بهترین کفش کوهنوردی خارجی و برترین برندهای کفش کوهنوردی

کوهنوردی یک ورزش مفید و یک فعالیت سرگرم‌کننده است و درصورتی‌که با تجهیزات مناسب انجام شود؛ بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد. کفش‌های کوهنوردی نه‌تنها پاهای شما را گرم و خشک نگه می‌دارند، بلکه به شما کمک می‌کنند تا قله را به راحتی فتح کنید. در مطلب قبل با بهترین کفش کوهنوردی ایرانی آشنا شدید در ادامه با بهترین کفش‌ کوهنوردی خارجی آشنا می‌شوید. این کفش‌های کوهنوردی راحت هستند و از پای شما محافظت می‌کنند؛ همچنین کیفیت ساخت بالایی دارند؛ به همین دلیل در شرایط سخت آب‌وهوایی می‌توانند به‌خوبی از پای شما مراقبت کنند.

کوهنوردان اصولاً از مناطق سخت عبور می‌کنند؛ آن‌ها بعد از گذر از مسیرهای سخت و شیب‌دار، به قله کوه رسیده و از آن لذت می‌برند؛ در این میان تجهیزاتی مانند کفش کوهنوردی بسیار مهم و حیاتی است و در روند کوهنوردی تأثیر می‌گذارد. امروزه نمونه‌های خارجی و ایرانی کفش‌های کوهنوردی در بازار وجود دارند که هرکدام بنا به کیفیت ارائه شده باقیمت مناسبی ارائه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد کفش‌های کوهنوردی خارجی حرف بزنیم که از برندهای مختلف در سرتاسر جهان در دسترس هستند.

۱. کفش کوهنوردی و ضد آب HANAGAL Men’s Tangula

کفش کوهنوردی خارجی و ضد آب HANAGAL Men’s Tangula

این کفش کوهنوردی از تکنولوژی سیمپاتکس (Sympatex) استفاده کرده است به همین دلیل ضد آب، عایق باد و رطوبت و همچنین قابل تنفس می‌باشد؛ بنابراین در طول کوهنوردی احساس راحتی دارید؛ پاهایتان عرق نمی‌کند و در شرایط آب‌وهوایی برفی و بارانی، خیس نمی‌شوید. در اطراف کفش از چرم نوبوک استفاده شده که این چرم به‌عنوان یک محافظ ضد آب از پاهای شما در برابر آب باران و برف محافظت می‌کند؛ درواقع در منافذ چرم آب جمع شده و به‌عنوان یک محافظ ضد آب عمل می‌کند. کفی کفش از لایه‌ای محکم و ضد لغزش به نام Vibram ویبرام ساخته شده است که باعث می‌شود پاهای شما به خوبی در آن قرار گیرد؛ همچنین انعطاف پذیری بالا و اصطکاک خوبی با زمین داشته و به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کند. علاوه بر این از لایه‌های میانی EVA در این کفش استفاده شده که با استفاده از آن حس می‌کنید بر روی ابرها راه می‌روید.

۲. کفش کوهنوردی La Sportiva Karakorum

کفش کوهنوردی مقاوم و ضد آب La Sportiva Karakorum

شما می‌توانید از این کفش کوهنوردی مقاوم در بیابان‌های خشک و یا کوه‌های پر از یخ استفاده کنید و پاهایتان احساس راحتی داشته باشند. این کفش‌ دارای چرم Idro-Perwagner سیلیکونی است که باعث شده در برابر شرایط نامساعد جوی مناسب باشند؛ بندهای کفش سه بعدی است و باعث شده به مچ پای شما آسیب و فشار وارد نشود و علاوه براین پاها را کاملاً در بر گرفته و شل نیست. کفی این کفش به‌گونه‌ای است که در شرایط آب‌وهوای سرد پاهایتان را گرم نگه داشته و در شرایط گرم مانع از تعرق آن می‌شود. کفی ویبرام باعث شده که کفش مقاوم بوده و ضربه‌ها و شوک‌های احتمالی دفع شود. شما می‌توانید از این کفش در شرایط موردنیاز و به‌وسیله کرامپون استفاده نمایید.

