روغن نارگیل و فواید آن

روغن نارگیل یکی از معدود خوراکی‌هایی است که می‌توان آن را در دسته سوپرفودها قرار داد. سوپرفود یا ابر غذا به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که تاثیر زیاد روی سلامتی مصرف کننده دارند. ترکیب منحصربه‌فرد اسید‌های چرب روغن نارگیل می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامتی شما داشته باشد. خواص روغن نارگیل خوراکی شامل کمک به لاغری، عملکرد بهتر مغز و فواید شگفت‌انگیز متعدد دیگر است. حتی بدون مصرف خوراکی هم می‌توان از فواید روغن نارگیل برای پوست و مو بهره‌مند شد. خواص روغن نارگیل برای پوست و مو کمتر از خواص خوارکی آن نیست. در اینجا هشت خاصیت روغن نارگیل را معرفی می‌کنیم که از نظر علمی ثابت شده‌اند.

روغن نارگیل یک سوزاننده چربی:
اضافه وزن در میانسالی می تواند افراد را در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و انواع سرطان قرار دهد. از آنجایی که سوخت و ساز اسید های چرب روغن نارگیل متفاوت از دیگر چربی ها می باشد، می تواند در سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن مفید باشد. استفاده از روغن نارگیل جایگزین بسیار خوبی برای استفاده از مواد شیمیایی است. روغن نارگیل یکی از بی نهایت مواهب طبیعی است که در دسترس ما انسان ها قرار دارد.

زیبایی:
روغن نارگیل از آن دسته موادی است که نهایت زیبایی و سلامتی را برایتان به ارمغان می آورد. تحقیقات علمی ثابت کرده که فواید چشمگیر این روغن بر تمام بدن شما اثر گذاشته چه در درون و چه در بیرون بدن، از تقویت و درمان و ترمیم پوست گرفته تا سوزاندن چربی، ساختار سوخت و ساز اسیدهای چرب آن با تمام چربی های اشباع شده دیگر تفاوت است در دمای خانه مانند کره جامد است و مثل روغن های دیگر فاسد نمی شود.

کرم مرطوب کننده:
بعد از استفاده از روغن نارگیل در پخت و پز، بیشترین استفاده آن به عنوان مرطوب کننده است. این روغن به شدت مرطوب کننده و مغذی بوده و پوست را نرم و لطیف می کند.
نحوه استفاده: صورت خود را شسته و به اندازه یک سکه از روغن را برداشته و بصورت دایره وار روی صورت خود بمالید. به مدت ۵ دقیقه صبر کرده تا روغن کاملا جذب پوست شود.

پوست:
هرقسمت از پوست که خیلی زبر یا ترک خورده است را با مقداری روغن نارگیل مالش دهید (به صورت دایره وار).

درمان آفتاب سوختگی پوست:
می توانید روغن نارگیل را به عنوان یکی از گزینه های درمانی در نظر بگیرید. که برای آفتاب سوختگی بسیار مفید است. ترکیب آن با عصاره آلوئه ورا و اسانس اسطوخودوس هم موجب اثر بخشی بیشتر شده، البته مخلوط آماده شده را در یخچال بگذارید و در صورت کاهش دما از آن استفاده نکنید.

روغن نارگیل و درمان قارچ:
روغن نارگیل حاوی اسید کاپریلیک و اسید لوریک است که به شدت موجب درمان کاندیدا، بیماری های قارچی زنانه می شود. این روغن، دیواره های سلولی کاندیدا را از بین برده و با نفوذ به درون ساختار سلول، از مقاومت آن در برابر درمان جلوگیری می کند. برای این کار هر روز صبح، دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را تا زمان بهبودی میل کنید.

برق لب ترمیمی:
به اندازه کافی از روغن نارگیل برداشته و برای مرطوب کردن و برطرف کردن چین و چروک، آن را روی لب بمالید.

آرایش پاک کن:
خانم ها می توانند برای پاک کردن آرایش خود، دستمال های مرطوب شیمیایی را کنار گذاشته و از روغن نارگیل به کمک یک تکه پنبه استفاده کنند و در نهایت صورت خود را با آب گرم شست شو دهند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.