با کارت گردشگری استانبول هزینه گشت و گذر در این شهر را کاهش دهیم

در این مقاله از مجله گردشگری تصمیم گرفتیم تا شما را با کارت گردشگری استانبول آشنا کنیم تا بتوانید برای گشت و گذار در این شهر زیبا تا حدودی هزینه‌های خود را کاهش دهید پس اگر تصمیم دارید به استانبول سفر کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از شروع مقاله بهتر است مختصری درباره شهر استانبول ترکیه بدانید:

همانطور که می‌دانید استانبول شهری است افسانه‌ای و زیبا و به خاطر زیبایی و جذابیت بیش از اندازه‌اش نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر زیبا و پر جنب و جوش با تعداد بی‌شمار کافه‌ها، رستوران‌ها و محله‌های رنگارنگ و سرسبز و همچنین آثار تاریخی منحصر به فرد به جامانده از عثمانی مقصدی بی‌نظیر برای سفر کردن است.

جاهای دیدنی استانبول و جاذبه‌های آن به قدری زیاد است که اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، حمل و نقل با وسایل نقلیه چون تاکسی برای شما گران در می‌آید و از آنجایی که هزینه‌های حمل و نقل در استانبول تقریبا گران است مطمئنا جیبتان خالی می‌شود!

اما نگران نباشید، از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی چون مترو و اتوبوس در شهر استانبول بسیار کامل و قابل دسترس به اکثر نقاط شهر است شما به راحتی می‌توانید با تهیه کارت گردشگری استانبول و شارژ کردن آن به راحتی از این سر شهر به آن سوی آن بروید و هزینه خیلی کمی هم بپردازید. در ادامه ما در مورد خرید و چگونگی استفاده از کارت گردشگری استانبول به شما توضیح می‌دهیم.

این کارت، کارت مخصوصی است که شارژش می‌کنید (دقیقا مانند کارت مترو و اتوبوس در ایران) و در وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده قرار می‌دهید. با این کارت، هزینه‌های جابه‌جایی شما با وسایل نقلیه عمومی در شهر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

همچنین قسمت خوب ماجرا آن جاست که در استفاده از این کارت‌ها محدودیتی ندارید و می‌توانید از یک کارت، هزینه‌های مترو، اتوبوس، تراموا و … را برای ۵ نفر پرداخت کنید. برای کودکان زیر ۶ سال، نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه نخواهید داشت.

چگونه استانبول کارت تهیه کنیم؟

روش خرید کارت گردشگری استانبول بسیار آسان است. شما می‌توانید این کارت را از دکه‌های داخل ایستگاه مترو بخرید. دستگاه‌های شارژ کارت مترو هم این کارت را می‌فروشند. روش دیگر این است که از دکه‌های روزنامه فروشی داخل شهر کارت‌تان را تهیه کنید.

قیمت کارت گردشگری استانبول

در حال حاضر قیمت کارت گردشگری استانبول ۱۰ لیر است که ۴ لیر شارژ اولیه دارد. شما باید با توجه به رفت و آمد خود مبلغ بیشتری شارژ کنید. این مبالغ می‌تواند ۵، ۱۰ یا ۲۰ لیر باشد.

کارت گردشگری استانبول

روش شارژ کردن استانبول کارت

  • شما می‌توانید کارت گردشگری استانبول را در ایستگاه‌های مترو شارژ کنید. شیوه کار هم به این ترتیب است که به یکی از دستگاه‌های شارژ موجود در ایستگاه‌ها مراجعه می‌کنید.
  • سپس کارت را روی سطح شیشه‌ای می‌گذاریم که مخصوص کارت است. پس از این کار، موجودی کارت در مانتیور دستگاه نشان داده می‌شود.
  • بعد از اینکه میزان موجودی را خواندید، کارت را بردارید. سپس اسکناس را وارد دستگاه کنید. دقت کنید که اسکناس را کاملا صاف داخل دستگاه قرار بدهید.
  • مجددا کارت را روی سطح شیشه‌ای بگذارید. بعد از چند ثانیه کارت شما به اندازه اسکناسی شارژ می‌شود که داخل دستگاه گذاشته‌اید. رسید را هم از دستگاه بردارید.

مجله گردشگری تاپ توریست به شما کمک می‌کند تا با دیگر جاهای دیدنی ایران و جهان بیشتر آشنا شوید و گشت ‌و گذار جذابی را تجربه کنید. همچنین برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی ایران و  از جمله جاهای دیدنی اصفهان، جاهای دیدنی کاشان، راهنمای گردشگری تاپ توریست شما را همراهی خواهد کرد.

 

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.