بهترین ورزش رزمی جهان چیست؟

هنرهای رزمی و مبارزه بدون سلاح گرم از زمان پیدایش انسان در زمین گسترش یافته و به مرور سبک‌های مختلفی از این ورزش‌های رزمی، در سرتاسر دنیا  ظاهر شده است. برخی از این ورزش‌های رزمی مانند ورزش‌های کونگ‌فو، ووشو، تکواندو و کاراته مبدأ شرقی دارند و برخی دیگر مانند بوکس، پانکریش و ساواته به غرب باز می‌گردند. در این مقاله سعی کردیم چند مورد از بهترین ورزش های رزمی جهان را فهرست کرده و به شما ارائه دهیم:

ورزش‌های رزمی در سرتاسر دنیا وجود داشته و بسیاری از علاقه مندان را به خود جذب کرده‌اند؛ این ورزش‌ها مجموعه‌ای از فنون و تکنیک‌های مبارزه‌ای هستند که ممکن است با اهدافی مانند شرکت در مسابقات، سلامتی بدن، دفاع از خود و یا سرگرمی  انجام شوند. به طور کلی تکنیک‌ها و فنون به کار رفته در بیشتر ورزش‌های رزمی با هم مشابه است؛ اما تفاوت‌ها و قوانین مخصوص به خود را دارند. اما چه علتی باعث می‌شود که افراد به یک ورزش رزمی علاقه بیشتری نشان دهند؛ محبوب‌ترین هنر رزمی در جهان چه  ورزشی است و کدام ورزش رزمی بهتر از بقیه است؟

تعیین بهترین و محبوب‌ترین ورزش رزمی در جهان کار سختی است؛ اگر چه بسیاری از آکادمی‌ها این ورزش‌های رزمی را  آموزش می‌دهند و تیم‌ها را تشکیل داده و به فعالیت می‌پردازند؛ اما بسیاری از افراد در سرتاسر جهان به این ورزش‌ها  مشغول هستند؛ اما در یک نهاد رسمی ثبت نام نکرده‌اند و یا به صورت شخصی آن را یاد می‌گیرند. بنابراین دسترسی به تعداد افرادی که در جهان به یک ورزش رزمی خاص مشغول هستند کار سختی است. در این مقاله سعی کردیم چند مورد  از بهترین هنرهای رزمی را انتخاب کنیم که در جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

هر ورزش رزمی دارای فنون، ویژگی‌ها و قوانین خاص خودش است و نمی‌توان یک روزش را به عنوان بهترین ورزش و بالاتر از سایرین قرار داد. شما باید با توجه به قوانین و ویژگی‌های این ورزش رزمی و علاقه و شرایطتان یک ورزش رزمی مناسب انتخاب نمایید.

ورزش رزمی

در هنگام انتخاب بهترین ورزش رزمی به چه عواملی توجه کنیم؟

  • شرایط فیزیکی

برخی هنرهای رزمی مانند جوجیتسو برزیلی به آمادگی بدنی بالایی نیاز دارد؛ بنابراین اگر قدرت بدنی کمی دارید؛ نمی‌توانید از این هنرهای رزمی در شروع کار، استفاده کنید. از سوی دیگر سن و آسیب‌های بدنی که دارید نیز اهمیت دارد.

  • نوع مبارزه

تصور شما از روزش های رزمی چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید از مشت و لگد استفاده کنید؟ و یا دوست دارید حالت درگیری داشته باشید و یا به دنبال ورزش رزمی هستید که تمام فنون را در بر دارد. درصورتی‌که به ورزش‌هایی علاقه دارید که با  مشت و لگد کار می‌کنند؛ بهتر است سراغ  تکواندو، کونگ‌فو و کاراته بروید؛ ورزش‌های رزمی ماند جوجیتسو و جودو نیز در دسته ورزش‌ها درگیری هستند. ورزش‌هایی که در آن افراد در تمام مدت ایستاده هستند؛ شامل بوکس، کاراته، موی تای و کونگ‌فو می‌باشد، ورزش‌هایی مانند جوجیتسو در فاصله نزدیک با حریف و به صورت درگیر شدن انجام می‌شود؛ برخی ورزش‌ها حرکات آرام بخشی دارند و برخی دیگر به صورت ترکیبی هستند.

