برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که همه آنها مربوط به پیری نیست. خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بدون استفاده از محصولات و نسخه های گران قیمت از ریزش موی بیش از حد جلوگیری کنید.

راههای جلوگیری از ریزش مو

۱. غذاهای حاوی پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهید
خوردن گوشت، ماهی، سویا یا مواد پروتئینی دیگر ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. علاوه بر این، خوردن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی سبزیجات است، می تواند به شما کمک کند ویتامین های مورد نیاز برای رشد و نگهداری موهای سالم را بدست آورید. غذاهای حاوی پروتئین، علاوه بر پروتئین حاوی ویتامین B-12 و اسیدهای چرب امگا-۳ نیز هستند. بسیاری از سبزیجات شامل روی، بیوتین، آهن، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E می باشند که همه این ها به داشتن موهای سالم کمک می کنند.

جلوگیری از ریزش مو با مصرف ویتامین
غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، خاویار و شیر از ریزش مو جلوگیری می کنند

۲. ویتامین مصرف کنید 
بهتر است برای جلوگیری از ریزش مو ویتامین های زیر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید:

ویتامین A: ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث تولید موهای سالم در پوست سر می شود. سیب زمینی شیرین با بتا کاروتن بارور می شود و غنی از ویتامین A می باشد. این ویتامین نه تنها پوست سر را تقویت می کند، بلکه باعث رشد موهای سالم نیز می شود.

امگا ۳: اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کنید. غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، خاویار و شیر برای ریزش مو مفید هستند.

ویتامین E: این ویتامین سبب گردش خون می شود و گردش خون مناسب در پوست سر، برای حفظ فولیکول مو ضروری است.

ویتامین B: ویتامین B به بدن کمک می کند ملانین بیشتری تولید کند. ملانین گردش خون را تحریک می کند و باعث رشد موهای سالم می شود. اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) همچنین مسئول رشد موهای سالم است و در بخش فولیکول های مو نقش مهمی دارد.

ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث جذب آهن از محصولات گیاهی می شود. به همین علت، کمبود ویتامین C می تواند باعث خشکی، شکستن و ریزش مو شود.

ویتامین D: ویتامین D یک پرو هورمون است که بدن آن را از طریق نور آفتاب تامین می کند. کمبود ویتامین D به خصوص در زنان ۱۸-۴۵ ساله با ریزش مو ارتباط دارد.

جلوگیری از ریزش مو با نخل اره ای
نخل اره ای برای ترویج موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است

۳. با نخل اره ای درمان کنید
از سال ها پیش از نخل اره ای برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. نخل اره ای برای ترویج موهای سالم بسیار مفید است. نخل اره ای باعث تولید DHT (متابولیت تستوسترون) می شود و عامل افزایش دهنده پروستات را مسدود می کند. از آنجا که تولید DHT باعث ریزش مو می شود، تصور می شود که نخل اره ای می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. با این حال، هیچ گزارش معتبری این ادعا را تایید نمی کند. این گیاه به صورت قرص هم وجود دارد.

منبع: hair loss treatment

مطالب مرتبط:
کمبود کلسیم و ریزش مو و نشانه‌های کمبود کلسیم

ریزش موی زنان ایرانی به دلیل کمبود ویتامین D

غذاهایی که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.