بهترین لباس برای پیاده روی

در حال حاضر پیاده روی تنها راه تامین سلامت و حفظ شادابی و جوانی هر فردی است و هیچ جایگزین دیگری برای کسب جوانی و حفظ سلامتی بدن جز پیاده روی وجود ندارد. پیاده روی، بدن ما را در برابر بیماری‌های مهلک در امان نگه می‌دارد و از بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان دور می‌سازد؛ همچنین منجر به صافی، نرمی، شادابی و جوانی پوست می‌شود و بدن را از استرس و تاثیرات بد آن می‌رهاند. اما این تاثیرات زمانی بیشتر می‌شود که بهترین لباس برای پیاده روی را انتخاب کرده باشید.

تنها با ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه از شر امراض و بیماری‌ها رها می‌شوید و در حفظ شادی و کسب جوانی بیشتر به بدن کمک می‌کنید. پیاده روی و حضور در طبیعت حس سرشار از نشاط و شادی به انسان بخشیده و در کسب یک روحیه مضاعف و انرژی بیشتر برای انجام کارهای پیش رو بسیار موثر است. اما این کار نیز مانند سایر اعمال انسان که به برنامه‌ریزی و تامین تدارکات نیاز دارد برای شروع یک سفر احتمالاً کوتاه به یک برنامه ریزی اصولی و تامین وسایل ضروری نیاز خواهد داشت. از جمله وسایل ضروری برای شروع یک تجربه ایده‌آل و لذت‌بخش انتخاب بهترین لباس برای پیاده روی است. اساساً انتخاب لباس پیاده روی به نوع شرایط آب و هوایی بستگی دارد که در آن قرار دارید و اینکه در چه فصلی پیاده‌روی را برای تامین سلامتی برمی‌گزینید. یک لباس پیاده‌روی مناسب به شما کمک خواهد کرد که به راحتی خود را با تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی که در آن پیاده روی می‌کنید وفق داده و یک پیاده‌روی خوبی را تجربه کنید. ما در این مقاله قصد داریم با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم به معرفی لباس مناسب با فصل مورد نظر بپردازیم:

بهترین لباس برای پیاده روی در فصول مختلف سال

لباس برای پیاده روی در فصل تابستان
همانطور که می‌دانید ایران به سرزمین چهار فصل معروف است و ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شاهد چهار فصل رویایی می‌باشد و اغلب تابستان‌های گرم دارد؛ البته بسیاری از نقاط مرتفع شمالی ایران در فصل تابستان هوای مطبوع، خنک و گاهاً سرد نیز دارد که اگر قصد پیاده روی در این مناطق را در فصل تابستان دارید انتخاب لباس نیز تحت تاثیر این مکان و زمان قرار خواهد گرفت.
– بهترین جنس لباس پیاده روی در تابستان لباسی از جنس الیاف مصنوعی مانند پلی استر است.
– در تابستان از یک لباس آستین کوتاه مثلاً یک تیشرت و یک زیر شلواری نازک ترجیحا سه ربع استفاده کنید.
– می‌توانید روی این تیشرت آستین کوتاه و زیر شلوار یک روپوش زیپ‌دار و شلوار راحتی سبک بپوشید که در هوای خنک بیمار نشوید.
– با توجه به تغییرات آب و هوایی منطقه و با در نظر گرفتن تغییرات آب و هوایی روز حرکت و مسیر مورد نظر اگر احتمال می‌دهید که درگیر باد و طوفان خواهید شد یک لباس اضافه سبک در کوله‌تان برای روز مبادا داشته باشید.
– از یک کلاه آفتابی سبک و مناسب جهت در امان ماندن از آفتاب سوختگی استفاده کنید؛ عینک آفتابی و ضدآفتاب مناسب پوست‌تان را از یاد نبرید. از ضدآفتابی استفاده کنید که کمتر عرق کرده و بیشتر روی پوستتان بنشیند.
– همیشه یک بطری آب کوچک در پیاده روی‌های طولانی به همراه خود داشته باشید.
– ترجیحا از یک پوشش سبک آستین بلند با جیب‌های متعدد استفاده کنید که هم از آفتاب سوختگی در امان باشید و هم تنقلات لازم و انرژی‌زا را با خود حمل کرده و در مسیر میل کنید.

لباس برای پیاده روی در فصل تابستان
در تابستان از یک لباس آستین کوتاه مثلاً یک تیشرت و یک زیر شلواری نازک ترجیحا سه ربع استفاده کنید

لباس برای پیاده روی در فصل زمستان
– بهتر است در فصل زمستان چند لایه لباس سبک بپوشید.
– یک لباس آستین بلند گرم و یک زیر شلواری بلند انتخاب بسیار مناسبی است.
– در هوای زمستانی بهتر است لایه دیگری از ژاکت ضد آب و سبک و بادگیر نیز به تن کنید.
– یک لایه جوراب ضخیم دیگر بر روی جوراب نخی خود بپوشید. این مورد را به همراه یک کفش پیاده روی سبک، راحت و ساق‌دار انتخاب کنید.
– در فصل زمستان استفاده از یک دستکش راحت مناسب است، دستکشی که بتوانید به راحتی انگشتان خود را حرکت داده و مزاحمتی برایتان ایجاد نکند.
– از یک کلاه ضخیم پشمی استفاده کنید که از سر و گوش‌هایتان در برابر سرما محافظت کند.

