جاذبه‌های گردشگری گرجستان مجسمه مادر تفلیس و برج الفبا باتومی

مجسمه مادر در گرجستان

کارتلیس ددا یکی از مجموعه مجسمه های شهر بسیار زیبای تفلیس می باشد که توانسته است توجه بسیاری را در این شهر به خود جذب کنید این مجسمه بسیار زیبا که به مجسمه مادر گرجستان نیز شهرت دارد سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافران و کسانی که به عنوان توریست از این شهر دیدن می کنند به دیدن این مجسمه بسیار زیبا نیز رفته و عکس های بسیار زیبای با این مجسمه خلق می کنند. این تندیس کارتلیس یک مجسمه بر قله بلندی های کناره شهر تفلیس و بر روی تپه های مجاور و مشرف به شهر یعنی تپه های سولولاکی ساخته شده است و از تمام نقاط این شهر نیز دیده می شود که در نوع خود بسیار جالب و منحثر به فرد است. امروزه این مجسمه به عنوان نماد تفلیس شناخته می شود وبیشترکشورهای شوروی سابق که زمانی تحت سلطه این کشور بوده اند مانند کشور ارمنستان و گرجستان این مجسمه بسیار زیبا که تندیسی برای گرامیداشت مادر می باشند را در خود جای داده اند که از این باب نیز این موضوع جالب توجه است.

این تندیس در رزرو تور گرجستان از جنس آلومینیم بوده و تمامی شهر تفلیس قابل رویت می باشد، همچنین نشان دهنده زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر می باشد که این موضوع ریشه در تاریخ و همینطور افسانه های گرجی و کشور گرجستان و مردمان این مرز و بوم دارد که کاسه برای پذیرایی از کسانی که با صلح وارد گرجستان شده اند و شمشیر برای دشمنان گرجستان می باشد. کارتلیس ددا از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر تفلیس به شمار می آید. این مجسمه دارای ارتفاعی بیش از بیست متر می باشد که در دهه ۵۰ میلادی در قرن بیستم میلادی ساخته شده است و به مناسبت جشن ۱۵ قرن در سالگی شهر تفلیس به وسیله ی مجسمه ساز گرجی به نام الگوجا آماشوکلی ساخته شده است که در نوع خود بسیار جالب بوده و همین موضوع سبب شده است تا این مجسمه بسیار خاص و دیدنی به یکی از برترین جاذبه های گردشگری گرجستان تبدیل شود.

موزه بسیار زیبا و ملی گرجستان

به گزارش سفر باتو، موزه هنری گرجستان که با نام موزه ملی گرجستان نیز شناخته می شود یکی از برترین جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آید که سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را از مناطق مختلف دنیا به خود جلب می کند. این موزه بسیار زیبا و دوستداشتنی تاریخ کشور گرجستان را درقلب خود جای داده است که از این بابت بسیار منحصر به فرد بوده و تا حد بسیار زیادی مورد توجه همگان قرار گرفته است. جالب است بدانید که موزه ملی در بخش قدیمی شهر تفلیس و در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند. در این موزه آثار بسیار زیبا و قابل توجهی نیز از کشور عزیزمان ایران وجود دارد که عموما مربوط به دوره قاجار است زیرا قبل از عهد نامه گلستان که منجر به جدا شدن این منطقه از خاک ایران شد گرجستان بخشی از خاک امپراطوری ایران به حساب می آمده است و کشور گرجستان در زمان قاجار جزو نواحی شمالی ایران بوده است که با عهدنامه‌ ننگین به کشور روسیه واگذار شد. نقطه عطف این موزه، گنجینه باستان‌شناسی آن است که وقایع تاریخی بسیاری را در دل خود دارد و این گنجینه از ثروت عظیمی از طلا ها و نقره و اجسام و زیرخاکی ‌های سنگی ارزشمند زیادی آنها را تشکیل داده است که متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می باشد. پس می توان ازاین موضوع این گونه نتیجه گرفت که کشور گرجستان در این منطقه و در نزدیکی کوه های قفقاز دارای تاریخی چند هزار ساله است و میتوان گفت قبل از آنکه تاریخ این منطقه مدون شود مردمانی در این سرزمبن در حال زیستن بوده اند. موزه ملی گرجستان یکی از مهمترین موزه های کشور گرجستان به حساب می آید که در حدود صد و چهل هزار وسیله و جنس از فرهنگ های مختلف و دوره های زمانی متفاوت را در خود قرار داده است که دیدن تمامی آنها خالی از لطف نخواهد بود. اگر علاقه ‌مند به بدست آوردن اطلاعات و درکی عمیق‌تر از گذشته‌ی شهر باستانی و باشکوه تفلیس هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

تور استانبول از تهران را با قیمت ایده آل بخرید.

برج الفبا در گرجستان

یکی از برج های شهر باتومی می باشد که بسیار زیبا و دیدنی بوده و می توان آن را در لیست جاذبه های گردشگری بسیار زیبای این شهر یعنی باتومی قرار دارد و این برج الفبا نام دارد. این برج دارای بنایی به ارتفاع بیش از صد و سی متر است که در شمال شرقی بلوار باتومی که یکی از مراکز اصلی گردشگری در این شهر است واقع شده است و سابقه تاریخی منحصربه فردی برای خودش دست و پا کرده است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.