خواص خرما برای پوست و مو

خرما یا رطب، میوه‌ای بسیار قدیمی است که در مناطق گرمسیری پرورش می‌یابد. مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی معمولا زیاد از این میوه استفاده نمی‌کنند، اما در خاورمیانه، خرما مادۀ غذایی رایج و محبوبی است. در ایام ماه مبارک رمضان خرما بخشی از سفره هر روزه مردم است. به نظر می رسد که این میوه با توجه به ظاهر چروکی و قهوه ای رنگش خاصیت زیادی نداشته باشد، اما بر عکس آنها به طرز معجزه آسایی برای سلامتی بدن مفید هستند.

جالب است بدانید انواع و اقسام این میوه شیرین و محبوب برای سلامت پوست و مو نیز مفید است. خرما سرشار از کلسیم، آهن، روی، منیزیم، منگنز، فولیک اسید، انواع پروتئین و ویتامین و فیبر است.
– خرما با داشتن میزان زیادی ویتامین C پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد.
– خرما با جلوگیری از آسیب های ناشی از اکسیده شدن سلول‌های پوست، مانع از پیر شدن زودهنگام پوست شده و چین و چروک ها را کاهش می دهد.
– تحقیقات نشان داده گروه B ویتامین‌ها برای درمان انواع مشکلات پوستی مؤثر است. بنابراین خرما با داشتن میزان زیادی ویتامین B به بهبود وضعیت پوستی شما کمک می کند. ترکیب خرمای له شده و عسل می تواند جای جوش را از بین ببرد.
– بطور کلی مصرف مرتب خرما به سالم، براق و جوان ماندن پوست کمک می کند.
– خواص خرما برای مو: مواد معدنی موجود در خرما همان موادی اند که به فولیکول های مو کمک می کند رشد کرده و موی شما سالم و قوی بماند.
– خواص خرما برای مو: ویتامین A و B موجود در خرما و همچنین میزان بالای آهن، کلسیم و منیزیم این میوه ، آن را به یک ماده غذایی
پر ارزش برای مو تبدیل کرده است.
– با مصرف روزانه ۳ عدد خرما مواد معدنی لازم برای قوی شدن موها تأمین می شود.
– می توان عصاره خرما را به پوست سر زده و ماساژ داد تا مواد آن به صورت موضعی نیز به موها برسند و موها ضخیم تر و قوی تر شوند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.