نگاهی به دستمزدهای میلیاردی بازیکنان فوتبال

بررسی مبالغ دریافتی توسط فوتبالیست‌های نه چندان با کیفیت فوتبال ایران نشان می‌دهد که بازیکنانی که بالای یک میلیارد تومان دریافتی دارند برای هر دقیقه به اندازه حدود ۱۲۰۰۰ برابر یک کارگر دستمزد دریافت می‌کنند.

پرداخت مبالغ بالای یک میلیارد تومان به برخی از بازیکنانی که البته از نظر فنی در حد بازیکنان درجه سوم اروپا هم نیستند چند سالی است که در فوتبال ایران رسم شده و برخی مدیران حاضرند برای حفظ موقعیت خود روی صندلی مدیریت و البته رقم خوردن ناکامی‌های پرتعداد، مبالغ اینچنینی را به بازیکنان پرداخت کنند.

این در حالی است که حتی اگر یک تیم قهرمان لیگ برتر نیز شود تنها پاداشش حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. ضمن اینکه باشگاه‌های ایران هیچ درآمدزایی هم ندارند و تنها باشگاه‌های هزینه هستند. با این حال ظاهرا هیچ گوش شنوایی برای برخورد و مقابله با این رسم غلط در فوتبال ایران نیست. این در حالی است که سایر اقشار جامعه رقم‌های بسیار اندکی بابت حقوق ماهانه دریافت می‌کنند اما بازیکنان برای هر دقیقه دویدن داخل زمین نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هر بازیکن لیگ برتری فوتبال ایران اگر در هر ۳۴ مسابقه لیگ به میدان برود، ۳۰۶۰ دقیقه برای تیمش بازی خواهد کرد که اگر او به عنوان یک بازیکن مطرح و تاثیرگذار یک میلیارد تومان دریافت کرده باشد، به ازای هر دقیقه بیش از ۳۲۶هزار و ۷۹۷ تومان دریافت خواهد کرد. این رقم در ساعت به ۱۹۶۰۷۸۲۰ تومان خواهد رسید.

این رقم در حالی به دست می‌آید که حقوق ماهانه یک کارگر در سال ۹۱ براساس تازه ترین اعلام حدود ۳۸۹ هزار تومان است. کارگران برای هر دقیقه کاری که انجام می‌دهند ۲۷ تومان دریافت می‌کنند که در ساعت مبلغی حدود ۱۶۲۴ تومان می‌شود. به این ترتیب میزان دریافتی یک فوتبالیست میلیاردی در دقیقه و ساعت ۱۲ هزار برابر یک کارگر است.

حقوق ماهانه یک کارگر براساس اعلام وزارت کار در سال ۹۱ حدود ۳۸۹ هزار تومان است که جامعه ۱۰ میلیون نفری کارگران را شامل می‌شود و اگر اعضای خانواده آنها را هم لحاظ کنیم حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با چنین حقوقی زندگی ماهانه خود را سپری می‌کند.

رقم‌های میلیاردی و صدها میلیون تومانی در شرایطی به بازیکنان لیگ برتری فوتبال پرداخت می‌شود که این رشته با وجود همه جذابیت و طرفدارانی که دارد، در ایران بجز ناکامی و شکست برای مردم عایدی دیگری ندارد و باشگاه‌ها هم هر سال به جای درآمدزایی بر میزان بدهی خود می‌افزایند و تنها صفرهای بدهی‌هایشان اضافه می‌شود.

منبع: مهر

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.