آشنایی با انواع سنگ دستبند طلا

دستبند طلا اکسسوری محبوب و پرطرفداری است که با مدل‌های مختلف طراحی می‌شود. کسانی که سبک کژوال و اسپرت را می‌پسندند از خرید انواع مدل‌های دستبند طلا با سنگ استقبال می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب راهنمای کاملی درباره انواع دستبند طلا تلفیقی با سنگ در اختیار شما قرار دهیم.

چرا دستبند طلا با سنگ بخریم؟

یکی از جنبه‌های مهم خرید دستبند طلا سنگی این است که در شیک شدن استایل شما تاثیرگذار است و باعث می‌شود خاص به نظر بیایید. اما خرید دستبند طلا به جز زیبایی از لحاظ سرمایه‌گذاری هم ارزش دارد. طلا جزو فلزات گران‌قیمت است که با گذشت زمان از ارزش آن کم نمی‌شود و هر وقت به پول آن نیاز داشته باشید می‌توانید آن را بفروشید.

انواع سنگ‌های دستبند

استفاده از سنگ در طراحی مدل‌های مختلف دستبند از سالیان پیش رایج است. در حال حاضر هم بسیاری از افراد دستبندهایی که با سنگ‌های مختلف آراسته می‌شوند را ترجیح می‌دهند. طراحان زیورآلات از انواع مختلف سنگ‌ها استفاده می‌کنند و مدل‌های زیبا و خلاقانه‌ای طراحی می‌کنند. انواع سنگ‌هایی که در طراحی دستبند طلا مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر است.

دستبند طلا و مروارید

مروارید سنگی سفید و زیبا است که در ساخت زیورآلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب دستبند طلا با مروارید زیبایی و جلوه خاصی دارد. یکی از ویژگی‌های دستبند طلا با مروارید این است که می‌توانید متناسب با سلیقه خود مرواریدهای ریز یا درشت انتخاب کنید.

رنگ سفید مروارید برای خانم‌های شیک‌پوش محدودیتی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا رنگ سفید به سادگی با تمام لباس‌های شما ست می‌شود و استایل شما را تکمیل می‌کند.

انواع سنگ دستبند طلا

بیشتر افراد فقط به جنبه زیبایی مروارید توجه دارند و از خواص درمانی آن غافل هستند. بهتر است بدانید بهره‌مندی از خواص درمانی مروارید از زمان باستان تا کنون رایج است. استفاده از مروارید در زیورآلات مختلف مانند دستبند و انگشتر باعث می‌شود مشکلات پوستی، لکه‌های رنگی و مشکلات گوارشی بهبود پیدا کنند. همچنین کسانی که درگیر مشکلات آلرژی هستند می‌توانند با استفاده از خواص درمانی مروارید نشانه‌های آزاردهنده بیماری را از بین ببرند.

دستبند طلا با سنگ آماتیس

آماتیس سنگی زیبا به رنگ بنفش است که برای طراحی دستبند طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ بنفش این سنگ به دلیل رسوبات آلومینیوم و آهن است. این سنگ خاصیت شفابخش دارد و بسیاری از افراد معتقدند که می‌تواند محافظت مناسبی در برابر اضطراب و استرس ایجاد کند و موجب ایجاد آرامش شود.

ترکیب رنگ طلای زرد با رنگ بنفش سنگ آماتیس خیره‌کننده است و باعث ایجاد یک استایل شیک می‌شود. حتی می‌توانید رنگ لباس‌های خود را با رنگ سنگ دستبند هماهنگ کنید تا جلوه زیباتری بسازید.

انواع سنگ دستبند طلا

دستبند طلا با سنگ فیروزه

اگر می‌خواهید دستبند طلا با سنگ را هر روز در دست داشته باشید و از آن استفاده کنید، سنگ فیروزه انتخاب مناسبی است. زیرا سنگ فیروزه مقاومت بالایی دارد و به راحتی نمی‌شکند یا خط نمی‌افتد. همچنین زیبایی خاصی دارد و نظر همه را جلب می‌کند.

