علت درد زانو هنگام بلند شدن

بعضی از افراد از درد زانو هنگام بلند شدن شکایت دارند، البته این افراد معتقدند بعد از اینکه بلند می شوند و چند قدمی راه می روند این درد کاهش پیدا می کند. اگر علت این درد را بدانید و بتوانید آن را درمان کنید از این مشکل رهایی پیدا می کنید. با ما همراه باشید تا علت درد زانو هنگام بلند شدن را برای شما بیان کنیم:

افزایش تدریجی درد
درد زانو ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود، اما به احتمال زیاد به آرامی رشد می کند. در ابتدا ممکن است درد زانو هنگام بیدار شدن از خوابِ صبح مشاهده شود یا بعد از اینکه مدت طولانی نشسته اید و می خواهید بلند شوید. زانوها ممکن است هنگام بالا رفتن از پله ها یا بلند شدن از زمین آسیب ببیند، البته گاهی مواقع ممکن است زانوها موقع پیاده روی هم آسیب ببیند. برخی از افراد معتقدند که آب و هوای مرطوب یا تغییرات آب و هوایی می تواند باعث درد زانو شود.

تورم یا حساسیت
درد زانو ممکن است باعث التهاب دوره ای شود. این درد می تواند به علت تشکیل اسپور استخوان (osteophytes) یا مایعات اضافی در زانو باشد. اگر یک دوره طولانی فعالیت نداشته باشید ممکن است تورم صورت بگیرد، مثلا زمانی که از خوابِ صبح بیدار می شوید یا هنگامی که مدت طولانی نشسته اید و می خواهید بلند شوید. پوست روی زانو ممکن است قرمز باشد یا بر اثر لمس کردن گرم شود.

علت درد زانو
آرتریت می تواند به طور فزاینده ای مفاصل زانو را تحت فشار قرار دهد و حرکت های ساده را دشوار یا غیرممکن سازد.

خم شدن و قفل شدن
با گذشت زمان، عضلات زانو ممکن است تضعیف شوند و کل ساختار مشترک آن ناپایدار شوند. مفصل زانو می تواند قفل شود و شما نتوانید آن را خم کنید یا درست حرکت دهید.

ایجاد صدا در زانو
گاهی ممکن است هنگام حرکت زانو احساس درد کنید یا صداهایی از زانوهای خود بشنوید. این علائم ممکن است زمانی دیده شود که تعدادی از غضروف ها از بین رفته اند، این عامل به دامنه صاف حرکتی کمک می کند. اگر آرتروز زانو دارید، سر و صدا نتیجه سطوح خشن و اسپور استخوانی است که در برابر مفاصل حرکت می کند.

آرتریت
آرتریت می تواند به طور فزاینده ای مفاصل زانو را تحت فشار قرار دهد و حرکت های ساده را دشوار یا غیرممکن سازد. در این وضعیت احتمالا هنگام بالا رفتن از پله ها یا شرکت در فعالیت های ورزشی دچار محدودیت های حرکتی می شوید.
همانطور که آرتریت بدتر می شود، حرکات معمولی برای فرد سخت تر می شود و فرد ممکن است برای انجام کارهای روزانه از عصا یا واکر استفاده کند.

تغییر شکل زانو
زمانی که آرتریت پیشرفت می کند، به دلیل ضعیف شدن عضلات اطراف زانو تغییراتی در ظاهر زانو ایجاد می شود. در این مواقع ناهنجاری های زانو بسیار شدید و ناتوان کننده هستند.

تشخیص
اشعه X زانو، یک ابزار تشخیصی بسیار عالی است که برای معاینه ستون فقرات، استخوان ها، مفاصل و همچنین اندام های داخلی و دندان تجویز می شود. با استفاده از اشعه X، اندام مورد بررسی را بر روی یک فیلم نمایش می دهند تا علت صداها و حرکت ضعیف آن مشخص شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.