نرم‌افزار آموزش حروف الفبای فارسی در اندروید

امروز یکی از دغدغه‌های والدین، پیشرفت درسی کودکانشان از همان سنین ابتدایی است. آن‌ها همیشه این استرس را همراه خود دارند که ممکن است فرزندانشان در درس‌هایش موفق نباشد؛ بنابراین سعی می‌کنند با فراهم کردن امکانات به پیشرفت آن‌ها کمک کنند. یکی از مشکلات کودکانی که تازه به مدرسه می‌روند، حفظ الفبای فارسی است، به خاطر سپردن این حروف با شکل و تلفظ آن‌ها برای کودک اندکی سخت است، اما شما می‌توانید با برخی از اپلیکیشن ها به کودکتان در این امر یاری دهید.
شما به عنوان یک پدر و مادر باید بدانید پیشرفت تکنولوژی همیشه بد نیست و شما می‌توانید از طریق فناوری، بر این استرس‌ها غلبه کرده و به درس و پیشرفت کودکانتان کمک کنید. در این مطلب قصد داریم چند برنامه خوب و کاربردی را به شما پدر و مادرهای عزیز معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها، حروف الفبا را به کودکانتان آموزش دهید. این برنامه‌ها را می‌توانید از طریق برنامه بازار دانلود کرده و نصب نمایید.

۱- برنامه شهرک الفبا
این برنامه یک معلم همه کاره در منزل شما است که در آن به آموزش حروف الفبا، مفاهیمی در مورد حیوانات و میوه‌ها و اعداد ریاضی پرداخته شده است. روش آموزش آن به‌صورت تصویری بوده و به همراه عکس و شکل نوشتاری اسم آن‌ها را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید از بخش تمرینات این برنامه مهارت‌های کودکتان را تقویت کنید. فرزندتان در قسمت تمرینات؛ با حروف الفبا کلمه می‌سازد و املای آن‌ها را یاد گرفته و تمرین می‌کند.

آموزش حروف الفبا

۲- آموزش الفبای فارسی
این برنامه به‌صورت کاملاً ساده و برای تقویت و یادگیری الفبای فارسی کودکان طراحی شده است. این برنامه الفبای فارسی را در قالب تصویر و هم به‌صورت صوتی به کودکان آموزش می‌دهد، زیرا گوش و چشم دو رکن مهم در یادگیری هستید و حافظه دیداری و شنیداری ما در بیشتر مواقع در به یادآوردن مسائل کمک می‌کند. کودک با کلیک بر روی هر تصویر تلفظ صحیح آن حروف و کلمات را یاد می‌گیرد.

۳- الفبا- گروه روانشناسی
این برنامه برای آموزش نوشتن و خواندن حروف و کلمات و جملات در کودکانی طراحی شده است که مشکل قرینه نویسی دارند و در سن ۳ تا ۸ سال هستند. برخی از کودکان حروف الفبا و کلمات را می‌شناسند، اما آن‌ها را وارونه و قرینه می‌نویسند. اگر مشکل قرینه نویسی در سنین زیر ۸ سال یا در اوایل دبستان رخ دهد، طبیعی است. اما اگر زیاد و ادامه‌دار باشد، ممکن است مشکلات دیگری به وجود آورد. این برنامه به کودکانتان کمک می‌کند تا مشکل قرینه نویسی وارونه‌نویسی در آن‌ها حل‌شده و سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها نیز بیشتر شود.

آموزش حروف الفبا

۴- بچه‌ها الفبا
این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و با پرداختن درون برنامه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. هدف این برنامه آموزش جامع الفبای فارسی در قالب انیمیشن، بازی و سرگرمی است و در آن تمرینات مختلفی جهت افزایش مهارت کودکان ۴ تا ۸ سال درنظر گرفته شده است (کودکان در سنین مهد کودک، آمادگی، پیش دبستانی و دبستان). در این برنامه سعی شده با استفاده از موزیک، تصویرهای زیبا و متحرک، محیط گرافیکی جذاب، الفبای فارسی به‌صورت سازگار با روحیات کودک آموزش داده شود. در این برنامه از یک شخصیت کارتونی به نام خاله گلدونه استفاده شده تا کودکان را تشویق کرده و انگیزه لازم را به آن‌ها بدهد.

