میان وعده‌های غذایی را جدی بگیرید

میان وعده‌ها نقش مهمی در سلامتی انسان و تأمین انرژی مورد نیاز بدن بر عهده دارند، به طوری که انسان با انتخاب مواد مغذی مناسب کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی و همچنین بیماری‌هایی مانند کم خونی، دیابت، بیماری‌های گوارشی، مشکلات قلبی عروقی و فشار خون قرار می‌گیرد. از این‌رو متخصصان تغذیه بر مصرف مواد خوراکی مناسب و سالم به عنوان میان وعده تأکید فراوان دارند.

غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی بر این باور است که تنقلات سالم از قبیل خشکبار، سبزی‌ها و لبنیات کم چرب می‌توانند میان وعده‌های مناسبی برای تأمین انرژی و سلامت جسم باشد.

این متخصص طب سنتی می‌گوید: مصرف نان به عنوان منبع غنی غلات به همراه کره بادام زمینی می‌تواند یک میان وعده مناسب باشد. کردافشاری در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از خشکبار می‌افزاید: مویز به عنوان میان وعده‌ای که هر روز صبح مصرف شود و همچنین کشمش و بادام به عنوان یک میان وعده در طول روز می‌تواند سهم بسزایی در تأمین نیازهای بدن و کاهش ابتلا به بیماری‌های گوارشی داشته باشد. انجیر هم به عنوان تقویت‌کننده قلب، کبد و مغز کودکان جایگاه خاصی در یک برنامه غذایی ایده‌آل خواهد داشت.

وی در خاتمه توصیه می‌کند: بهتر است، شیر کم چرب، کاهو، هویج و ذرت نیز به عنوان میان وعده مناسب در برنامه غذایی روزانه افراد قرار گیرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.