راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا بزرگترین شهرستان کشور ترکیه در امتداد ساحل دریای مدیترانه می باشد و مانند شهرستان های کوچک از مزایای مشابه و مقرون به صرفه برخوردار است. هوای آن برای اقامت در همه فصلهای سال مناسب است و یک گزینه تفریحی و حتی فرهنگی خوب برای گردشگری محسوب می شود.

بخصوص این شهر در مقایسه با استانبول بسیار ارزان تر است. هتل های بسیار زیبا و تاریخی در مرکز آنتالیا واقع شده اند که با هزینه ای اندک خدماتی عالی از غذا و آشامیدنی تقریباً به طور نا محدود ارائه می دهند. هتل های ارزان تر نیز اتاق خصوصی با هزینه ای کمتر از اجاره ی یک تخت خواب در خوابگاه ارائه می دهند و جستجو برای چنین گزینه هایی ارزش اش را دارد.

از دیگر جنبه های گردشگری آنتالیا باید به جاذبه های تاریخی و مکان های قدیمی نیمه ویران باستانی بی شماری اشاره کرد که نه تنها بازدید از آنها مجانی است بلکه همیشه باز هستند. برخی از سواحل زیبای در آنتالیا مکانی بسیار دلپذیر و ارزان هستند که ترکیبی از فرهنگ و خورشید را به نمایش می گذارند. غواصی در دریای مدیترانه یکی از مشهور ترین و ارزان ترین گزینه در جهان برای این تفریح می باشد.

چرا به شهر آنتالیا در ترکیه سفر کنیم؟
آتاتورک این شهر را با عنوان ” زیباترین مکان بر روی کره ی زمین” توصیف کرده است.

در حالی که شاید به نظر این عبارت کمی مبالغه آمیز و مغرضانه به نظر برسد، اما باید بگوییم که شکی در زیبایی مناظری که آنتالیا به نمایش می گذارد نیست. در این شهر، مارینا توسط سخره های تماشایی و دیوار شهر باستانی احاطه شده است، ساحل دریا و در پس زمینه کوه های توروس قرار گرفته اند و شهر باستانی کالیسی (آنتالیا) این شهر را به مکان رویایی برای عکاسان تبدیل کرده است.

بهترین مکان های گردشگری کدامند؟
بهترین و زیبا ترین قسمت شهر آنتالیا بندر کالیسی برای صرف یک روز لذت بخش و سفر با قایق است. در این سفر آبی می توانید خط ساحلی آنتالیا را تماشا کنید، در غارهای بکر شنا کنید و از ماهی های تازه صید شده و کبابی نوش جان کنید.

اگر علاقه مند به فرهنگ باستانی یونان و روم هستید، باید از موزه ی باستان شناسی آنتالیا (Antalya’ Archaeological Museum) دیدن کنید؛ در این موزه آثار کشف شده ای از شهرستان باستانی آن منطقه به نمایش گذاشته شده است.

بهترین مکان ها برای گشت و گذار کدامند؟
جالب ترین مکان برای گشت وگذار اکتشاف شهر قدیمی کالیسی می باشد. این مکان با دیوارهای سنگی باستانی، برج ساعت و طاق رومی که مشهور به دروازه ی هادریان (Hadrian’s Gate) می باشد، احاطه شده است.

احتمالاً در خیابان های پیچ در پیچ سنگی این منطقه گم خواهید شد، اما نگران نباشید، این بخشی از سرگرمی گشت و گذار در این منطقه است و مردم محلی در پیدا کردن مسیر به شما کمک می کنند.

منطقه ی کالیسی تنها بخشی از شهر است که در آن معماری عثمانی را مشاهده می کنید، دو منطقه ی لارا و کونیالتی پر از ساختمان های مدرن و آپارتمان های بتنی می باشد.

