟

اگر این سوال که تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو در چیست خیلی ذهن شما را مشغول کرده، حتما این مقاله را انتها بخوانید چون کامل‌ترین مطلب درباره فرق هایفو اولترا و دابلو را می‌خوانید و نکات فنی خوبی در آن مطرح کردیم.

چرا هایفو اینقدر تنوع دارد؟

واقعیت این است که شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید این دستگاه می‌کنند که ما در ادامه همین مطلب به ذکر تاریخچه‌ای از اینکه چگونه هایفو، هایفو شد خواهیم پرداخت.

اگر قرار باشد به بررسی هر یک از هایفوها بپردازیم، نکات بسیار زیادی را باید بگوییم که باید در یک مقاله دیگر به بررسی آن بپردازیم بنابراین در اینجا فقط به تفاوت دو دستگاه اولترا و دابلو خواهیم پرداخت.

تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو

تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو (مقدمه)

چند نکته در این مقدمه می‌گوییم که کلا ذهنیت شما درباره هایفو (HIFU) درست شود؛ چون در نگاه اول خیلی موضوع گیج کننده‌ای به نظر می‌رسد. اینکه این‌همه هایفو در بازار باشد، این سوال را ایجاد می‌کند که خب، تفاوت این‌ها در چیست؟ آیا تکنولوژی متفاوتی دارند؟ آیا روش‌های کاری متفاوتی دارند؟ و ده‌ها سوال دیگر.

به این ترتیب اگر قصد انتخاب یک هایفو برای پوست داشته باشید یا حتی اگر کلینیک داشته باشید و بخواهید اقدام به خرید دستگاه هایفو کنید، کارتان راحت‌تر است.

مقدمه اول درباره تفاوت هایفو اولترا و دابلو

به خاطر داشته باشید که هایفو، همان هایفو است! یعنی چه؟ یعنی اینکه هر هایفویی از یک تکنولوژی بهره می‌برد و اینگونه نیست که بگوییم هایفو دابلو از یک تکنولوژی متفاوت از اولترا استفاده می‌کند، خیر، قطعا همه آن‌ها تکنولوژی مشترکی دارند.

منظور از اینکه تکنولوژی مشترکی دارند چیست؟

اینجا بهترین کار مثال زدن است، فرض کنید یک خودکار دارید و یک مداد، با خودکار می‌توانید بنویسید و با مداد هم می‌توانید بنویسید. درست است؟

هر دو کار نوشتن را انجام می‌دهند، اما آیا از فرآیند یکسانی استفاده می‌کنند؟ خیر، خودکار متشکل از جوهر و مغزی و نوک فلزی یا پلاستیکی است اما مداد متشکل از چوب و ذغال است!

اما آیا خودکار بیک با خودکار پلیکان، تکنولوژی متفاوتی از هم دارند؟ خیر، هر دو خودکار هستند، شاید ظاهر متفاوتی داشته باشند، اما هر دو از جوهر و مغزی و نوک فلزی یا پلاستیکی و غیره برخوردارند با دو برند متفاوت.

هایفو هم دقیقا مثل همین خودکار است، یعنی هایفو دابلو از تکنولوژیHigh-intensity focused ultrasound یا امواج اولتراسوند با شدت بالا بهره می‌برد همانطور که هایفو اولترا یا هر هایفوی دیگری هم از همین تکنولوژی استفاده می‌کند.

امواج اولتراسوند با شدت بالا چیست؟

همه ما با سونوگرافی آشنا هستیم. همان تکنولوژی و دستگاهی که برای مشاهده اندام داخلی استفاده می‌شود. مثلا سونوگرافی کلیه یا سونوگرافی جنین و غیره. در واقع هایفو هم همان سونوگرافی است با این تفاوت که شدت بالاتری دارد.

یکبار دیگر High-intensity focused ultrasound را با هم بررسی کنیم تا بیشتر متوجه موضوع شوید: “امواج فراصوت متمرکز شده با شدت بالا” یعنی همان سونوگرافی تشدید شده و متمرکز شده که چندین برابر قدرت و شدت دارد.

مقدمه دوم درباره فرق هایفو اولترا و دابلو

در مقدم دوم می‌خواهیم درباره اینکه اصلا هایفو چگونه اختراع شد صحبت کنیم، در واقع تاریخچه هایفو را بگوییم.

