درمان خار پاشنه با سرکه سیب

تقریبا ۱۶ سال پیش با خار پاشنه بر روی هر دو پای خود مواجه شدم و برای درمان آن به یک درمانگاه مراجعه کردم. اولین دکتر نمی خواست کاری انجام ندهد، اما بعد برای درمانش استروئید (کورتیزون) تزریق کرد. کورتیزون یا کورتیکواستروئیدها، به طور گسترده ای در پزشکی استفاده می شوند. آنها انواع آلرژی، التهاب و بسیاری از فرآیندهای بیماری را کنترل می کنند. در بسیاری از مواقع از استروئید استفاده کردم و در عین حال، این روش یک درمان موقت بود. استروئید باعث التهاب کاهش می شد، اما این روش همیشه به نتیجه نمی رسید.

مجبور شدم برای درمان خار پاشنه به پزشک دیگری مراجعه کنم. دومین پزشک گفت می تواند با انجام عمل جراحی رسوبات کلسیم را از آن ناحیه خارج کند، اما احتمالا خار پاشنه دوباره باز خواهد گشت. این درمان هم درمان دائمی نبود، بنابراین این ایده را هم رد کردم. نکته ای که برای من بسیار جالب بود این بود که بسیاری از پزشکان نمی دانستند چرا خارپاشنه در وهله اول شکل می گیرد.

سومین دکتر توضیح داد که خار پاشنه بر اثر رسوبات کلسیم در قسمت تحتانی استخوان پاشنه ایجاد می‌ شوند. تاندون اصلی که در زیر پا قرار دارد به نقطه کم استخوان متصل است، به همین دلیل دلیل خارپاشنه بسیار دردناک است و باعث التهاب می شود. هر بار که حرکت می کنید، تاندون کشیده می شود و موجب تنش و درد می شود.

پزشک گفت: “می تواند عمل جراحی انجام دهد و تاندون را از نقطۀ اتصال بردارد.”

اما سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که پس از عمل جراحی چه اتفاقی برای پاها رخ می دهد، آیا پس از برداشتن تاندون ها خار پاشنه از بین می رود؟
درست است که بعد از برداشتن تاندون ها دیگر از درد خار پاشنه رنج نخواهید برد، اما آیا می توانید تصور کنید که بقیه عمر با پاهای صاف راه بروید؟ تاندون ها برای هدفی وجود دارند و هدف آن ها این است که از ساختار پا حمایت می کنند و از صاف شدن کف پاها جلوگیری می کنند.

تقریبا سه سال از زخم های خار پاشنه رنج بردم تا اینکه متوجه شدم علت اصلی خار پاشنه عدم تعادل pH در سیستم بدن است. اسید بیش از حد باعث رسوب کلسیم می شود.

برای تعادل pH در سیستم بدن کافی است یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف آب مخلوط کنید، و روزی دو بار پاهایتان را در آن بشویید. سرکه سیب کلسیم اضافی را از استخوان بیرون می آورد و امداد رسانی می کند.

پس از انجام این روش خار پاشنه دیگر باز نمی گردد و شما مجبور نیستید با پاهای مسطح و استخوانهای ضعیف قدم بزنید.

2.4/5 - (5 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. زهرا می‌گوید

    تو رو خدا بگید این روش خارپاشنه رو خوب میکنه؟

  2. زهرا می‌گوید

    تو رو خدا بگید این روش خارپاشنه رو درمان میکنه؟

  3. زهرا می‌گوید

    باید سرکه و عسل رو گرم کنیم؟

  4. مهدی می‌گوید

    تو رو خدا بگید چند روز این کار رو انجام بدم چون من دیگه دارم از درد میمیرم

  5. نرگس می‌گوید

    من از شدت درد بیچارە شدم، دیگە نمیتونم راە برم
    تزریق کورتون هم موقتیە
    سرکە و عسل جواب میدە واقعا؟

  6. ناشناس می‌گوید

    سلام تو رو خدا بگید اگه خوبه منم انجام بدم آخه منم از درد خارپاشنه دارم میمیرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.