شش گیاه که ته مانده آن هم مفید است

بعضی از تکه های مواد غذایی مغذی و سالم هستند و شما می توانید از آن ها برای تهیه غذا استفاده می کنید. شش گیاه مفید زیر را نادیده نگیرید.

آشنایی با شش گیاه مفید

۱. ساقه های کلم پیچ/ چاودار
تمام سبزیجات سالم هستند و برخی از بخش های آن باید دور انداخته شوند. با این حال، ساقه های کلم پیچ و چاودار می توانند مصرف شوند. برای تهیه غذاهای مختلف می توانید از ساقه های کلم پیچ استفاده کنید. ساقه های این سبزیجات پر از گلوتامین است. اسید آمینه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این گیاه برای افرادی که بیرون از منزل کار می کنند بسیار مفید است. ساقه ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را سرخ کنید تا نرم شوند.

۲. پوست زنجبیل
آیا می دانید پوست زنجبیل یک منبع شگفت انگیز از ویتامین ها و مواد معدنی است؟ آنها به اندازه کافی نرم هستند. پوست ها آن را به آرامی بگیرید و از آن ها برای تهیه چای استفاده کنید. شما می توانید آنها را در روغن زیتون قرار دهید و از آن به عنوان یک سس معطر استفاده کنید.

چوب ذرت
چوب ذرت بسیار مفید است و می توانید از این گیاه به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کنید

۳. چوب ذرت
بعد از اینکه دانه های ذرت را خارج کردید چوب آن را دور نیندازید. توصیه می کنیم از این بخش گیاه برای تهیه غذا استفاده کنید. آنها معطر هستند و می توانید از آن ها به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کنید. چوب ذرت را حدود ده دقیقه با آب بجوشانید و برای تهیه آبگوشت لذیذ از آن استفاده کنید.

۴. ساقه گیاهان
شما می توانید بخشی از ساقه های گیاهان مختلف را به عنوان طعم و مزه اضافی به سالاد و سوپ خود اضافه کنید. ساقه ها مانند برگ ها معطر هستند. سعی کنید از ساقه نعناع، جعفری یا گشنیز برای تهیه چای یا سالسا استفاده کنید.

پوست مرکبات
پوست پرتقال و لیمو می توانند به عنوان یک چاشنی اضافی استفاده شوند

۵. برگ کرفس
شما به سختی می توانید تفاوت بین برگ های کرفس و ساقه های آن را بگویید. در واقع، برگ آن عطر بیشتر ی دارد. آنها غنی از منیزیم و کلسیم هستند. برگ های کرفس را به سالاد خود اضافه کنید. بعضی وقت ها آن ها را در روغن سرخ کنید و و زمانی که جعفری ندارید از آنها استفاده کنید.

۶. پوست مرکبات
انواع مرکبات دارای پوست معطر هستند و می توانند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. پوست مرکبات همانند میوه ها معطر هستند. پوست پرتقال و لیمو می توانند به عنوان یک چاشنی اضافی استفاده شوند. می توانید از پوست بعضی مرکبات برای تهیه سس کوکتل و سالاد استفاده کنید. پوست مرکبات خوشبو کننده هوا هم هستند. در نهایت، می توانید آن ها را با نمک به سطوح کثیف حمام یا آشپزخانه بپاشید و آن ها را تمیز کنید.

منبع: Useful plants

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.