ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو

باکو از شهرهای بسیار زیبا در ناحیه قفقاط و پایتخت کشور ارمنستان است. باکو از شهرهای تاریخی و دیدنی است که به دلیل نزدیکی به ایران طرفداران زیادی برای گردشگری و سفر دارد. این شهر با دارا بودن امکانات تفریحی بسیار خوب، هتل‌های ۵ ستاره و لوکس و همینطور امکانات رفاهی و اقامتی عالی مقصدی عالی برای تورهای سفر و تفریح است.

تور باکو ارزان قیمت پیشنهادی سفر باتو، به این دلیل اهمیت دارد که در کناره دریای خزر قرار گرفته است و شامل سواحل خوب و مناظر زیبا می‌شود. این شهر با برج‌های شعله به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود که ۳ برج به شکل شعله شمع هستند. این شهر دارای ساختمان‌هایی با معماری زیبا و مدرن است و همچنین پلی زیبا به نام پل صلح در آنجا قرار دارد. باکو شامل آثار باستانی زیادی هم هست که در بخش ایچری شهر یا بخش قدیمی شهر قرار گرفته‌اند در ادامه به بعضی از این آثار باستانی و معروف ترین جاها در ایچری شهر خواهیم پرداخت.

ایچری شهر از نقاط توریستی و بسیار دیدنی باکو است. آنجا نقاط دیدنی بسیاری دارد که شامل ساختمان‌ها و قلعه‌هایی مربوط به دوران‌های مختلف تاریخی می‌شود. به ایچری شهر اولد سیتی یا شهر قدیم هم می‌گویند و کلمه ایچری در زبان ترکی به معنی قدیم است. این بخش از شهر در قرن‌های ۹ الی ۱۱ میلادی به وجود آمده است و سلسله‌های مختلفی آنجا را تحت کنترل خود داشته اند که می‌توان به ساسانیان، شیروانیان و قاجار اشاره کرد. این بخش از باکو در سال ۲۰۰۰ در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از مناطق معروف این شهر باید به منطقه مسجد جامع محمدیار و منطقه‌ مسجد جامع شال اشاره کرد. در کل ایچری شهر شامل۲۳ محله می‌شود و همچنین ۲ کاروان سرا و ۳ چشمه آب دارد. در جای جای این منطقه بازارهای خیابانی وجود دارد.

از نقاط مختلف این منطقه باید به محله روحانیون، محله کشتی سازان، محله کارگران حمام، محله رانندگان چرخ دستی، محله یهودی‌ها، محله داغستانی‌ها و محله اعیان نشین اشاره کرد. گورستان قدیمی ایچری شهر و دیواره‌ها و دروازه‌های دور تا دور آنجا از جاذبه‌های دیدنی آنجا هستند.

قلعه شروان شاهان ایچری شهر

کاخ شروان شاهان از نقاط بسیار پرطرفدار در منطقه ایچری شهر است که شامل بخش‌های مختلف می‌شود. این کاخ در قرون ۱۳ تا ۱۶ میلادی ساخته شده است. بعد از تصرف باکو به دست عثمانیان بخش‌هایی توسط آنها به این کاخ اضافه شده است. این کاخ بر روی تپه ای قرار گرفته است و حدود یک هکتار مساحت دارد. آنجا با دیوار از شهر اصلی جدا شده است داخل آن بخش‌هایی مانند مسجد، آرامگاه شیروان‌شاهان و آرامگاه سید یحیی باکوی یا آرامگاه درویس است. مسجد کیقباد یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های این کاخ بوده و احتمالاً مربوط به دوران کیقباد است و او دستور ساخت آنجا را داده است. از نظر معماری این کاخ بسیار زیبا بوده و آنجا در فهرست میراث فرهنگی یونسکو هم ثبت شده است. ساختمان اصلی این کاخ دارای ۵۲ اتاق است و دو طبقه دارد. شاه در قدیم در طبقه دوم آنجا زندگی میکرد و دارای شکوه بیشتری نسبت به نقاط دیگر است.

قلعه دختر یا قلعه مایدن

این قلعه یکی از قلعه‌های ایچری شهر بوده و شباهت به برج گالاتا در استانبول ترکیه دارد. این قلعه در دوران ساسانیان ساخته شده است و از نظر معماری با داشتن ساختار آجری و بلند خود اثری بسیار مهم است. این برج دارای پله بوده و می‌توانید به بالای آن رفته و مناظر زیبایی از شهر و اطراف شهر را مشاهده کنید. قیمت ورودی به این قلعه بالا بوده و بسیاری از توریستها تنها وقت خود را به عکس گرفتن از محیط اطراف این قلعه و نمای آجرهای سنگی زیبای آن صرف می‌کنند.

کاروان سرای کوچک ایچری شهر

یکی از آثار باستانی مهم در ایچری شهر کاروانسرای کوچک است که به کاروانسرای خان نیز معروف است. این کاروانسرا مربوط به قرن ۱۶ میلادی می‌شود و شکل مربعی دارد. آنجا محلی برای استراحت مسافران و تجار محسوب می‌شده است و دارای مغازه‌ها و نقاط مختلفی در نزدیکی‌اش است. امروزه در این کاروانسرا گالری و نمایشگاهی از آثار دیدنی هنری قرار دارد و همچنین آنجا می‌توانید آثار صنایع دستی را ملاحظه کنید. این کاروانسرا تا مدتها خالی از سکنه و دور افتاده بود تا زمانی که بازسازی گردید و به عنوان باغ هنر از آن استفاده شد. تور هند ارزان در سایت موجود است.

بازارهای ایچری شهر

یکی از نقاط بسیار خوب برای خرید ایچری شهر است. بازارهای خیابانی آنجا شباهت به دوران قرون وسطا دارد و بسیار دیدنی است. آنجا می‌توان انواع وسایل عتیقه، فرش و صنایع دستی را مشاهده کرد و خرید. این منطقه برای این دارای اهمیت است که در آنجا می‌توانید کالاهای رنگارنگ و زیبا را از مناطق مختلف مشاهده کنید. پیاده روی در بازارهای ایچری شهر یک تفریح بسیار پرطرفدار است. قیمت وسایل در این منطقه از شهر کمی گران است و بهتر است برای خرید عمده به مراکز خرید مدرن و بزرگ باکو مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.