  • دفاع شخصی در ورزش‌های رزمی

بیشتر وزش‌های رزمی ادعا دارند که اصول و فنون دفاع شخصی را نیز یاد می‌دهند؛ اما برخی استادان بر این عقیده استوار هستند که تمرینات و حرکات آن‌ها در باشگاه به‌هیچ‌عنوان برای دفاع شخصی در دنیای واقعی مناسب نیست. بنابراین در صورتی که مسئله دفاع شخصی در دنیای واقعی برای شما اهمیت دارد؛ قبل از انتخاب نوع ورزش رزمی با استادتان حرف بزنید.

ورزش رزمی

۱. ورزش رزمی تکواندو یکی از بهترین ورزش رزمی جهان

کلمه تکواندو از سه قسمت تشکیل شده است؛ Tae به معنای دفاع و ضربه زدن به وسیله پا، kwon به معنای ضربه زدن و دفاع کردن با دست و در نهایت do به معنای راه و روش می‌باشد. پس از جنگ جهانی دوم پایه‌های ورزش تکواندو توسط یک هنرمند رزمی‌کار کره‌ای تحت حکومت ژاپن پایه گذاری شد. این ورزش ترکیبی از هنرهای رزمی چینی، کاراته و سبک مبارزات کره شمالی بود. در سال ۲۰۰۰ تکواندو اولین مدال رسمی خود را در بازی‌های المپیک سیدنی به دست آورد. در این ورزش از ضربات پا با حداکثر قدرت و سرعت استفاده می‌شود و سعی می‌کند با ایجاد فاصله با دشمن و اجرا فن‌هایی آن را به زمین بزند.

این ورزش به وسیله رنگ کمربندهای خود دسته بندی می‌شود که به ترتیب کمربند سفید (نشانه پاکی و صمیمیت و صلح)، کمربند زرد (خاک و آب و بارور کردن کمربند سفید)، کمربند سبز (جوانه برخاسته از خاک)، کمربند آبی (آب و اکسیژن برای کمک به  رشد جوانه)، کمربند قرمز (گلی که از جوانه می‌روید) و در نهایت کمربند مشکی (میوه گل) دسته بندی می‌شود.

ورزش رزمی

۲. ورزش رزمی موی تای Muay Thai

این ورزش رزمی به تایلند باز می‌گردد؛ در واقع یک نوع بوکس تایلندی است که در درون رینگ انجام می‌شود. کلمه موی تای از دو بخش Muay به معنای مبارزه و  Thai یعنی تایلند تشکیل شده است. این ورزش رزمی از قرن ۱۶ میلادی آغاز شد؛ تاریخچه این ورزش رزمی به زمانی باز می‌گردد که حاکم کشور Naresuen اسیر شد و پیشنهاد یک مبارزه برای آزادی خود را داد و توانست افراد زیادی را با این سبک مبارزه از میان بردارد و به یک قهرمان تبدیل شود. این ورزش رزمی بسیار سخت و خشن است و به قدرت زیادی نیاز دارد و در آن از تکنیک‌های بوکس غربی استفاده می‌شود.

۳. ورزش رزمی کاراته

کاراته نوعی هنر رزمی متعلق به جزایر ریوکیو ژاپن است؛ در این هنر رزمی به طور کلی از ضربات لگد، مشت، زانو و آرنج استفاده می‌شود؛ اما در برخی از سبک‌های آن گلاویز شدن و ضربه به نقاط حساس نیز وجود دارد. این ورزش بیش از آنکه خود به شهرت برسد؛ از طریق سینما و فیلم‌های اغراق آمیز آن به محبوبیت رسیده است و بسیاری از افراد دوست دارند این هنر رزمی را یاد بگیرند. این ورزش رزمی در دو سبک کنترلی و غیر کنترلی تدریس داده می‌شود که هر یک از این سبک‌ها دارای زیر مجموعه‌هایی هستند؛ سبک کنترلی شامل گوجوریو، شیتوریو، وادوریو و کان ذن ریو می‌باشد. کان ذن ریو یکی از کامل‌ترین سبک‌های کاراته می‌باشد. سبک غیر کنترلی کاراته نیز شامل کیوکوشین، گوجوریو و انشین کاراته می‌باشد.

