معرفی فستیوال کشتیرانی در آمستردام هلند

جشنواره کشتی ها و قایق ها از ۱۹ آگوست تا ۲۳ آگوست در کانال های بزرگ شهر آمستردام برپا شد. این مراسم نخستین بار در سال ۱۹۷۵ و با هدف بزرگداشت ۷۰۰ سالگی آمستردام برگزار شد و از آن پس هر ۵ سال یک بار تداوم داشته است.

جشنواره کشتیرانی آمستردام هلند

عنوان این جشنواره Sail Amsterdam است و هدف از آن یادآوری و بزرگداشت تلاش های دریانوردان و بازرگانان هلندی است که با استفاده از کشتی های بادبانی عرصه ی اقیانوس ها را در می نوردیدند و خاور و باختر جهان را به هم وصل می کردند.
در این مراسم کشتی های قدیمی، بازسازی شده و قایق های بیشماری شرکت می کنند که در آبهای حاشیه ی آمستردام رژه می روند. برآوردها نشان می دهد که در امرسم امسال نزدیک به ۱۰ هزار شناور کوچک و بزرگ شرکت خواهند داشت.
علاوه بر هلندی ها و قایق هایشان، دریانوردان و علاقمندانی از اروپا، آمریکا و کانادا نیز شرکت می کنند.

جشنواره کشتیرانی آمستردام هلند

شهر آمستردام نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد.
بندر آمستردام از شرق به دریاچهٔ اَیسل مِیر وصل می‌شود و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آبهای آزاد راه دارد. ورود آب به این مجراها کنترل می‌شود چون آمستردام نیز مانند مناطق وسیعی از هلند زیر سطح دریا قرار گرفته‌است. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهٔ گسترده‌ای از کانالها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند. این کانالها به تدریج طی چهار پنج قرنِ گذشته به شکل نیم دایره‌هایی دورِ هستهٔ اولیهٔ شهر حفر شده و گسترش یافته‌اند. کاربرد اصلی آنها جابجایی بار و محصولاتِ وارداتی از کشتی‌ها به انبارها و تجارتخانه‌ها و بالعکس از آنجا به بندرگاه بوده‌است.
هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود نیز آمستردام از اهمیت بسزایی برخوردار بوذه است.

جشنواره کشتیرانی آمستردام هلند

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.