آیا ویندوز ۱۱ به بازار می‌آید؟

۹۰ درصد از رایانه‌های جهان در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، مایکروسافت تا به حال نسخه‌های متفاوتی از ویندوز را ارائه کرده است، کار میکروسافت از ویندوز XP در سال ۲۰۰۱ شروع شد و سپس نسخه‌های ویستا، ۷، ۸، ۸٫۱ و ۱۰ وارد بازار کرد. آخرین نسخه ویندوز، ویندوز ۱۰ نام دارد که تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۵ منتشر شده است. از آن زمان چند سال می‌گذرد و همه کاربران منتظر نسخه ۱۱ ویندوز می‌باشند. در این مطلب می‌خواهیم به ویندوز ۱۱ بپردازیم، آیا مایکروسافت قصد راه اندازی ویندوز ۱۱ را دارد و یا نسخه ۱۰ ویندوز آخرین نسخه آن به حساب می‌آید.

مایکروسافت قصد ارائه ویندوز ۱۱ را ندارد.
طبق اعلام توئیتر رسمی مایکروسافت، هیچ سیستم عامل ویندوزی نسخه ۱۱ به باراز عرضه نمی‌شود و تمام اهداف شرکت در راستای بهبود نسخه ۱۰ می‌باشد. البته ممکن است نظر شرکت تغییر کرده و قصد متحول کردن سیستم عامل خود را داشته باشد، مثلاً ویژگی‌های جدید و نوآورانه‌ای به آن اضافه کند که از طریق بروز رسانی قابل ارائه نیست، بنابراین باید منتظر اخبار جدیدتری باشیم تا ببینیم که ویندوز ۱۱ به بازار خواهد آمد و یا مایکروسافت طبق ادعا خود قصد بروز رسانی‌های مکرر و کامل کردن ویندوز ۱۰ را دارد.

ویندوز ۱۰ رایگان است.
اگر نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز مانند ویستا، ۷، ۸ ، ۸٫۱ را استفاده کرده باشید، می دانید که این نسخه‌ها از طریق دیسک و فایل ISO که به صورت پولی است در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و با پرداخت هزینه می‌توانند آن را بر روی سیستم خود نصب کنند. در واقع برای این کار باید سی دی و یا نسخه فایل ISO را از بازار خریداری کرده و تنها یک سیستم شما قادر به استفاده از آن است. اما ویندوز ۱۰ کاملاً رایگان است و شما نیازی به دانلود فایل ISO از سایت مایکروسافت و یا پرداخت هزینه را ندارید، این نسخه به راحتی نصب می‌شود و بعد از چند مدت، تنها باید بروز رسانی‌های نسخه فعلی ویندوز خود را بررسی نمایید. نصب این نسخه نیز آسان‌تر است و بدون هیچ زحمتی نصب می‌شود. مایکروسافت در نظر دارد که برای قسمت‌های مختلف ویندوز ۱۰ و به مرور زمان بروز رسانی‌هایی فراهم کند تا کاربران به راحتی این بروز رسانی‌ها را انجام داده و نیازی به نصب مجدد نسخه ویندوز نداشته باشند، درست همان کاری که اپل در پیش گرفته است، اما باید ببینیم که آیا مایکروسافت به وعده خود عمل می‌کند و یا ویندوز نسخه ۱۱ را ارائه خواهد داد.

ویندوز ۱۱

مایکروسافت باید این نکته را در نظر بگیرد که اکثر کاربران تنها با تعویض دستگاه شان، سیستم عامل را تغییر می‌دهند و طبق آمار افراد کمتری حاضرند بروز رسانی‌ها را انجام دهند، مخصوصاً اگر این بروز رسانی‌ها هزینه‌ای داشته باشد. در قرن ۲۱ اکثریت مردم برای ارتقا سیستم خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، بلکه دستگاه جدید می‌خرند و هر سیستمی که به همراه آن می‌آید را استفاده می‌کنند، و این در میزان استفاده کاربران از ویندوز ۷ و ایکس پی کاملاً مشهود است.

مطالب مرتبط:
بروز رسانی درایورهای گرافیک در لپ تاپ

نکات کلیدی برای خریدن لپ تاپ

بزرگترین شرکت های سازنده سخت‌افزار رایانه‌ کدامند؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.