ماسک‌های خانگی برای فصل سرما

با فرا رسیدن فصل زمستان و به دنبال آن تغییرات آب و هوا، عدم رسیدگی مناسب به پوست می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی شود. با توجه به اینکه تغییرات هوا می‌تواند باعث خشکی و خشن شدن پوست شود، پوست ما نیازمند مراقبت‌های بیشتری در طول زمستان است. در زمستان، پوست ما نسبت به آسیب‌هایی از قبیل خشکی و ترک خوردگی لب‌ها، ترک خوردگی پاشنه و خشکی دست و خارش پوست، مستعد‌تر است. بنابراین مراقبت از پوست و استفاده از ماسک‌ صورت و اسکراب‌ مخصوص زمستان بسیار ضروری است. در این صورت جای دادن ماسک‌های خانگی در برنامه مراقبت از پوست به شما توصیه می‌شود. تهیه این ماسک‌ها ساده است و از آنجایی که فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند، انتخاب بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

ماسک روغن زیتون

این ماسک مرطوب کننده، برای پوست‌هایی که از شدت خشکی ترک خورده‌اند بشدت توصیه می‌شود. روغن زیتون به عمق پوست نفوذ می‌کند و خاصیت ضد چروک هم دارد و ترکیب آن با عسل سرشار از آنتی اکسیدان هاست. شما می توانید با کمک آبلیمو و روغن زیتون کرم دست و صورت تهیه کنید. برای تهیه این ماسک نرم کننده کافیست یک قاشق چای خوری آبلیمو را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و یا به نسبت ۵ سی سی آبلیمو و ۵۰ سی سی روغن زیتون را در یک شیشه خالی مانند شیشه شربت سینه بریزید. سپس آنها را خوب با هم مخلوط کنید. برای خوشبو شدن این کرم دست و صورت باید گل های معطر مانند گل یاس، گل مریم، گل یخ، گل سیب، گل به، گلسرخ، برگ نعنا و پونه، برگ و گل شمعدانی، هل، دارچین، پوست مرکبات، و غیره را به دلخواه به آن اضافه کرده و بعد از مدتی آن را صاف کنید. هر روز از این کرم برای نرمی و لطافت پوستتان استفاده کنید

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ در بسیاری از ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. سفیده تخم مرغ یکی از آن موادی است که به ما در زیباترشدن پوست‌مان کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ باعث می‌شود تا پوست چروک نشود و یک‌دست و صاف بماند و به درمان آکنه پوستی نیز کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می کند. از آنجایی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می شود و خشکی آن را از بین می برد. اگر سفیده تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت. زرده تخم مرغ یکی از بهترین درمان‌ها برای خشکی پوست است چرا که سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است. یک زرده تخم مرغ را خوب به هم زنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک موز

ماسک موز یکی از ماسک های موثر و مناسب برای پوست بوده و پوست را فوق العاده نرم و صاف نگه می دارد. ماسک موز، برای زیبا سازی همه نوع پوست مانند پوست های خشک، چرب و حساس مناسب است. یک نصف موز را کاملاً له کرده و با ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق عسل ترکیب کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک شیر

شیرِ تازه سرشار از ویتامین B، آلفا‌هیدروکسی‌اسید، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. شیر می‌تواند به سلول‌های لایه‌های عمقی پوست غذارسانی کند و موجب حفظ رطوبت پوست در تمام روز شود. درصورتی‌که پوست شما جوش می‌زند، شیر با لایه برداری از پوست سبب می‌شود تا جوش به‌تدریج ازبین برود. استفاده از شیر برای افراد با پوستِ چرب، سبب می‌شود تا چربی از منافذ پوست خارج ‌شود. ۱ قاشق غذاخوری شیر را یا ۱ قاشق عسل ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید.

ماسک قهوه

قهوه یکی از ترکیبات اصلی ماسک‌های جوانساز و ضدپیری پوست صورت محسوب می‌شود چرا که به دلیل داشتن کافئین برای رفع بسیاری از مشکلات پوست صورت و بدن قوی عمل می‌کند. قهوه برای انواع پوست مناسب است بنابراین در ترکیب با انواع مواد، ماسک‌های متفاوت و کارآمدی را می‌توان ساخت. برای مبارزه با خشکی، یک قاشق غذاخوری قهوه و یک قاشق پودر کاکائو را با یک قاشق عسل و مقداری شیر ترکیب کنید. پودر کاکائو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید.

مطالب مرتبط:
انواع ماسک کدو حلوایی

ماسک زنجبیل برای از بین بردن جای جوش

معرفی چهار ماسک صورت خانگی

چند ماسک میوه برای زیبایی پوست صورت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.