چگونه با تغییرات در محل کار خود روبرو شوید

رئیس‌تان تغییر کرده؟ همکاران جدیدی وارد بخش شما شده‌اند؟ وظیفه جدیدی به شما محول شده و برای همه اینها استرس دارید؟ باید به شما بگوییم این استرس کاملا طبیعی است. تغییر و تحول‌ها همیشه با اضطراب و نگرانی همراه است. چون می‌خواهیم شرایط جدیدی را تجربه کنیم و اصولا ما از ناشناخته‌ها می‌ترسیم. وقتی حدود ۸ ساعت و گاهی بیشتر در محل کار هستیم طبیعی است برایمان مهم باشد چه تغییراتی رخ می‌دهد و چطور باید با آنها کنار بیاییم.

۱- تغییر سخت است چون ذهن ما تمایل دارد بعضی چیزها تغییر نکنند. مخصوصا وقتی پای عادت‌های قدیمی به میان بیاید. سال‌ها کار کردن با یک رئیس، همکاران خاص، محیط کار ثابت و وظایف همیشگی، ذهن را عادت می‌دهد و برایش سخت است که تغییر و تحول در اینها را بپذیرد. پس باید کمی به خودتان و حس تان حق بدهید که می‌خواهد جلوی شما را برای پذیرش تغییرات بگیرد.

۲- اطلاعات و آگاهی همیشه باعث کاهش استرس ما از موقعیت‌های جدید و تغییرات می‌شود. اگر به شما اطلاع داده‌اند که وظیفه جدیدی به شما محول شده یا قرار است با همکار و رئیس دیگری کار کنید، کمی تحقیق کنید. درباره کار جدید مطالعه کنید یا درباره همکار و رئیس جدید از دیگران پرس و جو کنید. این کار باعث می‌شود آرامش بیشتری پیدا کنید.

۳- پیش‌داوری نکنید و اجازه ندهید دیگران هم این کار را انجام دهند. اگر قبل از انجام تغییرات درباره آنها حکم صادر کنید دیگر نمی‌توانید براحتی ذهن تان را تغییر دهید. ممکن است همکاران دیگر در گفت‌و‌گوهای هنگام ناهار و وقت‌های استراحت درباره همکار و رئیس جدید بد بگویند. شما توجه نکنید. حتی تذکر بدهید که می‌خواهید خودتان شناخت پیدا کنید. اگر تأثیر نداشت در گفت‌و‌گوها شرکت نکنید. خلاصه نگذارید پیش‌داوری خودتان یا حرف‌های منفی دیگران پذیرش تغییرات را برایتان سخت تر کند.

۴-کمی مثبت نگاه کنید. درست است که می‌ترسید اما به خودتان بگویید شاید شرایط جدید باعث کارایی بیشتر شما و پیشرفت تان شود. شاید رئیس و همکار جدید دوستان بهتری برایتان باشند و محیط کار دلپذیرتری داشته باشید.

۵-کمی به خودتان فرصت بدهید. اینکه بدانید ترس‌های شما از این تغییرات طبیعی است باعث می‌شود کمی به خودتان زمان بدهید تا با این ترس‌ها و تحولات کنار بیایید. از خودتان انتظار نداشه باشید امروز که خبر تغییرات را شنیدید فردا با آمادگی کامل با آنها رو به رو شوید.

۶-یادتان باشد ترس بیش از حد شما از تغییر و تحول در محل کار ممکن است به خانه هم منتقل شده و زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. خوب است که با همسر و فرزندتان درباره آنها صحبت کنید اما سعی کنید استرس را به آنها منتقل نکنید و اجازه ندهید بدخلقی شما زندگی تان را تلخ کند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.