۳. کفش کوهنوردی ضد آب XPETI Men’s Thermator Mid

کفش کوهنوردی ضد آب XPETI Men’s Thermator Mid

اگر به دنبال بهترین کفش کوهنوردی خارجی هستید اما نمی‌توانید برای آن هزینه زیادی بپردازید؛ می‌توانید از کفش XPETI Men’s Thermator Mid استفاده نمایید. این کفش‌ها از غشای ضد آب Hydroshield استفاده می‌کنند که آب را دفع می‌کند تا پای شما خشک بماند. پاهای شما به لطف روکش مشبک و رطوبت، گرم نخواهند شد و عرق نمی‌کند. کف لاستیکی و مقاوم این کفش ضد ضربه بوده و برای تردد در مسیرهای کوهنوردی سخت مناسب است. استفاده از محافظ مچ پا با قالب TPU باعث می‌شود که مچ پایتان درد نگیرد.

۴. کفش کوهنوردی Salewa Men’s Crow GTX

کفش کوهنوردی چرم خارجی Salewa Men’s Crow GTX

این کفش ترکیبی از چرم و الیاف دیگر است که باعث می‌شود در حین کوهنوردی در فصل‌های گرم سال پاهایتان عرق نکند. تکنولوژی Gore-Tex به کار رفته در این کفش باعث شده در گرم‌ترین روزها، پاهای شما را خنک و خشک نگه دارد. کفش مقاوم و ضد ضربه Vibram باعث شده تا در مسیرهای سخت نیز بتوانید به راحتی کوهنوردی کنید و به انگشت پای شما ضربه وارد نشود. کفی این کفش کاملاً طبق آناتومی پا طراحی شده و شما به‌هیچ‌وجه با آن احساس خستگی نخواهید داشت.

۵. کفش کوهنوردی La Sportiva Men’s Makalu

کفش کوهنوردی خارجی ضد آب La Sportiva Men’s Makalu

این کفش کوهنوردی از چرم ساخته شده و دوام بالایی دارد؛ ضد آب است و در صورت تردد در برف و باران پاهایتان خیس نمی‌شود. شما می‌توانید از آن‌ها در بین برف و یخ، سنگ‌ها و باران استفاده کنید. در صورت نیاز به حرکت در مسیر صخره‌های یخی، این چکمه‌ها دارای یک گیره فولادی هستند که می‌توانید از آن به‌وسیله کرامپون استفاده کنید. این چکمه‌های کوهنوردی پشتیبانی و راحتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند؛ کفی آن نیز از نوع ویبرام بوده و کاملاً راحت است.

۶. کفش کوهنوردی La Sportiva Men’s Nepal EVO GTX

کفش کوهنوردی La Sportiva Men’s Nepal EVO GTX با پوشش Gore-Tex

پوشش Gore-Tex این کفش کوهنوردی تضمین می‌کند که بهترین کفش کوهنوردی خارجی است و پای شما در هر شرایط آب‌وهوایی و حتی یخبندان، گرم و خشک بماند. قسمت بالای چرمی – سیلیکونی مانع از باز شدن درزها می‌شود و زبانه قابل تنظیم و جداشونده آن، این چکمه‌ها را برای هر نوع پا و سایزی مناسب می‌کند. کفی مقاوم ویبرام باعث شده ضربه‌ای به پاهایتان وارد نشود؛ درنتیجه صخره‌ها، ریشه درختان و هر چیز دیگری که در مسیر شما قرار دارد، هیچ آسیبی به پای شما وارد نمی‌کنند. قسمتی به نام EZ-Roller در آن تعبیه شده که باعث می‌شود بند کفش‌ها به اندازه مناسب قفل شود و به‌مرور کفش شل نشده و از پا جدا نشود.

۷. کفش کوهنوردی Alpina Alaska Back Country

کفش کوهنوردی خارجی Alpina Alaska Back Country

کفش‌های سخت و مقاوم بهترین توصیف برای کفش‌های کوهنوردی Alpina Alaska Back Country هستند؛ پاهای شما به لطف تکنولوژی Thinsulate در طول مسیر گرم خواهند بود. این کفش‌ها بر خلاق ظاهرشان بسیار سبک هستند و بر روی پای شما احساس سنگینی به وجود نمی‌آورند. بدنه آن از جنس چرم و بادوام ساخته شده و دارای غشای ضد آب Alohibx است که در بدترین وضعیت هوایی غیرقابل‌پیش‌بینی کوه می‌تواند از پاهایتان مراقبت کند. چکمه‌های مچ پا شما را پوشش می‌دهند؛ بنابراین در حین بالا رفتن از کوه دچار آسیب‌دیدگی مچ پا نمی‌شوید.

منبع: The Best Mountaineering Boot

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.