ورزش رزمی

۴. کونگ فو بهترین ورزش رزمی جهان

کونگ‌فو یک اصطلاح چینی به معنای تخصص در هر مهارتی است؛ اما به مرور زمان و ترجمه نادرست از چینی به سایر زبان‌ها به عنوان نوعی مهارت رزمی به کار می‌رود که نشان دهنده ورزش رزمی ووشو چین یا کونگ‌فو توآ ایرانی است. در واقع Kung به معنا مهارت و دستاورد و Fu نیز به معنای انسان می‌باشد. این ورزش رزمی در مقایسه با ورزش‌های خشنی مانند کاراته، بسیار ملایم‌تر است. در این ورزش سبک‌های زیادی وجود دارد و که بیشتر آن‌ها از حرکات حیواناتی مانند میمون و مار و … تقلید می‌شود.

۵. سیلات

سیلات اصطلاح عمومی برای سبک‌های مبارزه بومی در اندونزی است که طبق شواهد این ورزش توسط یک زن ابداع شده است. این ورزش از قرن ۱۹ میلادی ابداع شده و بسیاری از زنان و مردان را به خود جذب کرده است اما با توجه به تبلیغات کم و عدم به کار گیری آن در فیلم‌ها کمتر کسی در مورد آن اطلاعات دارد.  کلمه سیلات از واژه‌ای به نام سی کیلات است که در زبان اندونزی به فردی گفته می‌شود که مانند آذرخش حرکت می‌کند و به تقلید از حرکات حیوانات انجام می‌شود. امروزه بیش از ۱۵۰ سبک سیلات وجود دارد که در آن از تکنیک‌های تهاجمی و حرکات پا، دست، پرتاب و قفل مفصل و در نهایت مبارزه با سلاح استفاده می‌شود.

۶. هنر رزمی نین جوتسو Ninjutsu

نین جوتسو یک سبک رزمی ژاپنی است که در آن از تکنیک‌ها و حرکات پنهانی برای دفاع از خود استفاده می‌شود. در واقع در این ورزش رزمی به افراد آموزش داده می‌شود تا با فکر و تمرکز حرکت کرده و دشمن را زمین گیر کنند. این ورزش رزمی ۱۹ مهارت دارد که در آن مبارزه با چوب، مبارزه با شمشیر، مبارزه با نیزه،  هنر تغییر چهره، تمرین در آب، جاسوسی، جغرافیا و جهت شناسی، ورود مخفیانه به مکان‌ها و … آموزش داده می‌شود.

ورزش رزمی

۷. جودو

جودو  یکی از سخت‌ترین و تکنیکی‌ترین ورزش‌های رزمی است که منشأ آن کشور ژاپن می‌باشد. این ورزش در قرن ۱۹ توسط جیگور کانو در ژاپن ابداع شد. جودو به عنوان اولین ورزش رزمی حاضر در بازی‌های المپیک به عنوان هنر المپیک نام گرفته و توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند. این ورزش دارای رده بندی‌های مختلف از کمربند سفید، زرد، سبز، بنفش، قهوه‌ای و در نهایت کمربند مشکی است. ورزش رزمی جودو دارای سه بخش فن‌های پرتابی، فن‌های خاکی و فن‌ها ضربه‌ای می‌باشد.