بهترین خوراکی ها را در کدام منطقه ی آنتالیا نوش جان کنید؟
اگر بودجه ی شما محدود است، اغلب رستوران های معمولی در ترکیه از منوها و قیمت های مشابه برخوردار هستند. انتخاب های عمومی شما می تواند کوفته، دونر، کباب چوبی مرغ یا گوشت بره ادویه دار باشد. همان گزینه ها نیز در داخل قلعه کالیسی ارائه می شوند اما با قیمت هایی بسیار گران تر.

برای ناهار می توانید به او یمکلری (Ev Yemekleri) (خانه ی پخت و پز) بروید و چهار نوع غذا را با مبلغ تنها ۵ لیر (۳ دلار) از بوفه تهیه کنید. غذاهای ارائه شده شامل سوپ، سالاد، نوعی گوشت، مرغ، سبزیجات و نوعی برنج (rice pilav) و یا پاستا هستند.

اگر به دنبال غذای سنتی هستید به گانی لیرر (Guneyliler) بروید، در آنجا ابتدا با پیش غذا یا به اصطلاح آنها “مزه” از شما پذیرایی می شود و قبل از اینکه چیزی سفارش دهید نون تازه برایتان سرو می شود. یکی از غذاهای مشهور آنجا پیده کیمالی (kiymali pide) ( نوعی پیتزا با برش های گوشت چرخ شده) و علی نازیک (Ali Nazik) که ظرفی از گوشت خوابانده شده در بادمجان کوبیده شده و سس ماست بر روی آن است، می باشد.

اگر به دنبال گوشت کبابی هستید بهتر است به مهمت۷ (۷ Mehmet) بروید. در آنجا نیز از شما با پیش غذا یا مزه با تنوع بالا پذیرایی می شود و خدمات عالی در محیطی خوب را تجربه خواهید کرد.

برای غذاهای دریایی و ماهی هم گزینه هایی زیادی وجود دارد که می توانید به لارا بالیکی اوه (Lara Balik Evi)، آلارا(Alara) با مناظری باور نکردنی و همچنین مکان های دیگر در بندرگاه قدیمی سری بزنید.

برای صرف غذاهای سبک، اسنک به کجا برویم؟
کافه های زیادی در منطقه کالیسی وجود دارد. در برخی فصول رستوران های ساحلی نیز در شب ها فعال می باشند که می توانید صدای موزیک زنده ترکی و غربی را در هر مکانی بشنوید. از بهترین کافه های محلی می توان به آیاس (Ayyas)، دلمه (Dolma)، شاکر پاب (Shaker Pub) و آیاس میهانه ( Ayyas Meyhane) اشاره کرد.

بهترین مکان ها برای گردش در شب کدامند؟
به غیر از کافه ها با موسیقی زنده، اگر در ماه اکتبر به آنتالیا بیایید گزینه هایی مثل شب در سمفونی، اپرا و باله را نیز می توانید داشته باشد.

چه مکانی برای اقامت در آنتالیا مناسب است؟
اگر مایل به اقامت در خود منطقه ی کالیسی هستید می توانید در هتل های کلاس یک (Tuvana ،Alp Pasa ،Otantik) با رستوران هایی مجلل و استخر شنا با نرخ های بسیار مناسبی اقامت داشته باشید.

اگر مایلید بیشتر آفتاب بگیرید، بهتر است در منطقه کونیالتی اقامت کنید. یکی از مکان ها برای اقامت trendy Hillside Su می باشد که البته باید تقبل هزینه ی آن را در نظر بگیرید. اما اگر به دنبال گزینه های مقرون به صرفه تری در منطقه ی کونیالتی در حاشیه ی ساحل هستید هتل های ارزان تری مثل Ozbekhan نیز وجود دارند.

اگر به دنبال رفت و آمد مکرر به ساحل و یک پکیج کامل ساحلی هستید بهتر است در Porto Bello اقامت کنید.

