منابع ویتامین c در طب سنتی

ویتامین C که به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در برخی از غذاها وجود دارد و به عنوان مکمل غذایی نیز در دسترس است. لیست غذاهایی که منابع ویتامین c هستند در مطلب زیر بیان شده است:

منابع سرشار از ویتامین c

پرتقال
پرتقال یکی از میوه هایی است که سرشار از ویتامین c می باشد. با پوست کندن یک عدد پرتقال متوسط ۷۰ میلی‌ گرم ویتامین C خواهید داشت در حالیکه مقدار ویتامین c توصیه شده ۶۰ میلی گرم در روز است.

توت فرنگی
توت‌ فرنگی‌ به عنوان یکی از خوشمزه‌ ترین توت ‌های موجود سرشار از ویتامین C است. یک فنجان توت فرنگی حدود ۸۵ میلی گرم ویتامین C دارد. فقط مطمئن شوید که نوع ارگانیک آن را خریداری کنید زیرا توت فرنگی ها سرشار از فیبر و آنتی ‌اکسیدان هم هستند.

آناناس
هر فنجان آناناس تازه و آبدار حاوی ۷۹ میلی گرم ویتامین C است. بر خلاف بسیاری از میوه های دیگر، آناناس حاوی مقادیر قابل توجهی از آنزیم برملائین است که ممکن است به هضم پروتئین کمک کند.

پرتقال از منابع ویتامین c
پرتقال یکی از منابع سرشار از ویتامین c است

کلم قمری
این عضو بیگانه خانواده Brassica می باشد که در هر فنجان از آن ۸۴ میلی گرم ویتامین C یافت می شود. کلم قمری مانند دیگر برادران براسیکا، خواص ضد سرطانی دارد. سعی کنید آن را به جای کلم استفاده کنید یا به سادگی آن را به قطعات ریز در آورید و در سوپ بریزید.

انبه
انبه شیرین حاوی ۱۲۲ میلی گرم ویتامین C است. آنها همچنین منبع قوی از آنتی اکسیدان ها هستند که از چشم در برابر نور آفتاب مراقبت می کنند.

کلم بروکسل
دلیل دیگری برای دوست داشتن کلم بروکسل وجود دارد. یک فنجان از این کلم شامل ۷۵ میلی گرم ویتامین C و مواد مغذی برای مبارزه با سرطان است. درست مثل کرفس! شما می توانید آن را خام یا پخته سرو کنید.

کیوی
فقط دو عدد کیوی به اندازه ۱۲۸ میلی گرم ویتامین C دارد. تحقیقات نشان می دهد که کیوی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و کمک می کند تا سریعتر بخوابید. احتمالا به دلیل سطح بالای سروتونین است که کیوی برای خواب راحت مفید است.

کلم بروکسل از منابع ویتامین c
همه رنگ های فلفل دلمه ای اعم از سبز، زرد، قرمز و نارنجی حاوی ویتامین C است

پاپایا
پاپایا پسر عموی انبه و آناناس است، این میوه یک وارث سنگین و منابع مهم در بخش ویتامین C است و در هر دانۀ آن ۹۵ میلی گرم ویتامین c وجود دارد. همچنین حاوی آنزیمهای پاپائین و کیموپاپائین است که باعث کاهش التهاب می شود.

فلفل دلمه ای
همه رنگ های فلفل دلمه ای اعم از سبز، زرد، قرمز و نارنجی حاوی ویتامین C است، فلفل دلمه ای سبز ۹۵ میلی گرم و فلفل دلمه ای زرد ۳۴۱ میلیگرم ویتامین c دارد. آنها فوق العاده کم کالری هستند (در هر فنجان فقط ۴۵ کالری)، و می توان آن ها را به عنوان یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن استفاده کرد.

کلم بروکلی
یک فنجان خرد شده از کلم بروکلی خام حدود ۸۱ میلی گرم ویتامین C و همچنین ویتامین K دارد، این ویتامین برای سلامتی استخوان ها و جلوگیری از لخته شدن خون مناسب است.

منبع: foods rich in vitamin c

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.