درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل

تیرگی زیر بغل مشکل رایجی است که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند. تیرگی زیر بغل می تواند به عنوان رنگ تیره پوست در ناحیه زیر بغل نسبت به بقیه بدن تعریف شود. تیرگی زیر بغل اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دیده می شود، زیرا واکنش انسولین برای تولید بیشتر ملانین، باعث تیره شدن پوست می گردد.

به طور کلی، تیره شدن زیر بغل یک بیماری نیست. عوامل بسیاری باعث تیره شدن پوست می شوند مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، بیماری آدیسون، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، دیابت، افزایش انسولین در بدن، آلرژی، تحریکات ناشی از دئودورانت ها یا ضد عرق ها. Hyperkeratosis نام علمی این وضعیت است که در آن پوست اطراف زیر بغل برای مقابله با تحریک و التهاب تیره می شود.

رفع تیرگی زیر بغل با مواد طبیعی

لیمو
لیمو برای تعدادی از بیماری های مرتبط با پوست، از جمله تیرگی پوست مفید شناخته شده است. بعد از اینکه دوش گرفتید یک قطعه لیمو را در زیر آرنج های خود قرار دهید.

ماست
ماست یک درمان خوب برای رفع تیرگی می باشد، ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در ماست برای پوست مناسب هستند، زیرا تیرگی و آسیب پوست را به حداقل می رسانند. ۲ قاشق غذاخوری ماست را در زیر بغل هایتان بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید.

اسکراب پوست
اسکراب پوست یک درمان خوب و ایمن برای حذف پوست مرده است که در زیر بغل انباشته شده است و سبب تیره شدن پوست می شود. جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و به عنوان یک اسکراب استفاده کنید. همچنین می توانید آرد نخود را با ماست یا شیر مخلوط کنید و به عنوان یک اسکراپ استفاده کنید.

روغن چوب صندل
روغن چوب صندل یک درمان خوب برای رفع تیرگی زیر بغل است. استفاده از چوب صندل در زیر بغل هر گونه احساس سوزش را از بین می برد و تیرگی را کاهش می دهد. روغن چوب صندل بوی بد را نیز از بین می برد.

درمان تیرگی زیر بغل با عسل
عسل یک ماده سفید کننده محسوب می شود و از این رو می تواند به رفع تیرگی زیر بغل کمک کند

تهیه زردچوبه و آب لیمو
۵ میلی لیتر آب لیمو و مقدار کمی زردچوبه را مخلوط کنید؛ این مخلوط را در زیر بغل اعمال کنید و بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس زیر بغل خود را بشویید.

آرد برنج و سرکه
چند قاشق غذاخوری آرد برنج را با سرکه مخلوط کنید. این خمیر را در زیر بغل های خود قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید. سرکه اسیدی است و باکتری ها و سلول های مرده را از بین می برد.

عسل و لیمو
مقداری آب لیمو و عسل را در مقادیر کم با هم مخلوط کنید، بیش از یک قاشق غذا خوری نباشد. این مخلوط را در زیر آرنج قرار دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این روش می تواند قبل از دوش گرفتن انجام شود.

خیار و زردچوبه
آب خیار را بگیرید و آن را با زردچوبه مخلوط کنید. این مخلوط را در منطقه آسیب دیده اعمال کنید. این روش یک درمان موثر برای تیرگی زیر بغل است.

سیب زمینی
سیب زمینی یک ماده سفید کننده محسوب می شود و از این رو می تواند به رفع تیرگی زیر بغل کمک کند. برای این کار آب سیب زمینی را بگیرید و در زیر بغل قرار دهید، بگذارید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. برای نتایج بهتر می توانید این روند را هر روز تکرار کنید.

درمان تیرگی زیر بغل با روغن نارگیل
روغن نارگیل یک درمان خانگی مناسب برای تیرگی زیر بغل است

پودر تالک
دئودورانت ها و ضد عرق ها حاوی الکل هستند و می توانند پوست را تحریک کنند. این تحریک را می توان با استفاده از پودر تالک حذف کرد. پودر تالک رطوبت را جذب می کند و به خشکی پوست زیر بغل کمک می کند. در نتیجه از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و پوست را از تیرگی منع کند.

لایه برداری
لایه برداری پوست باید به طور مرتب انجام شود تا از تیرگی پوست جلوگیری شود. همانطور که سلول های پوستی روی لایه های بیرونی پوست تجمع می یابند، باعث تیرگی پوست می شوند. زیر بغل مکانی تاریک و مرطوب است که برای رشد باکتری ها ایده آل است. دوش گرفتن منظم و لایه برداری پوست به شما کمک می کند تا از باکتری ها، بوها و تیرگی پوست خلاص شوید.

روغن نارگیل
روغن نارگیل یک درمان خانگی مناسب برای این مشکل است، استفاده از روغن نارگیل، تیرگی زیر بغل را در طول زمان کاهش می دهد.

موم
اپیلاسیون می تواند برای رفع تیرگی پوست خوب باشد، زیرا اپیلاسیون موها را از ریشه ها حذف می کند. از بین بردن مو از ریشه باعث می شود موهای جدید و نازک رشد کنند، در نتیجه به حفظ رنگ پوست کمک می کند.

بیشتر بخوانید:
آیا لیزر بیکینی برای دختر ضرر دارد؟

درمان خارش واژن با جوش شیرین

منبع: treatment of dark underarms

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.