سنگ فیروزه از قدیمی‌ترین سنگ‌هایی است که برای طراحی زیورآلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد معتقدند استفاده روزمره از سنگ فیروزه باعث آرامش می‌شود و شما را از وسواس و اضطراب دور می‌کند.

نکته دیگری که درباره دستبند طلا با سنگ فیروزه باید بدانید این است که رنگ آبی سنگ فیروزه روی پوست زیبایی خاصی دارد. به عبارت دیگر فرقی نمی‌کند پوست دست شما سفید باشد یا سبزه، در هر حال می‌توانید از درخشش و زیبایی سنگ فیروزه روی دست خود بهره‌مند شوید.

دستبند طلا با سنگ فیروزه

دستبند طلا و عقیق

کسانی که می‌خواهند خاص و منحصر به فرد باشند حتما بین زیورآلات خود یک دستبند طلا با سنگ دارند. این روزها مدل‌های مختلف دستبند طلا با سنگ عقیق طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک اکسسوری شیک و محبوب برای استفاده در مهمانی‌ها یا روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دلیل محبوبیت دستبند طلا با سنگ عقیق فقط زیبایی آن نیست؛ این دستبندها قیمت مناسبی هم دارند. حتی می‌توانید همراه با دستبند عقیق یک انگشتر عقیق هم به دست کنید تا جلوه بهتری داشته باشد. یکی دیگر از موارد بااهمیتی که درباره سنگ عقیق باید بدانید این است که سنگ عقیق انواع مختلفی دارد. به طور مثال سنگ عقیق آبی براق، عقیق شیاردار، عقیق آتش و …. از پرطرفدارترین و زیباترین سنگ‌های عقیق هستند.

دستبند طلا با سنگ تورمالین

تورمالین سنگی گران‌قیمت و رنگارنگ است که در ساخت انواع مدل‌های دستبند طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ تورمالین ترکیبی از رنگ‌های قرمز، صورتی، سبز و آبی است که همه خانم‌ها از هر سن و سالی آن را می‌پسندند.

طراحان زیورآلات ماهر، سنگ تورمالین را با مدل‌ها و اندازهای مختلف تراش می‌دهند و انواع مدل‌های دستبند تلفیقی طلا و سنگ را آماده می‌کنند.

بهتر است بدانید سنگ تورمالین خاصیت درمانی و شفابخشی هم دارد. این سنگ به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود. حتی اثر تجمع فلزات سمی از بدن را هم کم و به دفع آسان‌تر سموم کمک می‌کند.

دستبند طلا با یاقوت کبود

یاقوت کبود سنگی درخشان و سخت است که قیمت بالایی دارد و به عنوان گران‌بهاترین سنگ آبی شناخته می‌شود. این سنگ قدیمی و باارزش در اساطیر به عنوان نماد حکمت و سلطنت شناخته می‌شد. باور بسیاری از افراد این بود که سنگ یاقوت کبود برای آن‌ها خوش یمن است و خیر و برکت فراوانی به آن‌ها می‌رساند.

این روزها استفاده از سنگ یاقوت کبود برای طراحی دستبند طلا طرفداران زیادی دارد و افرادی که می‌خواهند در مهمانی‌ها و مجالس رسمی خاص باشند، دستبند با سنگ یاقوت کبود به دست می‌کنند.

دستبند طلا با یاقوت سرخ

یاقوت سرخ نماد شکوه و فخر است و در ساخت انواع زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستبند طلا با سنگ یاقوت جزو گران‌بهاترین جواهرات است که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد.

این سنگ زیبا و قیمتی نمادی از شجاعت و عشق است و برای کسی که از آن استفاده می‌کند، خوش یمن و مبارک است. حتی برخی از افراد باور دارند استفاده از یاقوت سرخ می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و مشکلاتی نظیر فشار خون بالا یا مشکلات بینایی را درمان کند.