ورزش رزمی

۸. هنر رزمی جوجیتسو برزیلی Brazilian Jiu-Jitsu

جوجیتسو برزیلی BJJ یک هنر رزمی شگفت انگیز است که در آن دو طرف با هم درگیر شده و بیشتر مبارزات در خاک انجام می‌شود. این سبک هنر رزمی در قرن ۱۹ توسط برداران کارلوس و هلیو گریسی در ژاپن ابداع شد که شباهت زیادی به فنون جودو دارد؛ با این تفاوت که بیشتر فنون آن در خاک اجرا می‌شود. در این ورزش رزمی با توجه به میزان مهارت از درجه بندی استفاده می‌شود؛ در واقع کمربندها آن به ترتیب از سفید، آبی، بنفش، قهوه‌ای، مشکی و سرخ رتبه بندی شده و اهدا می‌شود. البته برای دریافت کمربندها محدودیت سنی وجود دارد؛ به طور مثال شما با سن کمتر از ۱۹ سال نمی‌توانید کمربند مشکی را به دست آورید.

4.8/5 - (110 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 نظرات
  1. مانی می‌گوید

    کشتی آزاد هم یکی از جذاب ترین و حرفه ایی ترین ورزشهای دنیا است و اکثر نظامی های دنیا مانند سپاه پاسداران،ارتش و پلیس،کشتی آزاد آموزش می بینند.

    1. سروش می‌گوید

      جودو هم ورزش خیلی خوبی است و آتش نشان ها برای تمرینات استقامتی شان ورزش جودو را آموزش میبینند.

  2. ایرج می‌گوید

    کشتی آزاد،کشتی فرنگی و کشتی کج بهترین و سخت ترین ورزشهای رزمی هستند.

  3. ایمان می‌گوید

    کشتی فرنگی ورزش جذاب و کلاسیکی است و اکثر کشورها کشتی را ورزش اول و ملی میدانند.

  4. ناشناس می‌گوید

    تکواندو بهترین ورزش دنیاست

  5. بردیا می‌گوید

    فقط کاراته سبک.
    شیتوریو

  6. فاطمه می‌گوید

    عشق فقط کونگ فو و استاد هرسیج

  7. حسین می‌گوید

    با سلام. من متن شما را خواندم و در مورد بیشتر رشته‌‌ها توضیحات خوبی داده بودید اما در مورد جوجیتسو نه. جوجیتسو به دو سبک جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو ژاپنی تقسیم می‌شود. اصل جوجیتسو همان جوجیتسو ژاپنی است که قدمت چند هزار ساله دارد که در آن، هم فنون پرتابی، فنون مشت و لگد، قفل مفاصل، فنون خاک و درگیری‌های گلاویزی وجود دارد و می‌توانم بگویم که یکی از کامل‌ترین و قوی‌ترین ورزش‌های دنیاست. اما در جوجیتسو برزیلی فنون پرتابی، قفل مفاصل، فنون خاک و درگیری‌های گلاویزی وجود دارد که تمرکز بیشتر بر روی فنون خاک و قفل مفاصل است و توجه کمتری به فنون پرتابی شده و هیچ‌گونه مشت و لگدی در آن وجود ندارد. و می‌توان گفت ورزشی است که یک چیزی کم دارد و ناقص است و قدمت زیادی ندارد و چند دهه است که به وجود آمده.
    همچنین جوجیتسو ژاپنی منشأ بسیاری یا تمام که از رشته‌های رزمی ژاپنی مانند کاراته، جودو، هاپکیدو و جوجیتسوی برزیلی است.
    لطفاً نظرتان را در مورد این متن بنویسید.

  8. حسین می‌گوید

    با سلام. من متن شما را خواندم و در مورد بیشتر رشته‌‌ها توضیحات خوبی داده بودید اما در مورد جوجیتسو نه. جوجیتسو به دو سبک جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو ژاپنی تقسیم می‌شود. اصل جوجیتسو همان جوجیتسو ژاپنی است که قدمت چند هزار ساله دارد که در آن، هم فنون پرتابی، فنون مشت و لگد، قفل مفاصل، فنون خاک و درگیری‌های گلاویزی وجود دارد و می‌توانم بگویم که یکی از کامل‌ترین و قوی‌ترین ورزش‌های دنیاست. اما در جوجیتسو برزیلی فنون پرتابی، قفل مفاصل، فنون خاک و درگیری‌های گلاویزی وجود دارد که تمرکز بیشتر بر روی فنون خاک و قفل مفاصل است و توجه کمتری به فنون پرتابی شده و هیچ‌گونه مشت و لگدی در آن وجود ندارد. و می‌توان گفت ورزشی است که یک چیزی کم دارد و ناقص است و قدمت زیادی ندارد و چند دهه است که به وجود آمده.
    همچنین جوجیتسو ژاپنی منشأ بسیاری یا تمام که از رشته‌های رزمی ژاپنی مانند کاراته، جودو، هاپکیدو و جوجیتسوی برزیلی است.