آموزش حروف الفبا

۵- الفبای کودک
این برنامه از رویکرد بازی و سرگرمی برای آموزش الفبا استفاده کرده تا کودکان به آن علاقه بیشتری نشان دهند و حروف را بهتر یاد بگیرند. در واقع کودک هم می‌تواند بازی کند و سرگرم شود و هم با تلفظ و نوشتن صحیح اعداد و حروف فارسی آشنایی پیدا کند. در این بازی، کودک با قرار دادن هر یک از اعداد و حروف الفبای فارسی در چرخونه، تلفظ صحیح اعداد و حروف را می‌شنود. مرحله‌به‌مرحله سرعت چرخش بیشتر شده و تمرکز کودک را درگیر می‌کنند تا با سرعت بیشتری جواب دهد. با بازی کردن و تکرار زیاد حروف و اعداد در طول بازی و بانظم خاص، کودک به‌راحتی این حروف و اعداد را به ذهن می‌سپارد. این برنامه رایگان بوده اما دارای تبلیغات است.

آموزش حروف الفبا

۶- بازى آموزش فارسى ۱
این برنامه بیشتر شبیه یک بازی است، و جزء برنامه‌های عالی برای آموزش الفبا به کودکان به‌حساب می‌آید. ‏‏بازی آموزش فارسى ۱ در واقع، بازی بسیار زیبای بادکنک بازی بچه‌ها است که کودکان را سرگرم می‌کند و بهترین راه برای آموزش آن‌ها می‌باشد. در این بازی کودک الفبای فارسی، اعداد، حروف، رنگ‌ها، اشکال را به‌صورت کاملاً ناخودآگاه بدون هیچ سختی یاد خواهند گرفت. همچنین شما مى‌توانید صداى تشویق را خودتان ضبط کرده و کودکتان را تشویق کنید.

آموزش حروف الفبا

۷- اپلیکیشن پیش دبستانی گوبی
این برنامه به‌صورت بازی –آموزشی طراحی شده است. کارکتر جذاب گوبی و انیمیشن‌های خنده‌دار و استفاده از رنگ‌ها و تصویر جذاب باعث شده تا کودکان با انگیزه بیشتری از این نرم‌افزار استفاده کنند. شما با توجه به سن کودک می‌توانید از بازی‌های آن استفاده کرده و به کودکتان آموزش‌های لازم را بدهید. در این برنامه رنگ‌ها، مفاهیم اندازه، شمارش اعداد، الفبا، کلمات و.. آموزش داده می‌شود.
در این برنامه بازی‌های زیر در نظر گرفته شده است:
• برنامه: شمارش با هدف یادگیری اعداد و شمارش آن‌ها.
• تطابق: با هدف یادگیری شکل میوه‌ها و اسم آن‌ها.
• رنگ‌ها: با هدف یادگیری رنگ، اسم رنگ، گروه‌بندی‌های آن.
• الفبا: استفاده از انیمیشن برای یادگیری حروف الفبای فارسی.
• پازل: هدف الگو شناسی و شکل‌گیری اشکال در ذهن کودک.
• اشکال: یادگیری تفاوت‌ها، بزرگی و کوچکی.
• تفاوت‌ها: یادگیری نام و شکل اجسام.

آموزش حروف الفبا

۸- آموزش موزیکال الفبای فارسی به کودکان
این برنامه از شعرها و آهنگ‌های شاد برای آموزش حروف الفبا به کودکان استفاده کرده و در کنار آن‌ها نیز تصاویر متحرک و شادی قرار داده تا علاقه و انگیزه آن‌ها برای یادگیری بیشتر شود. با توجه به جذاب و شاد بودن برنامه و درس‌های آن، کودکان آن را بارها تکرار کرده و ناخودآگاه از طریق تصویر و صوت این حروف را به خاطر می‌سپارند.

مطالب مرتبط:
آموزش «نه شنیدن» به بچه ها

پرسش های رایج درمورد آموزش موسیقی به کودک

آموزش عذرخواهی به کودکان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.