چه کنیم وقتی از شغل‌ خود متنفریم؟

اینکه شغلمان را دوست نداشته باشیم دیگر چندان عجیب نیست. بسیاری از مردم به دلایل مختلف مجبورند در شغل‌هایی مشغول به کار شوند که مرتبط با رشته تحصیلی‌شان نیست یا علاقه چندانی به آن ندارند. این اتفاق دوست داشتنی نیست اما وقتی قرار است در این شرایط کار کنیم، بهتر است سعی کنیم با آن کنار بیاییم و با فکرهای ناراحت‌کننده شرایط را دشوار‌تر نکنیم. البته راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید شغل جدید و نامطلوب را به یک شغل محبوب برای خودتان تبدیل کنید:

– اول از همه باید متوجه شوید که چرا این شغل را دوست ندارید. با خودتان کمی فکر کنید و ببینید مشکل اصلی چیست. با مدیر‌تان مشکل دارید یا همکاران؟ شرایط مالی مناسب نیست؟ کارتان بیشتر از حد معمول است؟ شریل لینچ سیمپسون، مشاور شغلی، می‌گوید: «گاهی اوقات آدم‌ها در شغل خود شاد نیستند، زیرا در جای دیگری از زندگی خود احساس ناراحتی می‌کنند. اگر ریشه‌ این مشکل در خود شغل نباشد، تغییر آن نمی‌تواند موقعیت‌تان را بهتر کند.» – ممکن است شغلی در حال حاضر برایتان دوست داشتنی نباشد اما پله صعود و ترقی محسوب شود. اگر می‌دانید با شغل فعلی می‌توانید مهارت‌هایی کسب کنید که بعد‌ها و برای رسیدن به مراحل بالاتر حرفه‌ای کمک‌تان می‌کند، کمی صبر داشته باشید و شرایط فعلی را بپذیرید. گاهی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت لازم است کمی تحمل داشته باشید.

– ممکن است کارهایی که برعهده شماست چندان جالب و مورد علاقه شما نباشند. اما همیشه امکان تغییر وجود دارد. شاید فرصت‌های دیگری در محل کارتان وجود دارد که بتوانید از آنها استفاده کنید. درباره طرح‌های جدید پرس و جو کنید و پیشنهاد بدهید که در آنها مشارکت کنید. شاید با این فعالیت‌ها به مرور بتوانید رده شغلی‌تان را تغییر داده و فضای جدیدی را تجربه کنید.

– حرف زدن کلید حل بسیاری از مشکلات است. اگر بخش‌هایی از شغل‌تان برایتان ناراحت‌کننده است یا شرح وظایف‌تان سنگین و سخت است، با مدیرتان صحبت کنید و سعی کنید راهی برای تغییر پیدا کنید. مثلاً درخواست کنید بعضی وظایف‌تان را به دیگران بسپارند یا وظایف تازه‌ای که به آنها علاقه بیشتری دارید برعهده‌تان گذاشته شود، این کار باعث می‌شود سطح رضایت شما از شغل‌تان بالاتر برود. ممکن است مدیر شما اصلاً در جریان این نارضایتی شما نباشد و اگر باخبر شود برای حل این مشکل کمک‌تان کند.

– شاید حس بدی که الان به کارتان دارید به دلیل تغییرات تازه است. مخصوصاً اگر به تازگی این شغل را شروع کرده باشید. تغییرات معمولاً استرس‌هایی همراه دارند که باعث می‌شوند بیشتر احساس نارضایتی داشته باشید و کنار آمدن با شرایط برایتان سخت‌تر شود. کمی به خودتان زمان بدهید تا شرایط جدید برایتان عادی شود و دوباره بررسی کنید که آیا باز هم از شغل‌تان متنفر هستید یا نه.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.