  9. ناشناس می‌گوید

    کونگ فو کاملترین و بهترین ورزش رزمیه

  10. ناشناس می‌گوید

    کونگ فو بهترین ورزش رزمی هست

  11. مانی ملکی می‌گوید

    همه ورزشای رزمی خوبن. اگه گلاویز میخواین من بین جودو و جوجیتسو میگم جدو.
    اگه درگیری با مشت و لگد و دفاع میخواین بدون شک تکواندو. چون خیلی زیاد حرکت دست و پا داره.

  12. پدرام می‌گوید

    بهترین ورزش کونگ فو و می‌تونه همه رو شکست بده کونگ فو هم گروه های ورزش های چینی است ورزش چینی عالی است

  13. پدرام می‌گوید

    ورزش چینی عالیه

  14. ماهان می‌گوید

    این ورزش ها قابل مقایسه با کونگ فو نیستند

  15. پویا می‌گوید

    به نظر من سبک رزمی باید ترکیبی باشه و درکنارش به سلاح های کاربردی هم بپردازه به نظر من ترکیب(کنگفو توا_جودو_جوجیتسوی برزیلی )خیلی موثره

  16. بیژن می‌گوید

    جودو بهترین ورزشه و این را همه می دانند که تمام نیرو های نظامی مانند(ارتش،پلیس یگان ویژه،FBI،سپاه پاسداران و یگان صابرین) ورزش جودو را برای دفاع و درگیری آموزش می بینند.

    1. مهرداد می‌گوید

      تا اونجایی که من شنیدم،کشتی ورزش نظامی است و پلیس های یگان ویژه و FBIورزش کشتی راآموزش می بینند.

      1. محمد فتحی زاده می‌گوید

        ۱۴ سالمه ۱۷۹ تا قد دارم ۹۳ وزن چند سال کشتی آزاد کار کردم الان می خوام رزمی کار کنم چه ورزش رزمی پیشنهاد می کنید

  17. پویا محمدزاده می‌گوید

    سلام علیکم به همگی از نظر من هدف اصلی هنر رزمی مبارزه با اشرار و کاربردی بودنشه ولی اگه کسی خواست بره به المپیک و مدال بیاره (تکواندو _جودو)خوبه که تو کشور خودمون به اینطور رشته ها بها میدن ولی یه سبک رزمی وقتی وارد المپیک میشه اصالت خودشو از دست میده یه سبک اصیل رزمی سبکیه که المپیکی نباشه چون موقعی که یک هنر رزمی به المپیک وارد میشه اون تکنیک های مرگ اور و خطر ناک حذف میشن هنر رزمی باید ترکیبی و کاربردی باشه مثل ترکیب ( وینگ چون_ساواته _ موی تای_جودو _کشتی_ جوجیتسوی برزیلی_ایکیدو )که تو بخش سلاح میتونیم ازسبک (سمبکالا ) استفاده کنیم که یک هنر رزمی کاملو تشکیل میدن و کلام اخر اینکه نباید به هیچ سبکی پایبند بود باید همشو کار کنی چون تو خیابون قانونی وجود نداره با تشکر از دوستان عزیز و محترم

  18. Hamidreza kiani می‌گوید

    فقط بوکس . البته بوکس خیلی خطرناکه و هرکسی نمیتونه یادش بگیره . هنر های رزمی بالا ورزش های خیلی خوبی هستند ولی من خودم بوکس انتخاب میکنم

  19. ارتش می‌گوید

    کشتی آزاد و کشتی فرنگی حرفه ایی ترین ورزشهای رزمی در جهان هستند و طرفداران زیادی دارند.

