چگونه کار آفرینی کنید؟

اگر تازه می‌خواهید کارآفرینی را آغاز کنید و دنبال ایده‌های خاص و خوب می‌گردید شاید با چند ایده مواجه شوید و نتوانید بین‌شان یکی را انتخاب کنید. انتخاب ایده یکی از مهم‌ترین قدم‌های شروع کارآفرینی است چون ایده خوب‌،شما را به موفقیت می‌رساند و اگر در انتخاب آن اشتباه کنید ممکن است اصلاً به چیزی که در ذهن دارید نرسید.

داشتن چند ایده معمولاً افراد را به شک و سردرگمی در انتخاب می‌اندازد. با این راهکارها می‌توانید یک ایده خوب را از بین چند ایده‌ای که خودتان دارید یا به شما پیشنهاد شده انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بدون این ۵ نفر دست به کارآفرینی نزنید

اول اینکه باید ایده‌ای را انتخاب کنید که کمتر ناشناخته است و بیشتر درباره آن می‌دانید. با انتخاب ایده‌ای که دارای کمترین ناشناخته هاست، در برابر مشکلاتی که ممکن است کمتر برای آنها آماده باشید یا راه‌ حل‌شان را بدانید ایمن خواهید بود. مشکلاتی که پیش‌بینی نکرده اید می‌تواند کارتان را واقعاً به خطر بیندازد. ممکن است به نظرتان برسد که انتخاب ساده‌ترین راه شجاعانه نیست و کارآفرین واقعی نوآوری را ترویج می‌کند اما شما در شروع کار و وقتی تجربه چندانی ندارید بهتر است کمی محتاط باشید و بعد از طی کردن مراحل اولیه، کاری خاص و ویژه ارائه دهید.

ایده‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید باید عملی و قابل اجرا باشد. بعضی ایده‌ها ظاهر بسیار خوبی دارند اما چندان قابل استفاده نیستند. اینکه ایده مفید باشد و بتواند مشکلی را بدرستی حل کند یا اینکه در بازار کار برایتان کارآمد باشد و شما را به جایی برساند. قابلیت اجرا، قابلیت استفاده و بازار محور بودن از معیارهای اصلی انتخاب ایده است.

ایده‌ای که فقط زمان کوتاهی کاربرد دارد مفید نیست. شما باید ایده‌ای را انتخاب کنید که در طول زمان ثبات دارد و تقاضای گروه بزرگی از مشتریان را پاسخ می‌دهد؛ ایده‌هایی که پیش از ورود به بازار قدیمی می‌شوند ایده‌هایی هستند که باید با احتیاط انتخاب شوند.

باید این سؤال را از خودتان بپرسید که ایده شما قابلیت تبدیل شدن به یک روال یا عادت را دارد؟ یعنی قابلیت فروش در بازار در دوره‌های مختلف را دارد یا نه. اگر یکی از ایده هایتان این قابلیت را دارد حتماً انتخابش کنید.

بعضی ایده ها به تنهایی هیجان انگیزند اما ممکن است در مجموعه کاری شما چندان جایی نداشته باشند. اینکه ایده با استراتژی سازمانی که می‌خواهید راه بیندازید سازگار باشد مسأله مهمی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ایده خوب که باید به آن توجه کنید سودآوری است. کسب و کار شما باید سودآور باشد پس ایده‌ای را انتخاب کنید که شما را به آن برساند. البته ممکن است چند ایده به نظر سودآور برسند اما راه و روش آنها و مسیر سودآوری‌شان چندان مشخص و واضح نباشد. ایده‌ای که انتخاب می‌کنید باید با مسیر مشخص و درست به سودآوری برسد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ بهانه برای کارآفرین نشدن

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.