برای خرید به کدام بازار و فروشگاه سر بزنیم؟
قطعاً یکی از نقاط دیدنی آنتالیا بازار محلی آن منطقه است. بازار های محلی هر روز در مکان های مختلفی در آنتالیا برپا می شوند، بنابراین می توانید از رسپشن هتل یا راهنمای تور بخواهید تا نزدیک ترین مکان برپایی بازار محلی (Pazar) را به شما نشان دهند.

رویداد های مهم و جشنواره ها؟
جشنواره ی بین المللی پیانو آنتالیا (نوامبر تا دسامبر) اجرای موسیقی در سطح جهانی را ارائه می دهد و معمولاً ستاره های کلاسیکی مثل Moscow Virtuosi و سبک های جاز کمدی با نوازنده هایی مثل Igudesman و Joo در آنها حضور دارند.

جشنواره ی فیلم نارنجی طلایی (اکتبر) فیلم های مستقل بین المللی را اکران می کنند و بزرگترین جشنواره ی فیلم در کشور ترکیه است. از دیگر جشنواره ها می توان به Efes Jazz and Blues در ماه جولای اشاره کرد.

بهترین راه های عبور مرور و وسایل نقلیه ی عمومی کدامند؟
اولین و گسترده ترین سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوس ها و مینی بوس ها “دولموش”( dolmus) می باشند که به طور گسترده ای در دسترس هستند، اما به عنوان یک بازدید کننده می توانید تنها از ترم ها برای رفت آمد استفاده کنید که معمولاً راحت تر و آسان تر در دسترس هستند.

اگر در مرکز شهر اقامت می کنید می توانید از ترم برای رفتن به موزه و ساحل کونالیتی استفاده کنید.

آیا اینترنت وای فای در دسترس می باشد؟
رستوران های کمی خدمات اینترنت وای فای را ارائه می دهند و هنوز این خدمات به صورت استاندارد در همه ی رستوران ها ارائه نمی شود. البته کافی نت های زیادی در شهر و اطراف آن پیدا می شوند و معمولاً در مکان هایی که اقامت می کنید اینترنت وای فای نیز در دسترس می باشد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی از سال است؟
بهرتین زمان بازدید از آنتالیا در ماه اکتبر است. در این فصل گرمای شدید تابستان گذشته است و بیشتر گردشگران رفته اند و دمای آب دریای مدیترانه برای شنا بسیار مناسب است. همچنین هنوز امکان بازدید از جشنواره هایی مثل سمفونی، اپرا و باله که از تابستان برپا هستند وجود دارد.

چطور به آنتالیا سفر کنید؟
غالباً برای سفر به آنتالیا باید با پرواز استانبول به ترکیه بروید و از آنجا با پرواز دیگری به آنتالیا سفر کنید.

ترکیه کشور بزرگی است و با وجود سیستم اتوبوس رانی خوبی که در این کشور وجود دارد اما سفر زمینی با اتوبوس از شهر های اصلی به آنتالیا می تواند بسیار طولانی باشد. برخی از خطوط هوایی پرواز های مستقیم از آلمان وانگلیس به آنتالیا دارند، بنابراین باید ارائه ی چنین خدماتی را از فرودگاه کشورتان چک کنید.

پیشنهادهایی برای مسافرین:
توصیه ما این است که به جای رفتن به جاذبه های گردشگری مثل (پارک دلفین، پارک آبی و غیره) به خارج از مرکز شهر بروید و زنانی محلی که بر روی اجاق های سنگی نان می پزند و مردانی که بز می چرانند را تماشا کنید.

این فرصتی مقتنم است تا بتوانید نسل های پیشین شهر آنتالیا را ببینید و شیوه ی زندگی روستایی در ترکیه را تجربه کنید.

من آنتالیا را دوست دارم چون……؟
من عاشق آنتالیا هستم به خاطر عطر گل یاس در شب، به خاطر گل های کاغذی رنگارنگ در همه ی فصول سال، کوه های پر از برفی که از بالک آپارتمان ها پیداست و اتمسفر آرامی که همه از آن لذت می برند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.