واقعا تاریخچه اینکه از چه زمانی استفاده از امواج اولتراسوند شروع شد زیاد است، همین بس که شاید خیلی از ما همچنان ندانیم که هدف اولیه از کاربردهای این امواج چه بوده است. با این حال وقتی یک تکنولوژی اختراع می‌شود، کاربردهای متنوعی بعد از اختراع پیدا می‌کند.

اما به طور کلی آنگونه که در دایرکتوری‌های علمی نوشته شده است، نخستین بار این فرانسیس گالتون بوده که در سال ۱۸۷۶ امواج فراصوت یا اولتراسوند را کشف کرد و در پی این کشف، اختراعات بسیاری صورت گرفت.

یکی از استفاده‌های امواج اولتراسوند، در صنایع پزشکی بود و یکی از کاربردهای آن در صنعت پزشکی زیبایی بود.

هایفو از کی متولد شد؟

اگر اغراق نکرده باشیم باید بگوییم سن هایفو چیزی در حدود ۱۵-۱۶ سال است و اصلا در ابتدا چنین نامی نداشت!

چون در سال ۲۰۰۸ بود که یک شرکت آمریکایی به نام merz [که در زمینه تجهیزات پزشکی فعال است و سابقه زیادی هم دارد] دستگاهی برای لیفت پوست صورت وارد بازار کرد به اسم اولتراپی که از همین تکنولوژی High-intensity focused ultrasound بهره می‌برد و از همان زمان بهترین روش لیفتینگ صورت غیر جراحی بوده است.

از آنجایی که هر چیزی برند شد، کپی آن به بازار می‌آید، بعدا یک سری شرکت‌های کره‌ای و چینی این دستگاه را مهندسی معکوس و تولید کردند و یک اسم مخف روی آن گذاشتند به نام هایفو.

نکته جالب اینکه دستگاه هایفو اولترا که ما در این مقاله به بررسی تفاوت آن با هایفو دابلو می‌پردازیم، دقیقا مشابه چینی همان دستگاه آمریکایی به نام اولتراپی است با این تفاوت که قیمت کمتری دارد.

تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو در ۳ چیز

این همه مقدمه چینی کردیم تا برسیم به اصل بحث یعنی فرق هایفو اولترا و دابلو که این روزها خیلی سوال پرتکراری شده و کاربران را سردرگم کرده است.

کلا این دو دستگاه در یک چیز مشترک هستند و در ۳ چیز تفاوت دارند. نقطه مشترک آن‌ها، تکنولوژی آن است که همان امواج فراصوت با شدت بالا است.

اما تفاوت آن‌ها حداقل در ۳ چیز است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

تفاوت هایفو اولترا و دابلو و بررسی آن

تفاوت اول هایفو اولترا با دابلو – کشور سازنده

نخستین تفاوت این دو دستگاه که هر دو هم محبوب هستند، کشور سازنده آن است.

هایفو اولترا را چین می‌سازد ولی هایفو دابلو را کره جنوبی؛ در واقع شرکت hironic که یک شرکت معتبر کره‌ای است از سال‌های گذشته اقدام به ساخت هایفو دابلو می‌کند.

این دستگاه در ایران فروش بسیار بالایی دارد و هم در بین کاربران و هم در بین صاحبان کلینیک‌های زیبایی محبوب است و اگر بگوییم بهترین هایفو در بازار ایران است گزاف نگفتیم.

اما هایفو اولترا یک دستگاه چینی است که همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم در واقع یک دستگاه مهندسی معکوس شده از نسخه آمریکایی است و گرچه کیفیت خوبی دارد اما سازنده مشخصی ندارد.

هایفو اولترا ساخت کشور چین و ارزان است

چون شرکت‌های مختلف چینی آنرا کپی کرده و برای اینکه قیمت آن پایین‌تر باشد آنرا وارد بازار کرده‌اند. پس اینگونه نیست که یک شرکت اسم و رسم دار پشت ساخت هایفو اولترا باشد.

سایت چچک در همین زمینه می‌نویسد:

یکی از مشهروترین انواع دستگاه هایفو در ایران همین اولترا است که در واقع ساخت چین بوده و اگر بخواهیم دقیق بررسی کنیم باید بگوییم، کپی نمونه اصلی است با این حال جواب داده و خیلی از افراد بعد از انجام هایفو با دستگاه اولترا، از آن ابراز رضایت داشته‌اند.

