چگونه از یکنواختی کار فرار کنیم؟

داشتن تنوع در کار چیزی است که باعث می‌شود شما انرژی بیشتری برای کار داشته باشید و کمتر خسته شوید. شغل‌های روتین با روال‌های ثابت معمولاً بیشتر افراد را دچار یکنواختی می‌کنند و آنها احساس می‌کنند به تنوع و هوای تازه‌ای نیاز دارند.

اگر برای یکنواختی فکری نکنیم کارایی مان کم می‌شود و دیگر علاقه چندانی هم به کارمان نداریم. پس اگر شما هم چنین شرایطی دارید بهتر است قبل از این‌که شرایط بدتر شده و روحیه تان از بین برود برایش فکری کنید.

تغییر نحوه انجام روزانه کارها و روال آنها می‌تواند کمی تنوع ایجاد کند. مثلاً تا جایی که ممکن است ترتیب کارها را عوض کنید. کاری که تا به حال صبح اول وقت انجام می‌دادید به زمان دیگری موکول کنید. ضمن این‌که می‌توانید کارهایی را که بیشتر دوست دارید و به شما انرژی می‌دهد اول وقت انجام دهید.

شاید بد نباشد غیر از وظایف همیشگی کار تازه‌ای انجام دهید و از مدیران بخواهید وظایف جدید برعهده شما بگذارند. با این کار هم خودتان را محک می‌زنید و توانایی هایتان را می‌سنجید و آن را به مدیران ثابت می‌کنید و هم روند روزمرگی کارتان عوض می‌شود. ایده‌های تازه‌ای پیدا می‌کنید و همین می‌تواند همه چیز را برایتان تازه کند. ایده هایتان را بررسی کنید و آن را با همکاران و مدیران تان در میان بگذارید. این یعنی تحرک و پویایی تازه.

چرا یک دوره آموزشی تازه را نمی‌گذرانید؟ دوره‌های آموزشی باعث می‌شود نکات تازه و به روزی درباره کارتان یاد بگیرید. یادگیری همیشه باعث می‌شود کسالت برطرف شود و احساس کنید مفیدتر و کارآمدتر هستید.

کسالت همیشه با محیط کار مرتبط نیست. گاهی از این‌که همیشه باید مسیر تکراری را طی کنید تا به محل کار برسید یا بعد از رسیدن به خانه کارهای ثابتی را مثل غذا پختن و رسیدگی به بچه‌ها انجام دهید کسل می‌شوید. کمی این روال را تغییر دهید. بخشی از مسیر را پیاده بروید یا یک مسیر تازه را امتحان کنید. برای کارهای خانه می‌توانید یک جلسه با خانواده بگذارید و از آنها بخواهید کمک تان کنند. جدولی برای تقسیم کار بین اعضای خانواده درست کنید تا شما هم زمانی برای خودتان داشته باشید. در این زمان اضافه کمی کتاب بخوانید، یک کار هنری انجام دهید، موسیقی گوش کنید یا با دوستان تان حرف بزنید.

کمی محیط کارتان را تغییر دهید. مثلاً میز کارتان را مرتب‌تر کنید، یک گلدان کوچک روی آن قرار دهید، وظایف تان را روی برچسب‌های رنگی بنویسید و روی میز بچسبانید، عکس خانواده را روی میزتان بگذارید و…. هربار به این میز نگاه می‌کنید احساس بهتری خواهید داشت و کار کردن پشت آن به شما انرژی بیشتری می‌دهد. هر از گاهی هم چیدمانش را عوض کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.