ترفندهای کسب موفقیت در محل کار

موفقیت فرآیندی اکتسابی است و هر فردی با اندکی تلاش و رعایت قوانین می تواند پله های ترقی را طی کند. اگر شما هم می خواهید در کار خود موفق باشید ترفند های زیر را عملی کنید:

۱. ذهن شما در چه ساعت هایی فعال و آزاد است
اگر می خواهید ساعت کاری خود را قبل از ظهر قرار دهید، باید بدانید که فعالیت های شما در چه زمانی مفید است. هدف این است که شما مفید باشید، نه اینکه شما از کار خود متنفر باشید. ساعت کاری اهمیت چندانی ندارد بلکه عاملی که اهمیت بسیار دارد کیفیت کار است. حتی اگر زمان کمی کار می کنید سعی کنید کیفیت کارتان بالا باشد.

۲. برنامه ریزی کنید
گام بعدی برای آگاهی بیشتر این است که ساعت ها را برنامه ریزی کنید. یک برنامه ریزی درست باعث می شود کارهای شما سریع تر پیش برود. سعی کنید کارهایتان را طبق برنامه انجام دهید مگر اینکه کاری ضروری اتفاق بیفتد که باید آن را انجام دهید. این خواسته واقعا واضح است اما بسیاری از افراد به آن عمل نمی کنند.
توصیه می کنیم زمانی که ذهن آرام دارید برای کارهایتان برنامه ریزی کنید. شما می توانید در پایان سال اهداف سال بعد خود را برنامه ریزی کنید و سپس در جلسات بعدی آن اهداف را به مدت زمان های کوتاهتری تقسیم کنید.

۳. مسئولیت پذیر باشید
با یک برنامه جدید و برای رسیدن به اهداف خود شروع به فعالیت کنید. اول پروژه های بزرگ را به مرحله های کوچک تقسیم کنید و بعد آن ها را به نوبت انجام دهید. سعی کنید نسبت به انجام آن ها مسئولیت پذیر باشید و در مدت زمان تعیین شده آن ها را انجام دهید.

۴. کارها را به ترتیب الویت انجام دهید
بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف پاسخ به ایمیل و تلگرام خود می کنند. همانطور که Vanderkam می نویسد، “طبق گزارش مؤسسه جهانی مککینز ۲۰۱۲ در مورد اقتصاد اجتماعی، کارکنان دانش ۲۸ درصد از زمان خود را صرف چک کردن صندوق های پستی خود می کنند”. اما چک کردن ایمیل تمام کار شما نیست و شما مطمئنا کارهای دیگری هم برای خود تعریف کرده اید. سعی کنید اول کارهای مهم خود را انجام دهید.

۵. پشتکار داشته باشید
داشتن انگیزه و پشتکار شرط اولیه برای شروع هر کاری می باشد. اگر اوائل کارهایتان خوب پیش نرفت نا امید نشوید زیرا این امر طبیعی است. به اهداف و انگیزه های خود بیندیشید، کمی پشتکار و تلاش باعث می شود به موفقیت دست پیدا کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] مطالب مرتبط: ترفندهای کسب موفقیت در محل کار […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.