بهترین روش لیفتینگ صورت

شاید اگر این مقاله را ده سال پیش می‌نوشتم، علایق و باورهای عموم مردم به گونه‌ای دیگر بود و به ناچار بر روی نوشتار من نیز تاثیر می‌گذاشت. اگر به خاطر داشته باشیم، در حدود ۱۰ سال قبل اکثر کسانی که به دنبال جراحی زیبایی، لیفتینگ، بوتاکس و جوانسازی پوست بودند در نهایت دچار تغییراتی غیرطبیعی بر روی اجزای صورت خود می‌شدند و این غیر طبیعی بودن به تدریج در اجتماع گسترش یافت تا جایی که به دلیل رواج این گونه عمل‌ها، چهره‌های جدید نیز مورد پذیرش اجتماع قرار گرفت و اینگونه شد که علایق و سلیقه‌ها تغییر یافت و به سمت این‌گونه عمل‌ها کشیده شد. اما بعد از گذشت زمان، حدوداً سه یا چهار سال اخیر به دو دلیل ۱- بروز عوارض ناشی ازجراحی ۲- تغییر نگاه و سلیقه مردم به سمت چهره‌هایی جوانتر اما طبیعی‌تر، لیفتینگ صورت بدان گونه که در گذشته رواج داشت انجام نمی‌شود و یا خواهان کمتری دارد. در لیفتینگ‌ صورت امروزه بنا به خواست و توصیه اکید پزشکان زیبایی ابتدا با روش‌های غیر تهاجمی‌تر شروع کرده و در نهایت در صورت راضی نبودن بیمار روش‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی، لیزر درمانی، لیفتینگ و بوتاکس به بیمار پیشنهاد می‌شود، البته ارزیابی بهترین روش لیفتینگ صورت بر اساس معیارها و ملاک‌هایی است که پزشک بر اساس آن دست به انتخاب و درمان میزند.

لیفتینگ و رفع شلی پوست، زیباسازی، احیا و جوانسازی پوست به روش‌های طبیعی با مواد طبیعی صورت می‌گیرد و چون این روش هم عوارض کمتری داشته و هم تداوم بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد بیشتر توصیه شده اما صبوری بیمار و متقاضی را می‌طلبد.

روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی لیفتینگ صورت
روش‌های تهاجمی جوانسازی پوست مانند بوتاکس، لیزر درمانی و لیفتینگ صورت، امروزه نیز به مانند گذشته و حتی بیشتر متقاضی دارد، با این تفاوت که در گذشته عمل تهاجمی جراحی کشیدن پوست یا لیفتینگ، بهترین روش لیفتینگ صورت و البته با عوارض بسیار در از بین بردن چین و چروک و خطوط خنده بود. البته در مواردی منجر به جوانسازی پوست نمی‌شد و عوارض آن به شکل پوست‌های متورم و غیرطبیعی بروز می‌کرد اما امروزه با پیشرفت فناوری تجهیزات پزشکی شاهد دستگاه‌های جدیدی مانند ترماژ و دستگاه رادیوفرکانسی هستیم که به نسبت جراحی، کمتر تهاجمی است.

بهترین روش لیفتینگ صورت

لیفتینگ صورت با نخ، لیفتینگ با طب سنتی و سوزنی، لیفتینگ هایفو و لیفتینگ با محصولات شیمیایی، مانند کرم‌ها و ماسک‌های شیمیایی انجام می‌شود که انتخاب روش بهتر است با مشورت پزشک متخصص پوست و با در نظر گرفتن نوع پوست و در صد کلاژن پوست صورت بگیرد؛ زیرا درصد موفقیت در لیفتینگ صورت بیشتر از هزینه‌ای که در این روش صرف می‌شود تا میزان زیادی بستگی به روش انتخابی در لیفتینگ دارد. ابتدا با عمل تهاجمی لیفتینگ و کشیدن پوست شروع می‌کنیم که عملی است با تاثیر حدود ۱۰ یا ۱۵ سال که در کنار هزینه بالایی که دارد تاثیر دائمی و مادام العمری نخواهد داشت. این عمل محدودیت سنی داشته و برای بیماران ۳۵ سال به بالا انجام می‌شود. در این عمل معمولاً از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند البته بنا به صلاحدید پزشک این عمل گاهی با بیهوشی عمومی هم صورت می‌گیرد که بستگی به حجم کار، عمق عمل و برش‌های ایجاد شده در جهت کاهش چروک پوست صورت می‌گیرد که ممکن است بعد از عمل فرد دچار تورم و عفونت در محل مورد نظر گردد، همچنین جای زخم برای مدت زیادی باقی بماند و یا دچار کبودی، ورم، خونریزی و یا حتی از کار افتادن موقتی اعصاب حرکتی صورت شود که این موارد از عوارض بعد از عمل تلقی می‌شود. نتایج لیفتینگ صورت در افراد مختلف متفاوت است و نباید انتظار معجزه و تغییر آنچنانی بعد از عمل داشت چرا که مراقبت‌های دو ماه و سه ماه بعد از عمل در میزان موفقیت عمل تاثیر گذار است.

