فواید آلوئه‌ورا برای کودکان

نام آلوئه ورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته میباشد و در ایران به نام صبر زررد مشهور است. آلوئه ورا چنان خواص چشمگیر و متعددی دارد که نامها و القاب زیادی از قبیل: گیاه درمانگر، گیاه سوختگی، دکتر گلدنی، گرزبهشتی را به خود تخصیص داده است. آلوئه ورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع آرایشی، نوشابه سازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی دارد.

فواید آلوئه ورا برای کودکان:
عصاره آلوئه ورا برای پوست کودکان کاملا بدون ضرر است. در این مقاله، چند روشی که از طریق آن ها، شما می توانید از ژل آلوئه ورا در کودکان خود استفاده کنید، معرفی خواهد شد:

۱. شما می توانید عصاره آلوئه ورا را برای درمان اگزما در کودک خود استفاده کنید، اگزما می تواند پوست را تکه تکه کرده و باعث خارش و قرمزی آن شود، همچنین در برخی موارد گرمای غیر قابل تحملی در پوست کودکان ایجاد کند. آلرژی و وجود سیستم ایمنی ضعیف در بدن کودکان می تواند منجر به اگزما و بدتر شدن شرایط موجود شود. شما به عنوان یک پدر و مادر می توانید از درمان های طبیعی مانند ژل آلوئه ورا بر روی پوست کودک خود بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده کنید. در این میان، شما همچنین می توانید اقداماتی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن او انجام دهید.

۲. شما می توانید ژل آلوئه ورا را برای درمان بریدگی های جزئی، سوختگی ها و کبودی های ایجاد شده در بدن فرزند خود استفاده کنید. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند خارش پوستی را که به دلیل گزش پشه یا حشرات مختلف رخ داده را تسکین دهد.

۳. با استفاده از ژل آلوئه ورا می توان بثوراتی را که از تماس بیش حد از پوشک با بدن بچه نیز به وجود آمده است را سریع تسکین داد و عوامل راحتی کودک خود را فراهم آورد.

۴. در حالی که از ژل آلوئه ورا بر روی پوست کودک خود زده اید، آن را با استفاده از انگشتان خود به آرامی مالش دهید. در صورتی که بثورات به دلیل پوشک و یا لباس او به وجود آمده است، قبل ازخشک شدن ژل آلوئه ورا بر روی پوست فرزند خود، پوشک او را نبندید و یا لباس او را نپوشانید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.