درمان خانگی میخچه پا

پینه و میخچه به علت فشار و اصطکاک بیش از حد بر کف دست ها و پاها ایجاد می شوند و باعث سخت شدن و ضخیم شدن پوست می گردند. البته توجه داشته باشید که پینه و میخچه یکسان نیستند.

میخچه کوچکتر از پینه است و در پا رشد می کند، میخچه ها معمولا یک مرکز سخت دارند و دردناک هستند، اما پینه ها معمولا در پاها و دست ها یافت می شوند و دردناک نیستند.

پینه و میخچه شرایط مزمن و رنج آوری هستند که ممکن است در طول سال برای میلیون ها نفر اتفاق بیفتد. به همین دلیل بهتر است برای درمان آن ها اطلاعاتی کسب کنید.

درمان های خانگی پینه و میخچه پا
درمان های گوناگونی برای رفع پینه و میخچه وجود دارد که در مطلب زیر به بعضی از آن ها اشاره شده است:

لیمو
آب لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند پوست را نرم کند و باعث از بین رفتن میخچه و درد آن شود.

پیاز
پیاز عفونت بدن را خنثی کرده و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. آب پیاز پوست سخت را صاف کرده و پوست مرده را از بین می برد. برای درمان پینه و میخچه یک پیاز را مستقیما به محل آسیب دیده اعمال کنید و آن را با یک باند پوشش دهید. این کار باعث می شود میخچه در عرض ۱-۲ روز به نرمی بیرون بیاید.

روغن کرچک
روغن کرچک یکی از بهترین داروهایی است که می توانید برای درمان پینه و میخچه استفاده کنید. در گذشته برای درمان پینه و میخچه از روغن کرچک استفاده می کردند، به طوری که روغن کرچک را با آب داغ و صابون ترکیب می کردند و به محل آسیب دیده اعمال می کردند. پس از اینکه پا را با روغن کرچک خیس کردید از سنگ پا استفاده کنید. استفاده از سنگ پا می تواند به سرعت و بدون دردسر میخچه را از بین ببرد.

ویتامین E
اگر به دنبال آنتی اکسیدان های طبیعی هستید تا سلامت پوست را بهبود ببخشید، ویتامین E می تواند بهترین گزینه باشد. برای این کار می توانید یک ژل را به طور مستقیم به پاهایتان بمالید و از ویتامین E بهره مند شوید یا اینکه با مصرف خوراکی ها ویتامین E بدن را افزایش دهید. این ویتامین به تقویت پوست و از بین رفتن پوست مرده کمک می کند. غذاهای غنی از ویتامین E شامل دانه های آفتابگردان، فندق، بروکلی و کدو مسمایی می باشند.

جوش شیرین
جوش شیرین یک درمان طبیعی و قدرتمند برای لایه برداری پوست است و سلامت و اکسیژن پوست را تضمین می کند. برای درمان میخچه پای خود را در مخلوط جوش شیرین و آب گرم قرار دهید، این محلول باعث نرم شدن میخچه ها و از بین رفتن آن ها می شود. جوش شیرین علاوه بر لایه برداری پوست، به محافظت پوست در برابر عفونت های قارچی و باکتریایی نیز کمک می کند.

سیر
سیر یکی از بهترین مواد آنتی اکسیدانی است که برای درمان بسیاری از بیماری های از جمله میخچه و پینه مفید است. ترکیبات ارگانیک و قدرتمند سیر، به ویژه آلیسین، به بهبودی پا و از بین بردن التهاب کمک می کند. سیر همچنین خواص ضد باکتریایی دارد و عفونت را از بین می برد.

ماساژ
ماساژ دادن، جریان خون را در بخشهای مختلف بدن تحریک کند، در نتیجه خون غنی از اکسیداسیون به رها کردن سلول های مرده پوست کمک می کند. ماساژ دادن همچنین باعث انعطاف پذیری و برداشتن میخچه می شود.

شیرین بیان
در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند شیرین بیان نوعی شیرینی است، اما نقش مهمی در بسیاری از جنبه های سلامت انسان دارد. از ترکیب پودر شیرین بیان با دانه خردل و آب به عنوان یک پماد استفاده کنید و آن را مستقیما روی میخچه و پینه اعمال کنید. ترکیبات شیمیائی و آنتی اکسیدانی موجود در شیرین بیان روند شکنندگی پوست مرده را کاهش داده و مرکز سخت میخچه را از بین می برد.

پاپایا
مصرف منظم پاپایا تاثیر بسزایی در سلامتی انسان دارد. این میوه را می توانید به صورت موضعی روی میخچه و پینه اعمال کنید. برای این کار آب پاپایا را بگیرید. این محلول پوست مرده را از بین می برد و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

آسپرین
بیشتر افراد آسپرین را با سردرد و درد مرتبط می دانند، اما این دارو، یک کاهش دهنده فشار خون است که معمولا به عنوان یک رقیق کننده خون شناخته می شود. این دارو باعث گردش جریان خون به اندام ها می شود، در نتیجه به تولید سلول های جدید پوست کمک می کند و لایه های مرده پوست را از بین می برد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.