روش لیفتینگ با نخ‌های کششی
این روش از طریق برش سطحی در منطقه Temporal است که این ناحیه از جلوی گوشو آغاز شده و نخی از جنس poly propilyn (که سازگار با پوست است) در این فرآیند استفاده می‌شود. این روش برای تصحیح خطوط و چین‌های صورت و معمولاً در یک جلسه یک ساعته به پایان می‌رسد و ترمیم بافت‌ها حدود ۱۴ روز زمان می‌برد.

بهترین روش لیفتینگ صورت

لیفتینگ به روش RF fractional
اگر به دنبال بهترین روش لیفتینگ صورت هستید که بدون عارضه باشد این روش جایگزین مناسبی برای جراحی‌های سنگین است و به صورت کشیدن پوست با لیزر تهاجمی و غیر تهاجمی یا روش فراکشنال صورت می‌گیرد. این روش برای افرادی با چین و چروک متوسط در حد خط خنده و خطوط اطراف لب و چروک اطراف چشم مناسب است. پوست در این روش تا ۳ تا ۵ سال سفت خواهد ماند، در این روش، سوزنی به پوست هدایت می‌شود و حرارت را به صورت مستقیم به کلاژن‌های پوست منتقل می‌کند.

در کنار همه این روش‌ها که به نسبت عوارضی هم دارند و البته دائمی نیستند همگی پزشکان در این امر اتفاق نظر دارند که در وهله اول رسیدگی به پوست و غافل نشدن از آن امری حیاتی در جهت داشتن پوستی شاداب و جوان است. استفاده از آب فراوان در طول روز برای بدن خصوصاً عدم شل شدگی و شادابی پوست لازم است و همچنین استفاده از ماسک‌های خانگی، گیاهی، میوه‌ای، ماست، تخم مرغ، روغن زیتون که سرشاراز مواد مغذی، پروتئین، آنتی اکسیدان، کلسیم و منیزیم هستند منجر به تاخیر در جمع شدگی پوست و آبرسانی و تغذیه پوست میشوند و سفت شدن پوست را به دنبال دارد. این روش هم غیر شیمیایی و هم ارزان است و از همه مهمتر بدون عوارض است.

لیفتینگ با طب سوزنی یا روش ترکیبی
طب سوزنی گاهی از روش‌های لیزری لیفتینگ هم مناسب‌تر است اما اینگونه نیست که بخواهیم آن را جایگزین روش‌های لیزری و تهاجمی کنیم بلکه میتوانیم ترکیب طب سوزنی و لیزر را گاهی در بیماران تجویز کنیم. اثر بخشی لیزر و زمان کم در انجام آن، جزو مزیت‌های این روش نسبت به طب سوزنی است. طب سوزنی زمان‌بر بوده و گاهی به ۲۰ جلسه درمان میرسد، البته مزیت‌هایی نیز نسبت به روش‌های تهاجمی لیزری دارد مثلاً سبب تسریع چرخش خون و انرژی در کل بدن می‌شود و مانند روش‌های طبیعی لیفتینگ موجب شفافیت پوست می‌شود، همچنین اکسیژن رسانی به پوست و نفوذپذیری عروق پوستی درجهت دفع مواد زاید را افزایش می‌دهد.

منبع: Best face lifting technique

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] High-intensity focused ultrasound بهره می‌برد و از همان زمان بهترین روش لیفتینگ صورت غیر جراحی بوده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.