  20. ناشناس می‌گوید

    کیک بوکسینگ هم خیلی ورزش خوبیه
    و جزو ورزش های خیلی سخت و دوست داشتنی هست

  21. آرمان می‌گوید

    کشتی آزاد و کشتی فرنگی برای قهرمانی و معروف شدن بهترین ورزشهای رزمی هستند و عضو مسابقات جهانی و المپیک هستند و کسی که در مسابقات کشتی برنده بشود افتحارات زیادی مانند مدال،کمربند،حکم قهرمانی،پول و پاداش،بازوبند و کاپ تحویل می گیرد.

  22. محمد عارف می‌گوید

    بنظرم ورزش کشتی آزاد و کشتی فرنگی پادشاه ورزشهای رزمی هستند چون کشتی پرکاربرد ترین،سخت ترین و حرفه ایی ترین ورزش در جهان است و تمام فنون(پرتابی،خاک کردن،زیر گیری،کمر گیری،خفت کردن،و تسلیم کردن و…) را دارد و تمام نیرو های نظامی سپاه،ارتش،پلیس نوپو،sasوfbiورزش کشتی را برای دفاع و درگیری آموزش می بینند.

  23. کیانا می‌گوید

    از نظر من سبک ها باهم فرقی ندارن به خود آدم بستگی داره که چقدر بخاد پیشرفت کنه من یه کاراته کارم که در کنارش تکواندو و کونگ فو هم یاد میگیرم و خاستم بگم همه سبک ها رو یه چیز تمرکز میکنن تکواندو پا کونگ فو انعطاف کاراته دفاع

  24. سارو می‌گوید

    جودو خوبه یا تکواندو

  25. مایک تاسون می‌گوید

    عشق فقت موی تای

  26. امیر حسین می‌گوید

    من خودم ووشو کارم سبک ساندا رو کار میکنم به نظرم ووشو هم خوبه چون از ۵ تا رشته تشکیل شده کشتی،بوکس،ژیمناستیک، کیک بوکس ،کونگ فو

  27. امیر می‌گوید

    ووشو ساندا خوبه چون از ۵ رشته ترکیب شده کونگ فو،بوکس،کیک بوکس ،ژیمناستیک، کشتی

  28. امیر حسین می‌گوید

    من خودم ووشو ساندا کارم و ووشو رشته کاملی است اگه تو گوگل جستجو کنید مادر ورزش های رزمی جهان است رشته ووشو ساندا از ۵ رشته ترکیب شده بوکس ،کونگ فو ، ژیمناستیک ،کیک بوکس ، کشتی

  29. ایزدی می‌گوید

    کشتی آزاد پرکاربرد ترین و حرفه ایی ترین ورزش رزمی است و برای سلامتی و افزایش سرعت و قدرت بسیار موثر است.

  30. علی می‌گوید

    بهترین ورزش رزمی فقط ایکی جیتسو سامورایی هست

  31. ناشناس می‌گوید

    تکواندو بهترینه

  32. ناشناس می‌گوید

    من تکواندو کار هستم و خیلی خوبه چون تکواندو به چهار بخش تقسیم می‌شود که آنها عبارتند از کیوروگی و پومسه و هانمادانگ.کیوروگی یعنی مبارزه پومسه یعنی حرکات نمایشی و هانمادانگ یعنی شکستن اجسام چون تکواندو ورزشی کره ای است که بی نظیر است و نظیر ندارد یک بار بروید عاشقش می‌شوید و دیگر ادامه می‌دهید من هم اول نمی دانستم خیلی خوب و راحت است ولی یک روز که رفتم دیدم که چقدر عالی است.