لباس برای پیاده روی در فصل بهار
در بهار به دلیل تغییرات شدید و نابهنگام آب و هوایی برخی از مناطق ایران به خصوص مناطق شمالی توصیه می‌شود که در کوله خود همیشه یک دست لباس گرم و البته سبک به همراه داشته باشید.
– یک تیشرت بدون یقه به تن کنید، در هوای بهاری پوشیدن زیر شلواری بستگی به طبع بدنتان خواهد داشت این که تا چه اندازه سرمایی هستید.
– یک شلوار ضخیم و ترجیحا عایق در برابر باد و باران بپوشید سویشرت مناسب این فصل نباید ضخامت زیادی داشته باشد تا گرمایی بیشتر از گرمای دمای محیط به بدنتان تحمیل نکند.
– گرم نگه داشتن پاهایتان در بهار نکته مهمی است پاهایتان که گرم باشد چون دمای محیط به دمای بدن انسان نزدیک است در سایر اندام‌ها احساس سرما نخواهید کرد.
– استفاده از یک کلاه آفتابی در هوای بهاری جهت در امان ماندن از نور آفتاب و آفتاب سوختگی و همچنین عینک آفتابی برای مراقبت از چشم‌ها در برابر اشعه خورشید انتخاب هوشمندانه و مناسبی است.

لباس برای پیاده روی در فصل زمستان
حتما در فصل زمستان چند لایه لباس سبک بپوشید

لباس برای پیاده روی فصل پاییز
در فصل پاییز مانند فصل زمستان پوشش مناسب داشته باشید تا بیمار نشوید.
– انتخاب لباس مناسب جهت پیاده روی در فصل پاییز سخت‌تر از سایر فصول سال است زیرا هر منطقه شرایط خاص آب و هوایی خاص خود را داشته که لباس پوشیدن‌تان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیار ایده‌آل است که در فصل پاییز نیز مانند فصل بهار لباس‌هایی بپوشید که در برابر بادهای پاییزی و باران‌های سیل آسای احتمالی از بدنتان محافظت کند. پوشیدن جوراب‌های پشمی بر روی جوراب‌های نخی نیز انتخاب خوبی است.
– در پاییز برای جلوگیری از لیز خوردن در پیاده روی از کفش‌های ضدآب استفاده کنید که کفی محکمی دارند. استفاده از یک کفش راحتی در پیاده‌ روی بسیار ضروری است می‌توانید از یک کفی نرم استفاده کنید که به پاها حالت آرامش بخش و راحتی بدهد.
– جهت اطمینان، در پاییز همیشه یک کلاه پشمی در کوله‌تان داشته باشید که در صورت سردی هوا از آن استفاده کنید.
– در جیب سویشرت و لباس آستین بلندتان انواع تنقلات رابه همراه برده تا درمسیر پیاده روی میل کنید، اما زیاده روی نکنید.

به طور کلی جهت پیاده‌روی و تجربه یک احساس سرشار از آرامش و راحتی ازموارد زیر اجتناب کنید:
* از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در محیط‌های مرطوب و پیاده روی‌های طولانی اجتناب کنید.

* از پوشیدن شلوار جین به دلیل سنگینی و ضخیم بودن بیش از حد این نوع لباس‌ها اجتناب کنید.

* از پوشیدن کفش‌های نامناسب مانند کفش‌های مهمانی که پاها در آن راحت نبوده و کفی سُری داشته اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به عدم تحمل وزن بدن فرد هنگام پیاده‌روی شود.

* از پوشیدن لباس‌هایی از جنس پلاستیک اجتناب کنید زیرا تعریق بدن را افزایش داده و از ادامه حرکت شما جلوگیری می‌کند.

* از پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای به دلیل ایجاد رطوبت در سطح بدن در صورت تعریق زیاد و تماس الیاف آن با پوست اجتناب کنید.

نکته آخر:
پوشیدن بهترین لباس برای پیاده روی یک نکته ضروری و اساسی جهت ایجاد حس خوب در شما خواهد بود. برای کسب این تجربه ناب می‌توانید از یک متخصص طب ورزشی و یا فروشنده لبا‌س‌های ورزشی جهت مشاوره در زمینه وسایل و ابزار لازم و همچنین جنس مناسب لباس و متناسب با طبع بدنتان کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.