رازهایی برای موفقیت مدیران زن

مدیران زن این روزها در جهان جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند و مدیریت بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسه‌های بزرگ برعهده زنان گذاشته شده است. شاید این مسأله در ایران کمی کمرنگ‌تر باشد اما مدیران زیادی هم در کشورمان توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند. اگر به تازگی به عنوان مدیر انتخاب شده اید باید بدانید کار سختی برای اثبات شایستگی هایتان در پیش دارید. رازهایی برای موفق شدن به عنوان یک مدیر زن وجود دارد که بد نیست بدانید:

– شنیدن حرف‌های کارمندان، کسانی که باید با آنها کار کنید و مشتری‌ها و… نکته بسیار مهمی است. نگذارید مشغله زیاد مانع شنیدن حرف‌هایی شوند که می‌توانند شما را در جریان اتفاقاتی که در مجموعه‌تان می‌افتد، قرار دهند. هرچه بیشتر و عمیق‌تر گوش کنید، بیشتر می‌فهمید در اطرافتان چه خبر است و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. این کار اعتماد به نفس‌تان را در مدیریت بالا می‌برد و از طرفی به کارمندان‌تان این اطمینان را می‌دهید که می‌توانند همیشه روی این خصیصه شما حساب کنند.

– سعی کنید به کارتان و تصمیماتی که می‌گیرید اعتقاد و ایمان داشته باشید و محکم قدم بردارید. حتی اگر خیلی مطمئن نیستید و تردید دارید، گاهی باید با همین اعتقاد کامل ریسک کنید و تصمیم بگیرید. این اقتدار شما را نشان می‌دهد.

– اشتباه کرده‌اید؟ این اتفاق اصلاً عجیب و غیر قابل قبول نیست. اشتباهات جزئی از کار مدیریت است اما باید به این اشتباهات دقت کنید و یاد بگیرید. این روند باعث می‌شود در مدیریت مهارت بیشتری کسب کنید. به این فکر کنید که بهتر بود چه راه حلی را انتخاب می‌کردید یا کدام قسمت از کارتان ایراد داشته است.

– ممکن است به عنوان مدیر زن استرس‌تان کمی بیشتر باشد بخصوص اگر تازه به جرگه مدیران زن پیوسته باشید. اجازه ندهید این استرس مانع بروز خلاقیت‌ها و توانایی هایتان شود. هرجا لازم است با صراحت عقایدتان را بیان کنید و اجازه بدهید کارمندان‌تان از نظرات شما با خبر باشند. صراحت شما باعث می‌شود آنها دنباله رو شما باشند.

– خودتان باشید. برای غلبه بر استرس و اینکه ثابت کنید شایسته این جایگاه هستید، سعی نکنید تبدیل به کسی دیگر شوید. خوب است که به راهنمایی‌های مدیران دیگر گوش کنید اما بخشی از مدیریت با ویژگی‌های شخصی شما پیش می‌رود. راه و روش خودتان را برای مدیریت پیدا کنید و به کار ببرید.

– انتظار نداشته باشید که کارمندان‌تان همه مسائل‌شان را با شما در میان بگذارند. گاهی لازم است از آنها سؤال بپرسید. اینکه فکر می‌کنند چه تغییراتی لازم است در محل کارتان و نحوه انجام کارها ایجاد شود. برای بهبود شرایط و رشد مجموعه تحت مدیریت‌تان از آنها کمک بگیرید و نظرشان را بپرسید. درباره مشکلات شخصی و مسائلی که ممکن است آنها را در محل کار ناراحت کند هم بپرسید. این کار اعتماد آنها را به شما بیشتر می‌کند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.