  33. محمد مهدی نوری می‌گوید

    من دارم میرم موی تای خیلی خوبه پیشنهاد میکنم از دفاع شخصی هم بهتره 😉😉✅

  34. محمد مهدی نوری می‌گوید

    من دارم میرم موی تای خیلی خوبه پیشنهاد میکنم از دفاع شخصی هم بهتره 😉😉✅ پیشناهاد میکنم برین داخلش 🧘‍♂️🕳🕳

  35. آرمین می‌گوید

    فقط کاراته سبک کیوکوشین که داخلش کار با صلاح داره و اکربات داره و فن هم داره و قدرت بدنی داره و تکنیک هم داره و دفاع شخصی هم داره اینارو از روی خودم نمیگم چون خودم میرم کلاس

  36. مشکل گشا.هاپکیدوGHF می‌گوید

    درود خدای مهربان بر شما دوستان اهل ورزش
    خوشحالم که جوانان ایرانی علاقه شدیدی به هنرهای رزمی دارند.
    زود میرم سر اصل مطلب چون مطلب زیادی خواننده را اذیت می‌کند.
    متاسفانه ما ایرانیان در مقابل خارجی ها خودمان را هیچ و پوچ می‌بینیم و انگار خیلی هامون دوست نداریم در دنیا معروف و نامی شویم .
    بنده نزدیک به ۲۵ سال است که ورزش رزمی انجام میدم که از کونگ فو توآ شروع کردم و بعد از گذراندن ده سبک مختلف به سبک هاپکیدو GHF رسیدم .بنیانگذار سبک در استان فارس هستم و خیلی زیاد بهش علاقه دارم .
    اول :》روی سخنم به نویسنده محترم است که بسیار زحمت کشیدن و مطالبی را ثبت کردن .ولی متاسفانه نامی از سبک کونگ فو توآ که بنیانگذار آن در جهان یک ایرانی بوده برده نشد .فقط اشاره ای کوچک شده درصورتی که در ایران طبق نظر سنجی و مسابقات سبک کونگ فو توآ بزرگترین و پر طرفدار ترین سبک است .چه بهتر بود که نام پرفسور میرزایی بزرگ را در نوشته های خود می آوردید و بعنوان یک ایرانی افتخار می‌کردید.
    دوم:》جسارتا از نظر برخی افراد هر سبکی که خودشان در آن فعالیت دارند بهترین،قویترین،جذاب‌ترین و پر طرفدار ترین سبک در ایران و دنیا است .واقعا نمیشه گفت کدام سبک رزمی همه خصوصیات مثبت را دارد .و یا اینکه چهار یا پنج سبک را انتخاب کرد و نام برد .عذرخواهی میکنم .بنده هم بعد از دوازده سال که هاپکیدو رو دارم تدریس میکنم میگم در دنیا تنها سبکی است که در دفاع شخصی های مدرن ،مبارزات فول کنتاکت، مبارزات سمی کنتاکت ،مبارزات کراپلینگ ، درگیری در خاک ، مبارزات خیابانی و دفاع از خود ، حرکات نمایشی انواع سلاحهای سرد ، آموزش میدانی توسط سلاحهای گرم ،حرکات کامل ژیمناستیک، حرکات کامل افت، قفل مفاصل ، شناسایی تمام نقاط عصبی بدن ، آموزش تخصصی بادیگارد،آموزش حفاظت از یک تا چند نفر ،و ده ها تکنیک و تاکتیک دیگر حرف اول را می‌زند و بعید میدونم و یا کمتر سبکی پیدا میشه که به این شکل کامل باشد .
    اما عقیده من به این است که یک رزمی کار باید ابداع کار باشد .باید خودش بتواند در کنار تکنیک‌هایی که از سبک خود و سبک‌های دیگر آموزش می‌بیند با تلفیقی از ذهن و هوش خود بتواند ابداع کننده باشد .نظر بنده این است که همه رزمی کاران می‌توانند. البته اگر بخواهند ….می‌توانند خود و سبک خود را بهترین و قویترین کنند .
    حسین آقای عزیز در مورد جوجیستو صحبت کرده بودید که صحیح است یکی از رشته های بروسلی است که بسیار از آن نام برده و او را دوست دارد . سبک هاپکیدو کره ای است جهت اطلاع خوانندگان عزیز .ژاپنی نیست .
    سپاس که بنده را تحمل کردید .اگر حرفی نقلی پیامی دادم که باعث رنجیدن و ناراحتی کسی شده خواهش میکنم بنده را حلال کنید .بنده دست تک تک ورزشکاران رزمی را میبوسم و آرزو میکنم که هیچ مربی در ایران عزیزمان از برخی هنرجویان سوء استفاده نکنند ..به خدای مهربان میسپارمتان
    از دعای خیرتان ما را بی‌نصیب نفرمائید.