دستبند طلا با یاقوت سرخ

دستبند طلا با زمرد

زمرد یک سنگ معدنی گران‌بها و قیمتی است که زیبایی و رنگ سبز آن چشم‌نواز است. سنگ زمرد نماد بهار و عشق است و نوید رویش دوباره می‌دهد. این سنگ تا حدی شکننده است و خیلی مقاومت بالایی ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید دستبند طلا با سنگ زمرد خریداری کنید، بهتر است به جای استفاده روزمره، فقط در مهمانی‌ها آن را به دست کنید تا سنگ‌ها سالم بمانند.

ویژگی مهم سنگ زمرد که در ساخت دستبند مورد استفاده قرار می‌گیرد، شفاف بودن آن است. هنرمندان ماهر با دقت و ظرافت این سنگ‌ها را تراش می‌دهند و نگین‌هایی با اندازه‌ها و مدل‌های مختلف آماده می‌کنند و آن را در دستبند طلا کار می‌گذارند.

بهتر است بدانید خاصیت درمانی سنگ زمرد بالابردن تمرکز است. همچنین بیماری‌های قلب و ریه هم با استفاده از خاصیت شفابخش زمرد درمان می‌شوند.

دستبند طلا با طرح چشم و نظر

طرح چشم و نظر نماد محافظت از چشم زخم و نگاه بدخواهان است که باعث شده از این طرح در ساخت انواع زیورآلات نظیر گردنبند، دستبند و گوشواره استفاده شود. دستبند طلا با سنگ چشم و نظر در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی می‌شود تا هر فرد بتواند متناسب با اندازه مچ دست خود، دستبند مناسب را انتخاب کند.

با اینکه طرح چشم و نظر با رنگ آبی مرسوم‌تر است و از چشم زخم محافظت می‌کند، اما رنگ‌های دیگری هم از این سنگ زیبا طراحی شده است.

به‌طور مثال طرح چشم و نظر با رنگ طلایی یا زرد نماد توانایی و انرژی است و باعث افزایش تمرکز می‌شود. چشم و نظر با رنگ نارنجی هم موجب افزایش شادی و خلاقیت می‌شود و به شما احساس سرزندگی و شادابی می‌دهد.

چشم و نظر با رنگ قرمز هم موجب افزایش قدرت و شجاعت می‌شود و به شما توانایی مقابله با اضطراب‌ها و ترس‌ها را می‌دهد.

سنگ چشم و نظر با رنگ سبز هم به شما ایده‌های جدید می‌دهد و باعث ایجاد تعادل در زندگی می‌شود.

دستبند طلا با سنگ اونیکس

ترکیب رنگ مشکی سنگ اونیکس و دستبند طلا هیچ وقت از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود. به همین دلیل بسیاری از خانم‌های باسلیقه دستبند طلا با سنگ اونیکس تهیه می‌کنند. برای طراحی این دستبندها محدودیتی وجود ندارد. می‌توانید یک پلاک طلا با نام خودتان را با سنگ‌های اونیکس ترکیب کنید یا اینکه مهره‌های سنگ اونیکس را بین مهره‌های طلا قرار دهید تا درخشش طلا در کنار رنگ مشکی جلوه بهتری داشته باشد.

سنگ اونیکس از محبوب‌ترین سنگ‌هایی است که در ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سنگ زیبا این است انرژی منفی را جذب می‌کند و موجب ایجاد تعادل و ثبات در زندگی می‌شود.

جمع بندی

دستبند طلا و سنگ از مدل‌های محبوب و پرطرفدار خانم‌های شیک‌پوش است. بسیاری از افراد دستبند سنگی استفاده می‌کنند تا از خواص شفابخش سنگ‌ها بهره‌مند شوند و بتوانند با پاکسازی ذهن از انرژی‌های منفی، زندگی آرامی را تجربه کنند. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره انواع دستبند طلا با سنگ در اختیار شما قرار دهیم و ویژگی‌های سنگ‌های مختلف را بیان کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید یک دستبند زیبا و مناسب انتخاب کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.