شاید بد نباشد بدانید معمولا شرکت‌های تولید کننده این نوع دستگاه‌ها، برای ساخت نمونه کپی یا های کپی از فرآیند مهندسی معکوس استفاده می‌کنند.

فرق دوم دستگاه هایفو اولترا و دابلو – قیمت

اصلا هایفو اولترا به بازار آمد که قیمت کمتری داشته باشد. به ویژه برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین ایران، این دستگاه بازار بسیار بزرگی پیدا کرد.

وقتی هم از قیمت دستگاه هایفو می‌گوییم منظورمان دو چیز است:

  1. قیمت خود دستگاه هایفو اولترا
  2. قیمت خدماتی که با دستگاه هایفو اولترا ارائه می‌شود

یعنی اگر به بازار بروید و بخواهید اقدام به خرید دستگاه هایفو کنید حتما فروشندگان قیمت کمتری به شما برای اولترا اعلام می‌کنند.

فرق هایفو اولترا و دابلو در چیست

تفاوت سوم هایفو اولترا و دابلو – لوازم مصرفی

سومین تفاوت در بازار لوازم مصرفی و اضافی آن است. از آنجایی که ما در ایران زندگی می‌کنیم و تقریبا هیچ چیز اصلی وجود ندارد، معمولا دردسرهای تامین قطعات برای تجهیزات اصلی وجود دارد؛ یا نیست یا اگر باشد گران است.

برای همین هم قیمت خود دستگاه بالاتر می‌رود و هم قیمت خدمات آن. به همین دلیل یک تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو که تفاوت مهمی هم هست در لوازم مصرفی آن‌ها است.

لوازم هر دو دستگاه در ایران وجود دارد با این تفاوت که لوازم دابلو گرانتر و لوازم اولترا ارزانتر است، چون شرکت‌های زیادی آنرا تولید کرده و لوازم آنرا نیز به همان مقدار تولید می‌کنند و وقتی یک کالایی فراوان باشد و تولیدکننده‌های زیادی داشته باشد، قیمت کمتری هم خواهد داشت. در جدول زیر تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو را می‌توانید مشاهده کنید:

تفاوت هایفو اولترا هایفو دابلو
کشور سازنده چین کره جنوبی
قیمت ارزان گران
قیمت خدمات ارزان گران
لوازم یدکی و مصرفی ارزان گران
کیفیت خوب خیلی خوب

کدام را استفاده کنیم؟ هایفو اولترا یا هایفو دابلو؟

اگر کاربر هایفو هستید یا فردی که صاحب کلینیک است و قصد خرید هایفو دارد، هر کدام باشید فرقی ندارد. شما باید بین این دو انتخاب کنید.

اینکه کدام را بخرید بستگی به خودتان، جیب‌تان، مشتریان‌تان و مواردی از این قبیل دارد، اما توصیه ما این است که حتما اگر قصد انجام هایفو دارید به مراکز معتبر مراجعه کنید و اگر قصد خرید آنرا دارید، حتما از شرکت‌های معتبر خرید کنید.

شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند مثل مدیکال تک که هم هایفو می‌فروشند، هم آنرا تعمیر می‌کنند و هم تعمیرات آن را آموزش می‌دهند. خب طبیعتا چنین شرکتی با چنین سابقه‌ای، گزینه مناسبی برای تهیه یک دستگاه هایفو از نوع اولترا یا دابلو است.

جمع بندی و نتیجه گیری از تفاوت هایفو اولترا و دابلو

ما در این مطلب سعی کردیم هرآنچه درباره تفاوت هایفو اولترا و دابلو می‌دانیم برای شما بگوییم؛ همانطور که گفتیم این دو دستگاه در نوع تکنولوژی یکسان هستند اما در کشور سازنده، قیمت آن و همچنین لوازم یدکی یا مصرفی متفاوت هستند.

قبل از آن نیز تاریخچه‌ای از اینکه هایفو چگونه تولید شد و به بازار آمد گفتیم و در نهایت یک توصیه جدی کردیم که حتما برای خرید این دستگاه به مراکز و شرکت‌های معتبر مراجعه کنید که یک نمونه از آن‌ها یعنی مدیکال تک را نام بردیم.

با این حال اگر باز هم سوالی درباره این موضوع دارید می‌توانید با شماره موبایل ۰۹۱۲۵۴۹۳۷۵۵ تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. گفتنی است بسیاری از محتواهای این مطلب با استفاده از اطلاعات سایت https://medical-tech.ir/ تهیه و تدوین شده است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.