  37. هستی می‌گوید

    من یک کمر بند مشکی دارم و توی ژیمناستیک ۲ تا مدال مقام اول دارم و توی کارته هم یدونه مدال البته قبل از کرونا الان دوباره می خوام برم کلاس نمی دو نم چه ورزش رزمی برم

  38. یگانه می‌گوید

    تکواندو فقط تکواندو اولین و بهترین ورزش رزمی. تکواندو نوشته فقط تکواندو تازه تکواندو نه تنها که مبارزه داره فرم هم دار فرم مبارزه با شخصی که توی ذهن شماست اگر شخصی دفاع ها و ضربه ها در فرم رو به یک نفر واقعی بزنه اون شخص مصدوم میشه

    من خودم تکواندو میرم عالیهههههههه

    چیز دیگه هم بگم اما بهتریننننننن ورزش رزمی دنیا شائولین هست چون ضرباتش کشندس بخاطر همین اموزش شائولین رو در هیجا نمیدن و حق مبارزه هم نمیدن

  39. Taekwondo girl می‌گوید

    فقط تکواندو
    این همه ورزش رزمی هست ولی فقط دوتاش تو المپیک هستن یکی تکواندو یکی هم جودو.

  40. علی رضا می‌گوید

    به نظره من همه عالین

  41. ناشناس می‌گوید

    بهترین چیز برای دعوا جوجیستو ژاپن هم مشت و لگد داره هم کشتی هم جودو هم سلاح چوب کوتاه

  42. امین می‌گوید

    فقط کاراته

  43. محمد می‌گوید

    بهتر ورزش تکواندو هست از همه لحاظ چون المپیکی هست تکواندو حرف اول رو میزنه

  44. محمد می‌گوید

    ووشو بهترینه

  45. ناشناس می‌گوید

    تکواندو از همه ی ورزش های رزمی بهتره

  46. حامی می‌گوید

    تکواندو از همه ی ورزش های رزمی بهتره

  47. .. می‌گوید

    فقط ووشو😚

  48. ناشناس می‌گوید

    فقط عشق تکواندوئه و تکواندوکار 🥲

  49. ایلیا می‌گوید

    عشق فقط کیک بوکسینگ👍👍👍

  50. CJ می‌گوید

    دلیل اینکه کونگ فو بهترین ورزش رزمی جهانه اینه که کونگ فو کار ها هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی تعلیم میبینن
    اونا هر فنی رو با تفسیر و با ریزه کاریو مفهوم فلسفی یاد میگیرن و انجام میدن دلیل تسلطشون همینه
    مخصوصا شائولین کارها
    به مبارزه های ایپ من نگاه کنید درسته که فیلمه ولی واقعا به اصل کونگ فو و سبک وینگ چون نزدیکه
    اکثر مبارز های سبک بوکس و تکواندو و ….. جایی به خشم میرسن و از تعادل خارج میشن همینجاس که کونگ فو کار کار رو راحت میتونه یک سره کنه
    و البته رسیدن به همچین تسلطی نیاز به باور قلبی و تمرین های سخت داره
    مخلص شما سی جی

  51. ناشناس می‌گوید

    تکواندو المپیک هست و بهتره

  52. هستی می‌گوید

    عشق فقط تکوادو و کونگ فو به نظر من اگه مخواین ورزشی روانتخاب کنین یاتکواندورو انتخاب کنین یا کنگ فو

  53. هستی می‌گوید

    کونگ فوعالی تکواندو بهترین

  54. هستی می‌گوید

    تکواندو روباهیچی نمیشه مقایسه کرد البته کونگ فوهم خوبه

  55. زهرا می‌گوید

    من تکواندومیرم ۴تا مدال طلا و۱نقره دارم حتماًشماهم تکواندو برید

  56. ناشناس می‌گوید

    پس ووشو چی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.